Marketing dla gastronomii i hotelu - jak promować markę w sieci

Każdy właściciel restauracji, hotelu, czy innej firmy z branży gastronomicznej na pewno zdaje sobie sprawę z tego, że aby stale pozyskiwać nowych Klientów, niezbędne jest bezustanne promowanie swojej marki. Z pewnością można stwierdzić, iż marketing w tym konkretnym przypadku jest specyficzny. Istnieje wiele przydatnych narzędzi i praktyk, które warto wdrożyć, gdyż mogą przynieść zaskakujące rezultaty - w artykule opiszemy, w jaki sposób skutecznie promować hotel i restaurację w sieci.

1. Marketing w sieci - dlaczego jest ważny dla branży hoteli i gastronomii

Internet to niezaprzeczalnie niekończące i stale rozwijające się źródło wiedzy na każdy temat. To właśnie tam wpisują swoje zapytania osoby zainteresowane rezerwacją hotelu, znalezieniem nowej, dobrej restauracji, czy poszukujące wyposażenia gastronomicznego dla swojego biznesu. Sieć daje nam ogromne możliwości względem docierania do nowych odbiorców i warto z tego korzystać. Choć promocja w Internecie może wydawać się prosta, warto przemyśleć i zaplanować ten proces w odpowiedni sposób - dzięki temu nie przepalimy budżetu oraz zyskamy szansę komunikacji prosto do swojej niszy.

Promocja restauracji, hotelu, czy innej marki z branży gastronomicznej w sieci to złożony proces - nie należy ograniczać się do jednego kanału, tylko stale poszukiwać nowych sposobów na zainteresowanie odbiorcy. Ze względu na dużą konkurencję warto podążać za trendami, a te, jak wiadomo, najbardziej dostrzegalne są w Internecie. Ogromną zaletą działania w sieci jest możliwość stałego monitorowania wyników i optymalizowania na ich podstawie swoich działań. Zyskujemy dzięki temu realne dane o naszych odbiorcach, jakie możemy później wykorzystać w projektowaniu dla nich komunikacji.

1.1 Marketing dla gastronomii i hoteli - kogo dotyczy i dlaczego jest potrzebny?

Marketing w branży gastronomicznej, jak już wcześniej wspomnieliśmy, to nie tylko reklamowanie restauracji czy barów, ale także hoteli, a nawet sklepów zaopatrujących tego typu biznesy w opakowania czy sprzęt. Z tego też względu jest to niezwykle rozległy temat, wymagający odpowiedniego zaplanowania.

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego marketing w sieci jest potrzebny, przychodzimy z wyjaśnieniem. Po pierwsze, daje ogromne szanse na zacieśnienie więzi z Klientem. Ma on szansę na bieżąco śledzić wydarzenia w firmie, bez wychodzenia z domu. Jeśli dana marka jest aktywna w Internecie, stale przypomina o sobie odbiorcom, dzięki czemu zostaje w ich głowach na dłużej. Kolejnym powodem, dla którego warto komunikować w sieci jest fakt, iż podczas lockdownu liczba biznesów obecnych w Internecie znacznie się zwiększyła. Marki dopasowały się do zmian, dzięki czemu ukształtowały się zupełnie nowe kanały dotarcia. Odbiorcy znacznie więcej czasu zaczęli spędzać w przestrzeni cyfrowej. Reklamowanie się w sieci daje szansę na dotarcie prosto do osób zainteresowanych Twoimi usługami (jeśli oczywiście zrobisz to w przemyślany sposób). Wdrożenie marketingu, który przyniesie oczekiwane rezultaty, wymaga odpowiedniego przemyślenia.

Marketing gastronomiczny to działania obejmujące zarówno promocję online, jak i elementy wewnątrz Twojego biznesu, takie jak na przykład odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni, czy oferowanie Klientom specjalnych rabatów. Wymaga on doświadczenia i stałego zdobywania wiedzy, aby być na bieżąco z aktualnymi trendami. W dalszej części wpisu przedstawimy, o czym należy pamiętać, planując ten proces.

