10 wskazówek, jak tworzyć dobre treści pod SEO!

Tworzenie jakościowych treści pod pozycjonowanie to nie lada wyzwanie - z jednej strony trzeba uwzględnić frazy kluczowe, a z drugiej tekst mimo wszystko powinien brzmieć jak najbardziej naturalnie.

  • Podczas pisania treści pod pozycjonowanie pamiętaj o tym, aby na początku wyznaczyć ich cel, odpowiednio je ustrukturyzować oraz dodać lead.
  • Niemniej ważne jest linkowanie wewnętrzne, ponieważ pozwala ono przenieść reputację strony źródłowej na linkowaną.
  • Tworząc teksty pod SEO, nie zapominaj o pogrubieniach.

Czasami, kiedy zbyt dużo ich używasz, trudno jest wyczuć moment, gdzie zaczyna on sprawiać wrażenie spamerskiego, a… cóż, tego rodzaju content marketing z pewnością nie przyniesie Ci oczekiwanych efektów. Serdecznie zapraszamy do wpisu, w którym omówimy 10 przydatnych wskazówek, w jaki sposób tworzyć dobre treści pod SEO - to wcale nie jest takie trudne, jak może się wydawać!

Treści SEO

Tworzenie treści rozpocznij od określenia jej celu

To zapewne pierwsze pytanie, jakie przychodzi Ci na myśl myśląc o pisaniu tekstów pod pozycjonowanie - i bardzo dobrze! Odpowiednie przemyślenie struktury treści już na samym początku pozwoli Ci sprawniej osiągnąć lepsze wyniki.

Podstawą jest określenie celu, jaki powinna ona spełniać. Przykładami są: pobudzenie świadomości istnienia danego produktu, podkreślenie jego zalet czy sprzedaż. Bardzo ważne jest, aby już na początku sobie to przemyśleć, ponieważ zupełnie inaczej pisze się teksty typowo sprzedażowe, a inaczej poradniki, mające za zadanie jedynie wspomnieć o artykule.

Zwróć uwagę również na styl pisania! Cóż… niestety nie zawsze można sobie pozwolić na luźny język, ponieważ wiele zależy od specyfiki i branży, w jakiej działa Twój klient. Zupełnie inaczej pisze się tekst na temat dbania o uzębienie kota, a jeszcze inaczej o marketingu kliniki korekcji wzroku i zrozumienie różnic ma tutaj ogromne znaczenie.

Jak podzielić tekst? Tajemnice struktury tekstu pod SEO

To, o czym nie wolno zapominać, to stopień przyswajalności napisanej treści - ogromne ściany tekstu skutecznie odstraszają czytelników, dlatego właśnie trzeba zadbać o odpowiedni podział. Poniżej przedstawiamy najważniejsze składowe struktury tekstu pod SEO.

Tytuł redakcyjny oznaczony H1

Powinien być napisany największym fontem, ponieważ ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie, a jeszcze większy na czytelnika! To on informuje o tym, co można znaleźć dalej w tekście.

Spis treści

Jeśli zostanie od odpowiednio przemyślany, może pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie. Często stosuje się te interaktywne, pozwalające na przeniesienie się do danego fragmentu po kliknięciu w odpowiednim miejscu. Dzięki temu użytkownik może szybciej odnaleźć konkretne informacje, jakie go interesują.

Śródtytuły

Bardzo ważna część artykułu! Dzielą go one na klastry tematyczne, co znacznie ułatwia czytanie i czyni go atrakcyjnym wizualnie. Warto zawrzeć w nich frazy kluczowe z długiego ogona, najlepiej w niezmienionej formie (tak, jak wyszukują ich użytkownicy), ponieważ może to sprawić, że strona znacznie wyżej wyświetli się w Google.

Akapity

Powinny zostać podzielone zgodnie z tym, jakie temat poruszają. Nie bój się ich używać, bo podzielone treści o wiele przyjemniej się czyta.

Pamiętaj o leadzie!

Jeszcze jedną istotną częścią artykułu pisanego pod SEO jest lead, czyli lista punktowana, podsumowująca najważniejsze kwestie w nim poruszane. Cóż… wiele osób myśli, że jest to coś w stylu spisu treści, ale nic bardziej mylnego. Jego rolą, jest zbudowanie podstawy do tego, aby zrozumieć całość tekstu, a tak w dużym skrócie - po jego przeczytaniu użytkownik powinien zdobyć podstawową wiedzę o tym, co się w nim znajduje.

Jeśli stworzysz sensowny lead, to zwiększasz szanse na to, że pojawi się on w Direct Answers, czyli tym bloczku, pokazującym (całą lub skróconą) odpowiedź na zadane pytanie. Jeśli zawrzesz w nim silne Call To Action, być może zachęcony czytelnik zdecyduje, że zapozna się z całością artykułu.

Stosuj przemyślane linkowanie wewnętrzne w treści

Kiedy prowadzisz na przykład bloga, pisząc kolejne wpisy, warto linkować do tych wcześniejszych, w których rozwijasz pobieżnie poruszone kwestie. Stosując tę taktykę, pozwalasz na przepływ reputacji ze strony źródłowej do tej, do jakiej linkujesz. Oczywiście umieszczanie wewnątrz treści odnośników do niezwiązanych w żaden sposób z tematyką artykułów nie ma większego sensu i będzie rozpraszać użytkownika - odpowiednie tego przemyślenie jest bardzo ważne!

