W branży social media zawrzało. Ale zacznijmy od początku...
Mając stronę internetową możemy dokładnie mierzyć jej skuteczność dzięki statystykom Google Analytics. Facebook i skuteczność postów oraz zachowania osób "lubiących to" nie były do tej pory jasno przedstawiane. Wszystko zmieniło się niedawno wraz z wprowadzeniem nowych statystyk dla FanPage'ów. Dzięki nim możemy dowiedzieć się m.in. które posty są skuteczne oraz ile osób nas "nie lubi".
Tylko dla właścicieli FanPage'ów
Nowe statystyki są przeznaczone tylko dla właścicieli profili firm, instytucji czy marek. Kiedy masz założone konto swojej firmy, tak jak konto osoby prywatnej, to nie otrzymasz dostępu do nowej wersji statystyk. Warto zaznaczyć, że wiele osób uważa, że taka forma działalności (firma jako człowiek) na portalu Facebook jest lepsza. Dzięki nowemu rozwiązaniu, już chyba nikogo nie trzeba będzie przekonywać, że tak nie jest.
W końcu wiadomo kiedy publikować
Jedną z największych bolączek każdego kto ma swój FanPage jest data i godzina publikacji postu, tak żeby trafił on do największego grona odbiorców. Rozwiązaniem tego problemu jest zakładka "Gdy Twoi fani są w trybie online". Możemy w niej wyczytać w jakich dniach oraz w jakich godzinach nasi fajni przebywają na Facebook'u.
Ze statystyk profili które obsługujemy wynika, że dzień tygodnia publikacji nie ma znaczenia (równomierne uzależnienie:). Za to najlepiej publikować posty pomiędzy 21:00 a 22:00.
Najlepsze typy postów i demografia
Zdjęcie, link, film, ankieta a może prosty wpis? Na to pytanie również znajdziemy odpowiedź. Można posortować posty według ich skuteczności z podziałem na zasięg, kliknięcia postu, polubienia, komentarze czy udostępnienia.
Mamy również dostęp do podziału na wiek i płeć naszych fanów, zawsze w odniesieniu do średniej na całym Facebook'u. Sprawdzimy też z jakiego kraju, czy miasta mamy najwięcej fanów. Takie dane pozwolą na dokładniejsze poznanie grupy docelowej i jeszcze lepsze kierowanie postów.
Poznanie negatywnego feedback'u
Na koniec mały smaczek. Wbrew pozorom Facebook to nie tylko cudowni fani lubiący nasze wpisy, ale też grono tzw. "hejterów" mogących klikać na posty: ukryj post, ukryj wszystkie posty, zgłoś jako spam, nie lubię tej strony (po zobaczeniu wpisu). W dziale Wszystkie posty, poddziale Posty możemy wybrać obok napisu "Polubienia, komentarze i udostępnienia" opcję oglądnięcia preferencji również tych którzy nas "nie lubią", a wręcz hejtują.
Do tej pory ekipa Zuckerberger'a unikała przekazywania takich informacji. Dlaczego zmienili zdanie? O tym już niedługo w kolejnym poście.
Dostęp do nowych statystyk jest nadawany kolejnym użytkownikom w zależności od ich aktywności, dlatego nie wszyscy od razu mogą mieć do nich dostęp.