1.2 O czym należy pamiętać, planując marketing dla gastronomii i hoteli

Istnieją pewne uniwersalne zasady tworzenia marketingu, o których warto pamiętać bez względu na charakter naszej branży takie jak:

Określ cel działań marketingowych - czy mają one zachęcać do zamówienia online, odwiedzenia Twojego lokalu, a może skorzystania z kuponu rabatowego?

Analiza rynku i konkurencji - zawsze przed wdrożeniem kampanii marketingowej warto zbadać to, co aktualnie dzieje się na rynku, czym reklamuje się konkurencja oraz na co jest zapotrzebowanie wśród naszych potencjalnych klientów.

Stwórz persony klientów - zanim zaczniesz tworzyć kampanię marketingową, musisz wiedzieć, do kogo ma ona trafić, abyś mógł odpowiednio dobrać charakter komunikatów oraz styl graficzny.

Wybierz odpowiednie kanały promocji - niektóre usługi lub produkty przyjmą się o wiele lepiej, gdy zareklamujesz je na TikToku, a inne na Facebooku. Warto więc przeanalizować grupę docelową - w wyborze odpowiednich kanałów może okazać się pomocny jeden z naszych poprzednich wpisów - Które media społecznościowe nadają się do wykorzystania w biznesie?

Używaj chwytliwych haseł - ludzie lubią, gdy to, co czytają, brzmi dźwięcznie, rymuje się lub ma drugie dno.

Ponadto tworząc marketing firmy gastronomicznej warto działać obrazem - powiedzenie „ludzie jedzą oczami” jest jak najbardziej adekwatne, a same zdjęcia wysokiej jakości, dobrze oświetlone przedstawiające smakowite dania są często w stanie lepiej zachęcić niż jakikolwiek slogan.

2. Marketing hotelu/restauracji - przydatne narzędzia i sposoby na pozyskiwanie nowych Klientów

Skoro już podkreśliliśmy, jak ogromne możliwości w kwestiach promocji firm z branży gastronomicznej i hotelarskiej daje nam Internet, warto teraz wymienić konkretne narzędzia, które pomogą nam pozyskać Klientów z naszej niszy. Ważne, aby docierać szczególnie do tych znajdujących się w lokalizacjach sąsiadujących z miejscem, gdzie znajduje się firma.

2.1 Profil Firmy w Google

Profil Firmy w Google, dawniej Google Moja Firma, jest internetową wizytówką profilu Twojej marki, która pozwala ci zdecydować, jakie informacje chcesz udostępniać w wyszukiwarce oraz Mapach Google.

Utworzenie tego bezpłatnego profilu to świetny sposób na zwiększenie widoczności w usługach Google. Informacje z konta biznesowego Google mogą pojawiać się w wyszukiwarce Google, Mapach Google i Zakupach Google.

Profil biznesowy Google jest dostępny tylko dla firm, które mają kontakt z Klientami. Dotyczy to tych posiadających fizyczną lokalizację (jak restauracja czy sklep) oraz takich, które świadczą usługi, spotykając się z nimi w innych miejscach (jak konsultanci czy hydraulicy).

Niezależnie od tego, czy szukasz ruchu pieszego, czy internetowego, Google jest najważniejszym punktem odniesienia w wyszukiwaniu. Profil biznesowy Google pomaga zapewnić, że ludzie znajdą Twoją firmę, gdy będą szukać produktów i usług takich jak Twoja w swojej okolicy.

Google Moja Firma pokazuje osobom szukającym gdzie i jak można ją odwiedzić. Profil biznesowy Google poprawia także Twoje lokalne SEO. Wpis dotyczący lokalnej firmy jest wyświetlany w momencie, gdy ktoś wyszukuje lokalu o podobnych usługach w Mapach Google.