Nie zapomnij o pogrubieniach

TAK! Są one kolejnym istotnym elementem, jaki może nieco pomóc w pozycjonowaniu, pod warunkiem trzymania się kilku zasad. Po pierwsze, unikaj pogrubiania pojedynczych słów, ponieważ jest to mało efektywne. O wiele lepszym pomysłem będzie zaznaczenie całych wyrażeń, a czasami nawet krótkich zdań.

Jeśli chcesz wiedzieć, czy pogrubienia są zrobione w odpowiedni sposób, koniecznie przeczytaj na sam koniec tylko je. Z tych pojedynczych części powinna mniej więcej zarysować Ci się w głowie tematyka artykułu.

Nie martw się aż tak o to, jak długi powinien być tekst

To oczywiście zależy od danego celu, w jakim treści są pisane. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda z tymi na stronie głównej, inaczej na blogu, a jeszcze inaczej przy opisach dostępnych artykułów. Przyjęło się, że ludzie przyswajają tekst o długości maksymalnie do około 1500 słów, a licząc, że w języku polskim średnio słowo ma 6 liter, jest to 10 000 znaków ze spacjami, ale jest to bardzo indywidualna kwestia.

Długość wpisu

Przede wszystkim kieruj się jedną zasadą - jakość ponad długość. Co z tego, że stworzysz długi wpis na bloga, skoro będzie on napisany z błędami lub byle jak? Lepszym pomysłem jest napisanie krótszej treści, w jakiej zawrzesz wartościowe informacje z punktu widzenia użytkownika, oczywiście pamiętając o naszych poprzednich wskazówkach.

Unikaj Duplicate Contentu

Czasami zdarza się, że musisz pisać treść na temat, który kiedyś już poruszałeś. Być może w takich sytuacjach kusi Cię, aby skopiować jego część, skoro przecież tak naprawdę należy ona do Ciebie, ale cóż… to duży błąd.

Kiedy roboty Google wykryją zduplikowany kontent na stronie, mogą ją niżej pozycjonować. Zawsze lepiej jest ponownie napisać tekst od nowa, bo po co się narażać? Kopiowanie go od samego siebie nadal pozostaje kopiowaniem.

Zadbaj o wygląd treści

rezentuje się on wizualnie, może zachęcać, bądź zniechęcać odbiorców. Prawda jest taka, iż większość z nas to wzrokowcy, a zatem warto zadbać o umilające czytanie dodatki, takie jak na przykład zdjęcia. Wiadomo - nie można z nimi przesadzać, bo treść mimo wszystko powinna pozostać treścią, a nie galerią zdjęć, ale dwa/trzy zdjęcia w artykule mogą pozytywnie wpłynąć na jego odbiór.

Decydując się na wykorzystanie grafik, koniecznie pobieraj je z legalnych źródeł, by oszczędzić sobie kłopotów w kontekście praw autorskich. Zadbaj również o to, aby w jak największym stopniu odpowiadały tematyce treści.

Korzystaj z przydatnych narzędzi

Wiadomo, że w swojej pracy często lubimy czuć się całkowicie samodzielni i nie ma w tym nic złego, ale warto czasami dać sobie pomóc. Obecnie na rynku dostępnych jest naprawdę wiele narzędzi, które są bardzo przydatne w procesie pisania. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na przykład o darmowych programach do tworzenia treści na social media, pisaliśmy o tym w innym wpisie na naszym blogu, a tymczasem przywołajmy kilka najpopularniejszych:

  • LanguageTool - oprócz literówek wyłapuje również błędy gramatyczne i interpunkcyjne! Dodatkową zaletą jest wtyczka do Chrome, dzięki czemu możecie sprawdzać poprawność tekstu w pisanych przez siebie mailach czy dokumentach.
  • AnswerThePublic - strona ta pomoże Ci dobrać słowa kluczowe i pokaże, czego najczęściej szukają użytkownicy. To taka baza do tworzenia jakościowych wpisów, z której sami chętnie korzystamy!
  • IleLiter - mimo naszej wskazówki o tym, że nie zawsze warto sugerować się długością podczas pisania, czasami zdarza się, że klienci płacą za konkretną ilość znaków… wtedy warto korzystać z tego narzędzia.

Stale podnoś jakość swoich tekstów

Jak wiadomo, pisząc wiele tekstów, z czasem nabiera się wprawy, a interpunkcja nie jest już tak dużym problemem, jak na początku. Rozwój jest nieodłącznym elementem tworzenia treści, dlatego staraj się cały czas śledzić to, co robi konkurencja. Być może przydatne okażą się również kursy, jakie pokażą Ci nieco inne spojrzenie na pisanie i pozwolą tym samym wyżej pozycjonować Twoje treści - nie zamykaj się i testuj na nowe rozwiązania!

Na koniec jeszcze jedna rada, która może okazać się kluczowa, a mianowicie… nie pisz na siłę. Bywa, że masz gorszy dzień, albo jesteś zmęczony ilością stworzonych tekstów. Przerwa na spacer, oczyszczenie głowy i naładowanie się kreatywnością to podstawa pracy z treściami! Próby pisania mimo wszystko poskutkują zapewne średniej jakości

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up