W pierwszym wpisie dotyczącym Skutecznego sklepu internetowego pisaliśmy o tym od czego zacząć planowanie swojego biznesu w Internecie.
Dzisiaj kolejne kroki, czyli rzecz o Copywritingu i wzbudzaniu zaufania.
Copywriting to mechanizmy wskazujące jak pisać teksty i slogany. Najważniejsze w podejściu do tekstów jest zrozumienie faktu, że dobry tekst to sporo pracy. Nawet wytrawny Copywriter musi poświęcić dużo czasu, żeby przeanalizować schematy myślowe użytkowników konkretnej strony i skutecznie na nich wpłynąć.
AIDA
AIDA to podstawowe narzędzie, schemat wykorzystywany przy tworzeniu tekstów na www. Co to jest AIDA? To skrót od angielskich słów Attention (Uwaga), Interest (Zainteresowanie), Desire (Pożądanie), Action (Działanie).
- Uwaga - nic tak nie zwraca uwagę jak zachęcający nagłówek. Według badań stanowi on aż 80% sukcesu reklamy.
- Zainteresowanie - wzbudź w czytającym zainteresowanie Twoim produktem, opisz jego najważniejsze cechy przydatne dla Twojego Klienta.
- Pożądanie - udowodnij Klientowi, że życie bez Twojego produktu będzie w jakiś sposób gorsze oraz, że Twój produkt rozwiąże problemy Klienta.
- Działanie - wskaż Klientowi w jaki sposób może otrzymać produkt, kiedy go otrzyma oraz czy posiadasz go w magazynie.
Kiedy mamy już napisane teksty to musimy zastanowić się nad tym czy Klienci będą chcieli kupować w naszym sklepie?
Zaufanie
"Aż 64,1% klientów rezygnuje z zakupu w Internecie, gdy nie ma zaufania do sklepu".Dane dotyczące zaufania
Oznacza to, że większe zaufanie do sklepu = większa sprzedaż. Tylko jak budować zaufanie?
Kilka sposób na wzbudzanie zaufania:
- Social Media - np. dodanie like boxa do swojego sklepu kierującego do profilu na Facebooku, gdzie lubi nas już 500 osób.
- Blog - pisanie bloga dotyczącego naszej branży wzmacnia wizerunek marki oraz kreuje nas na specjalistów w swojej dziedzinie.
- Partnerzy - prezentacja logo firm, które dokonały u nas zakupu lub z którymi współpracujemy na innej płaszczyźnie wzmacnia nasz wizerunek.
- Kontakt - w dziale kontakt powinny znajdować się pełne dane: adres, telefon, mail, imię i nazwisko, NIP, REGON. Pokazujemy w ten sposób, że nie musimy się ze swoimi danymi przed nikim ukrywać.
- Regulamin - sprawnie napisany, przejrzysty i jasny regulamin wzbudzi zaufanie wśród Twoich Klientów.
- Opinie - takie marki jak Allegro czy Ceneo nie istniałby bez opini. Użyj ich mocy również w swoim sklepie www.
- Certyfikaty - prezentacja Twoich umiejętności oraz certyfikatów zdobytych przez Ciebie wpłynie pozytywnie na postrzeganie w oczach Klientów.
Rozwiązań na wzbudzanie zaufania jest wiele więcej. Można je dostrzec przeglądając sklepy internetowe liderów w swoich branżach.
Jeśli podoba się Tobie nasz blog kliknij na ikonkę Like poniżej wpisu.