2.2 Social media

Każdy właściciel firmy wie, jak trudne może być pozyskanie nowych Klientów. Możesz spędzić godziny na tworzeniu idealnego produktu i projektowaniu przyciągającej wzrok strony internetowej, ale jeśli nikt nie wie o twoim istnieniu, to wszystko na nic.

Media społecznościowe wyrównały szanse, dając małym firmom sposób na konkurowanie z większymi o uwagę. Wykorzystując platformy mediów społecznościowych do tworzenia treści, które są interesujące i przyciągają uwagę odbiorców, możesz dotrzeć do szerszej publiczności i zachęcić ją do zakupu od Twojej marki.

Dobrze zrealizowana strategia marketingowa w mediach społecznościowych doprowadzi do zwiększenia widoczności Twojej firmy. Kiedy tworzysz interesujące, istotne treści, ludzie będą je udostępniać swoim znajomym, co zwiększy Twój zasięg i ekspozycję. Im bardziej marka jest widoczna w sieci, tym większe szanse, że ludzie się z nią zapoznają i ostatecznie dojdzie do konwersji.

Przykładowo w przypadku branży hotelowej oraz gastronomicznej, dobrym sposobem promocji usług w mediach społecznościowych może być dodawanie wpisów na tematycznych grupach na Facebooku. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest fakt, iż skupia ona osoby o konkretnych zainteresowaniach, szukające danych usług, co oznacza, że zamieszczenie tam wpisu będzie równało się z dotarciem do ścisłej, trafnej grupy docelowej.

2.3 Kampanie Facebook i Instagram Ads

Kolejnym dobrym sposobem promocji marki w branży gastronomicznej oraz hotelarskiej są kampanie Facebook, oraz Instagram Ads. Reklama w mediach społecznościowych daje marketerom możliwość zwiększenia widoczności ich marki. Można również napędzać sprzedaż, poprzez kierowanie wiadomości do konkretnych odbiorców, z uwzględnieniem różnych czynników, mogących wahać się od miejsca zamieszkania ludzi, do ich nawyków zakupowych, jak również preferencji w stylu, smaku, rozrywki.

Zarówno Facebook, jak i Instagram oferują zasoby pozwalające udoskonalić płatny marketing społecznościowy poprzez wiele opcji treści. Istnieje również analityka, która daje wgląd w to, które wiadomości działają, a które nie. Ze względu na globalną popularność obu platform, jest prawdopodobne, że publiczność, którą chcesz osiągnąć, jest na jednej lub obu z nich.

2.4 Kampanie Google Ads (podkreślić celowanie w konkretny obszar)

Jeśli nie używasz Google Ads do promocji swojej restauracji lub hotelu, sporo tracisz.

Google Ads, wcześniej znane jako Google Adwords, to usługa reklamowa w wyszukiwarce, która umieszcza reklamy na górze wyników wyszukiwania Google oraz w sieci reklam wyświetlanych w witrynach partnerów.

Restauracje oraz hotele mogą tworzyć reklamy ukierunkowane na konkretne frazy wyszukiwania lub słowa kluczowe, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców dla swojej marki. Google Ads to potężny dodatek do strategii marketingowej branży gastronomicznej oraz hotelarskiej i może wspierać inne działania restauracji w zakresie marketingu cyfrowego.

2.5 Nie ograniczaj się tylko do sieci! Ulotki, banery, lokalna promocja

Nie zapominaj, że promocja Twojego biznesu nie musi ograniczać się do formy cyfrowej! Bardzo ważne jest, aby w przypadku branży takiej jak gastronomia oraz hotelarstwo pamiętać także o promocji lokalnej. Może to być przykładowo rozdawanie ulotek, które na takim obszarze sprawdzają się wyjątkowo dobrze szczególnie w momencie, kiedy oferują potencjalnym klientom promocje lub inne atrakcyjne oferty.

