Przeglądając różne strony i serwisy w Internecie warto zadać sobie pytanie co decyduje o porażce jednych, a o sukcesie innych? Dlaczego na niektóre strony wchodzimy i nie wczytując się dokładnie w jej przekaz nasza podświadomość decyduje o jej opuszczeniu? Jak dużo czasu może poświęcić przeciętny użytkownik szukając naszego cennika, albo informacji kontaktowych?
Usability, czyli użyteczność
Na te pytania wszystkie pytania odpowiada nauka zwana usability, czyli po polsku użyteczność. Ciekawy kurs dotyczący użyteczności prezentuje strona www.webusability.pl. Można w nim znaleźć m.in. takie informacje jak:
- 30% wszystkich kliknięć w Internecie to kliknięcia na przycisk Wstecz;
- czytanie z ekranu komputera jest około 25% wolniejsze od czytania z papieru (wniosek! każdy tekst powinien być krótszy niż w "realu");
- efektywność kliknięć w banner reklamowy jest na poziomie 0,2%.