Test windy

Test windy to narzędzie marketingowe, które pochodzi z czasów Wielkiego Kryzysu w Stanach Zjednoczonych. Wtedy to właściciele seryjnie upadających firm udawali się na rozmowy z prezesami wielkich korporacji. Często byli odsyłani z tzw. "kwitkiem", bez rozmowy. Czasami zdarzało się spotkać jednego z prezesów podczas podróży w windzie wielkich biurowców. Wtedy to kreowała się okazja aby zaprezentować firmę i przedstawić jej wyróżniki. Jak jednak dokonać tego w tak krótkim czasie?

Test windy to uniwersalny sposób prezentacji firmy

Marketingowcy wpadli na pomysł krótkiego tekstu, który można dopasować do każdej firmy, usługi czy produktu. Test polega na opisaniu m.in. co oferujemy, jakie są nasze wyróżniki oraz kto jest naszą główną konkurencją?

Jak wykonać test windy?

Aby wykonać test należy odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Dla kogo przeznaczony jest produkt, oferta? [klienci docelowi];
  • Jaki problem rozwiązuje? [problem];
  • Do jakiej kategorii produktów, usług należy? [kategoria produktów, usług];
  • Co wyjątkowego oferuje? [wyróżnik];
  • Jakie ma alternatywy? [konkurencja / substytuty].

Tworzenie opisu firmy na podstawie testu windy

Po odpowiedzi na powyższe pytania tworzymy następujące dwa zdania według schematu:

Dla [klienci docelowi], którzy cierpią na / potrzebują [problem], oferujemy [kategoria produktów, usług]. W przeciwieństwie do [konkurencja / substytuty] umożliwiamy [wyróżnik].

Test windy przeżywa swoisty renesans, gdyż idealnie rozwiązuje problem współczesnych firm, których przydługich opisów nie chcą czytać Klienci w Internecie.

Przykład

Przykład testu windy na podstawie firmy RekinySukcesu.pl:

Dla firm usługowo - handlowych, które potrzebują dotrzeć do Klientów poprzez Internet, oferujemy wykonanie profesjonalnej strony internetowej oraz narzędzi nowoczesnego e-marketingu. W przeciwieństwie do freelancerów, projekty obsługujemy kompleksowo: od analizy rynku i doboru odpowiedniej grupy docelowej, przez przedstawienie oferty językiem korzyści, aż po wykorzystanie możliwości portali społecznościowych.

Mateusz Biernacki - RekinySukcesu.pl

Zobacz film:

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up