Szczególnie starsi odbiorcy rzadziej korzystają z Internetu - promocja w lokalnych środkach przekazu takich jak gazeta, czy stworzenie ulotek lub banerów plakatowych może okazać się w tym przypadku strzałem w dziesiątkę.

2.6 Jak pozyskać nowych Klientów dla restauracji?

Skoro znasz już przydatne narzędzia, musisz wiedzieć, że to nie wszystko. Sukces Twojej restauracji zależy głównie od tego, co ma ona do zaoferowania - składa się na to:

  • wnętrze - w estetycznym, wyróżniającym się pomieszczeniu znacznie milej jest zjeść posiłek, niż w domu; wyznacz sobie główny styl aranżacji, aby wszystko było spójne i cieszyło oko - w razie problemów możesz nawiązać kontakt z biurem projektowania wnętrz!
  • estetyka posiłków - o tym, że aby odnieść sukces w branży gastronomicznej, trzeba posiadać doświadczonego kucharza, raczej nie trzeba się szczególnie rozwodzić, ponieważ to oczywiste - warto jednak wiedzieć, iż sposób podania potraw również ma znaczenie, ponieważ jest to kolejny mały krok w stronę promocji Twojego biznesu,
  • zamówienia na wynos - cóż… ta kwestia bywa problematyczna, a coraz więcej osób przykłada wagę do tego, w jakich opakowaniach otrzymają dania; pomyśl o inwestycji w estetyczne, ekologiczne pudełka, aby dodatkowo uplasować się jako restauracja świadoma, podążająca w kierunku zrównoważonego rozwoju,
  • zaangażowanie lokalnej społeczności - specjalne wydarzenia czy współpraca z rozpoznawalnymi osobami z miasta, w którym działasz, w zamian za wzmiankę w social mediach okazuje się często znacznie efektywniejsze, niż mogłoby się wydawać.

Połączenie wyżej wymienionych narzędzi internetowych wraz z odpowiednią organizacją wewnątrz restauracji może przynieść Ci naprawdę zadowalające rezultaty.

2.7 Jak pozyskać nowych Klientów dla hotelu?

Podobnie jak w przypadku restauracji, aby pozyskać nowych Klientów dla swojego hotelu, musisz połączyć promocję internetową z użyciem wskazanych narzędzi wraz z innymi działaniami. Dobrym pomysłem może okazać się na przykład:

  • oferowanie specjalnych pakietów w zależności od okazji - czyli np. promocja w ferie zimowe, dająca zniżkę przy rezerwacji na minimum 3 noclegi, albo uwzględnienie darmowego masażu (jeśli w hotelu jest strefa spa) przy długim pobycie,
  • zaangażowanie lokalnej społeczności - podobnie jak w restauracji, możesz zadbać o zaproszenie lokalnych influencerów do swojego obiektu w ramach współpracy barterowej,
  • odpowiednia aranżacja wnętrza - w zależności od tego, na czym Ci zależy, zadbaj albo o eleganckie, albo przytulne i domowe dodatki, aby Twoi goście poczuli się jak najlepiej.

Reklamowanie hotelu powinno opierać się przede wszystkim na pokazaniu jego wnętrza i lokalizacji w Internecie, ale powyższe elementy również mogą okazać się przydatne!

3. Pozycjonowanie globalne i lokalne w branży HoReCa

Hotele i restauracje, z wyjątkiem największych sieci, na ogół wymagają silnego pozycjonowania lokalnego. Celem pozycjonowania lokalnego jest przyjęcie jak największego ruchu na stronie z zapytań dotyczących konkretnego obszaru, np. miasta.

Lokalne pozycjonowanie może dotyczyć samej strony internetowej, jak również Profilu Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) - czyli wyników wyszukiwania kojarzonych z Mapami Google.

3. 1 W jaki sposób pozycjonujemy lokalnie stronę WWW?

Przede wszystkim, jeszcze przed wejściem na stronę odbiorca musi mieć pewność, że znalazł hotel lub restaurację we właściwej miejscowości. Dlatego w wynikach wyszukiwania bezwzględnie powinno być obecne miasto, co osiągamy, ustawiając odpowiedni tytuł:

Przy takim wyniku wyszukiwania restauracja Smaki na Szlaku z Polanicy-Zdroju nie pozostawia wątpliwości, że:

1. jest restauracją,

2. i znajduje się w Polanicy-Zdroju.

Szukający pizzerii we Wrocławiu również nie powinni mieć wątpliwości, że znaleźli właściwy lokal.

Dowiedz się więcej o naszych realizacjach dla Smaków na Szlaku z Polanicy-Zdroju i Pizza Pany z Wrocławia.

Po wejściu na stronę WWW użytkownik (i robot Google) powinni spotkać się z dużą ilością treści dotyczących lokalizacji. Bezwzględne minimum to łatwo dostępne dane kontaktowe na każdej zakładce. Można je wzbogacić np. o mapę dojazdu. Teksty dotyczące lokalizacji powinny znajdować się także w innych częściach strony:

W miejscach takich jak menu restauracji czy system rezerwacji noclegu w hotelu powinna się pojawić nazwa miejscowości. Jest to prosta optymalizacja SEO, a niesie też za sobą korzyści dla użytkowników - nie będą mieli wątpliwości, na jakiej stronie się znajdują. Pamiętajmy bowiem, że nie wszyscy planują wycieczkę tylko do jednej miejscowości.

Co ponadto można zrobić, aby strona Twojej firmy była jeszcze mocniej związana z jej geograficznym położeniem?

  1. System blogowy ułatwi Ci przekazywanie informacji (np. promocji) kierowanych do lokalnych mieszkańców. Przykładem mogą być okazje typu sylwester, walentynki, dzień kobiet, dzień dziecka. Możesz na nie zaprosić mieszkańców np. przy pomocy wpisu: Walentynki w [miasto]? Zapraszamy na romantyczną kolację do naszej restauracji.
  2. Pozyskanie linków od lokalnych stron. Sponsoring lokalnych wydarzeń, współpraca z miejscowymi instytucjami czy firmami może zaowocować nie tylko zwiększeniem rozpoznawalności Twojej marki. W ten sposób możesz poprosić o umieszczenie na stronie partnera odnośnika do Twojej strony. A może za niewielką opłatą ktoś zdecyduje się napisać krótki wpis o Twojej firmie? Bez wątpienia linki lokalne będą dużo bardziej wartościowe niż linki ze stron ogólnopolskich, o podobnym ruchu czy jakości.

W agencji RekinySukcesu.pl planujemy, wdrażamy i prowadzimy skuteczne serwisy blogowe w obrębie stron hoteli i restauracji. Ponadto prowadzimy linkowanie z użyciem dostępnych stron i rekomendujemy współpracę z lokalnymi firmami bądź instytucjami.

3.2 Dotrzyj do szerszego grona odbiorców

Pozycjonowanie na frazę hotel + nazwa miejscowości lub restauracja + nazwa miejscowości ma jedną zasadniczą wadę. O tym, że klienci w ten sposób szukają hoteli i restauracji, wiesz nie tylko Ty, lecz także… Twoja konkurencja. Walka o zdecydowanych na nocleg bądź zjedzenie posiłku w Twojej miejscowości może być trudna, a spadki w pozycji bardzo odczuwalne. Jak się przed tym obronić? Najlepiej przypomnieć sobie podstawy marketingu.

Działań SEO nie musisz kierować wyłącznie do osób już zdecydowanych na nocleg w Twoim mieście. Spójrz na przykład ośrodka Pod Szczelińcem:

Ośrodek wypoczynkowy Pod Szczelińcem publikuje regularnie porady dotyczące wypoczynku w górach, a zwłaszcza w Górach Stołowych, których najwyższym szczytem jest Szczeliniec Wielki. Na blogu Pod Szczelińcem można znaleźć informacje o tym, jak przygotować się do górskiej wędrówki, czy co warto zobaczyć w Kotlinie Kłodzkiej. Opisy dziesiątek atrakcji w okolicy zwiększają szansę, że użytkownik postanowi spędzić wakacje w tym regonie. A może wtedy wybierze nocleg w Pod Szczelińcem? Za sprawą bloga ta marka będzie mu już znana.

Jak widać, rola bloga nie ogranicza się wyłącznie do pozycjonowania na tzw. frazy transakcyjne, czyli frazy typu “usługa + miasto” wpisywane przez użytkowników zdecydowanych na zakup (miejsca w hotelu bądź posiłku w restauracji). Przy pomocy regularnie publikowanych wpisów możemy dotrzeć do dużo szerszego grona odbiorców. Będą oni mniej przekonani do dokonania transakcji, jednak takich wejść pozyskasz znacznie więcej. A każde wejście to szansa przekonania użytkownika do odwiedzenia Twojej restauracji lub hotelu.

3.3 Pozycjonowanie lokalne hoteli i restauracji w Mapach Google

Pierwszą zaletą pozycjonowania w Mapach jest to, że korzyści z niego nie ograniczają się tylko do wyszukiwań w Mapach. Jak to możliwe?

Dzieje się tak, ponieważ Profil Firmy w Google, zwany też wizytówką w Google lub profilem Google Moja Firma, może się wyświetlić również w wynikach wyszukiwania w klasycznej wyszukiwarce Google. Spójrz na przykład poniżej:

Profil restauracji Smaki na Szlaku możesz znaleźć, korzystając z klasycznej wyszukiwarki na komputerze. W tej sytuacji profile restauracji pojawiają się nad zwykłymi wynikami. W ten sposób Smaki na Szlaku można odnaleźć na stronie wyników wyszukiwania aż 2 razy!

Co zrobić, aby znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania lokalnego związanego z Mapami Google? Oto kilka prostych rad, które możesz wykorzystać sam(a) do optymalizacji profilu swojego biznesu:

  1. Zadbaj o kompletność danych. Uzupełnij wszystkie dostępne pola. Zainspiruj się konkurencją, która ma wyższe lokaty w Mapach.
  2. Dbaj o przyrost opinii i regularnie na nie odpowiadaj.
  3. Publikuj krótkie wpisy i nowe zdjęcia.
  4. Aktualizuj wszystkie dane, gdy tylko coś się zmieni - np. menu, godziny otwarcia.
  5. Zadbaj o to, żeby godziny otwarcia święta były zawsze poprawne.

W agencji interaktywnej RekinySukcesu.pl prowadzimy i regularnie optymalizujemy Profile Firm w Google. Działania związane z Mapami silnie rekomendujemy każdej firmie, której zależy na pozycjonowaniu lokalnym, a zatem zwłaszcza hotelom i restauracjom.

4. Szansa na nowych Klientów dzięki popularnym portalom

Jestem pewien, że każdy z nas zna portale takie jak booking.com czy Uber Eats - dlaczego warto zwrócić na nie uwagę podczas kreowania naszej marki? Strony tego typu mają bardzo duże bazy Klientów, dzięki czemu jest znacznie większa szansa, że znajdą oni Twoją firmę właśnie tam, niż bezpośrednio w wyszukiwarce internetowej. Dzięki korzystaniu z portali tego typu w pewnym stopniu możemy “podpiąć się” pod ich marketing oraz bazę Klientów i być znacznie lepiej widoczni w sieci. Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne dla nowych firm, które dzięki takim portalom mogą szybko zdobyć rozpoznawalność. Oczywiście ma to również swoją cenę, portale typu Booking czy Uber Eats pobierają swoją opłatę za każde zamówienie, czy rezerwację.

4.1 Dlaczego Booking jest tak istotny?

Serwis Booking.com jest prawdopodobnie najpopularniejszym portalem do rezerwacji noclegów w Polsce, posiada ogromną bazę aktywnych użytkowników, która ciągle się rozszerza, nieustannie wprowadza nowe udogodnienia, takie jak możliwość zarezerwowania lotu, wynajem samochodu czy transfer z lotniska. Nic dziwnego więc, że użytkownicy tego portalu wracają. Co więcej, z perspektywy osoby, która sama z niego korzysta, jestem w stanie stwierdzić, że obecność danego obiektu na Bookingu znacznie zwiększa jego wiarygodność i pewność.

4.2 Jeśli nie Booking, to co? Alternatywy.

Oprócz jednego z najpopularniejszych portali, jakim jest Booking.com mamy również do dyspozycji takie strony jak:

AirBnb - Działa bardzo podobnie do Booking, z tą różnicą, że na Bookingu znajdziemy głównie pokoje hotelowe, podczas gdy Airbnb zrzesza w większości prywatnych właścicieli mieszkań i apartamentów, dzięki czemu oferta jest bogatsza w oferty całych domów, willi i mieszkań.

Hotels.com - Jak sama nazwa wskazuje, na portalu znajdziemy możliwość zarezerwowania noclegów w hotelach na całym świecie. Serwis ten składa ukłon w stronę osób często podróżujących, m.in. prowadząc program lojalnościowy, dzięki któremu każdy co dziesiąty nocleg mamy za darmo.

Trivago - Tak jak w przypadku Booking.com czy Hotels.com, Trivago głównie skupia się na obiektach hotelowych.

Tripadvisor - Jest to bardzo rozbudowany portal, dzięki któremu oprócz zarezerwowania noclegu możemy również sprawdzić najciekawsze atrakcje w wybranej przez nas lokalizacji, wyszukać restauracje godne uwagi, czy zaplanować cały nasz pobyt.

Portali do wynajmu noclegów jest bardzo wiele i sami musimy znaleźć ten, który będzie nam najbardziej odpowiadał, jednak zawsze warto zrobić research dot. grupy użytkowników owych portali, ponieważ różnice w charakterystykach grup użytkowników mogą być znaczące.

4.3 Umieść swoją restaurację na Pyszne.pl!

Analogicznie, jeśli prowadzisz restaurację, świetnym pomysłem będzie dodanie jej do serwisu Pyszne.pl. Dlaczego? To niezwykle wygodna dla użytkowników opcja, oferująca informacje o wielu lokalach gastronomicznych w jednym miejscu. Klienci zdecydowanie chętniej zamówią jedzenie za pomocą kilku kliknięć na stronie, zamiast szukać w Internecie kontaktu do danej restauracji. Dodatkowym plusem jest możliwość obserwacji etapu zamówienia i zamieszczenia w nim uwag. Aktualnie obecność na Pyszne.pl to podstawa, jeśli chcesz pozyskać większą liczbę lokalnych Klientów preferujących jedzenie na wynos.

5. Marketing gastronomii z pomocą agencji interaktywnej

Prowadzenie biznesu w branży gastronomicznej jest czasochłonne. Mając wiele obowiązków, marketing schodzi na dalszy plan, co jest częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców. Marketing wymaga odpowiedniej wiedzy, zaangażowania i bycia “na bieżąco” z aktualnymi trendami. Przekazując działania marketingowe do agencji interaktywnej, zyskujesz czas i pieniądze, ponieważ nie musisz tworzyć i zatrudniać działu marketingowego wewnątrz firmy, czy kupować niezbędnych programów i narzędzi.

Współpracując z Agencją Interaktywną, zyskujesz dostęp do jej wiedzy i doświadczenia, której jest łatwiej ocenić sytuację, w jakiej znajduje się Twój biznes. Specjaliści mają świeży punkt widzenia, znają aktualne trendy i świat marketingowy, dzięki czemu są w stanie wypracować odpowiednią strategię marketingową dla rozwoju Twojego biznesu.

5.1 Potencjał intuicyjnej strony internetowej jako szansa na promocję marki w sieci

Na sukces w branży gastronomicznej wpływa wiele czynników, jednak bez strony internetowej trudno zaistnieć, w szczególności w dużych miastach. Jest ona podstawowym narzędziem do pozyskiwania Klienta.

Jakie zalety ma strona internetowa?

  • Całodobowa dostępność w Internecie pozwala gościom sprawdzić w dowolnej porze menu, lokalizację, czy szybki kontakt do Twojej firmy.
  • Tańsza reklama w odróżnieniu od klasycznych form reklamy (ulotki, ogłoszenia w gazetach, czy plakaty). Internet pozwala na większe i bezpośrednie zasięgi.
  • Budujesz wiarygodność biznesu, poprzez pokazanie opinii, historię działalności, czy spójność strony internetowej z lokalem.
  • Optymalizacja poprzez zamawianie online, możliwość rezerwacji stolika. Nie ukrywajmy, dzisiaj sporą ilość zamówień, czy rezerwacji wykonujemy przez Internet, a pracownicy nie będą skazani na stale dzwoniący telefon.

Tworząc strony internetowe, kładziemy wysoki nacisk na jej efektywność, nie tylko poprzez marketing, ale i działania techniczne, takie jak: wersja responsywna strony, optymalizacja pod kątem wczytywania strony i SEO, dbając o nagłówki, opisy czy linkowania wewnętrzne.

6. Nasze realizacje

W naszej firmie często zdarza nam się z sukcesem realizować zlecenia dla Klientów z branży gastronomicznej, osiągając świetne rezultaty. Nasi doświadczeni specjaliści od marketingu, pozycjonowania oraz budowy stron internetowych dbają o kompleksową obsługę Klientów. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów, na których lepiej przedstawiamy zakres wykonywanych prac.

6.1 Smaki na szlaku

Smaki na Szlaku to wyjątkowy hotel i restauracja z Polanicy-Zdroju. Oferują autorskie i tradycyjne menu, masaże, ceremonie SPA i organizację uroczystości. Dla firmy opracowaliśmy strategię marketingową - do dziś realizujemy sezonowe konkursy na Facebooku, angażujące odbiorców oraz prowadzimy i bezustannie optymalizujemy kampanie Google Ads i Facebook Ads. Zbudowaliśmy responsywną stronę internetową, zintegrowaną z systemami Booking, Skubacz.pl i Mobile Calendar. Zadbaliśmy także o pozycjonowanie.

6.2 Pizza Pany

Pizza Pany to pizzeria znajdująca się przy Moście Uniwersyteckim. Dla firmy zbudowaliśmy responsywną stronę internetową zintegrowaną z UpMenu, na której umieściliśmy opinie Klientów, które korzystnie wpływają na proces budowania zaufania. Stworzona przez nas witryna została zoptymalizowana w taki sposób, aby była jak najwyżej pozycjonowana w wynikach wyszukiwania Google.

Dodatkowo wdrożyliśmy kampanie Google Ads, skierowane bezpośrednio do ścisłej grupy docelowej. Istotne było także automatyczne tłumaczenie treści na stronie, aby ułatwić złożenie zamówienia zagranicznym Klientom.

6.3 Vapiano

Vapiano jest siecią restauracji założoną w 2002 roku w Hamburgu, dziś obejmującą 191 lokali na całym świecie. Restauracja oferuje kuchnię włoską opartą o świeże, sezonowe produkty. Znajdziecie tam mnóstwo pysznych makaronów, które zachwycą szczególnie wszystkich miłośników kuchni włoskiej.

Dla Vapiano zbudowaliśmy responsywny landing wraz z menu. Kampanie Google Ads i Facebook Ads pozwoliły ściągnąć osoby w pobliżu (zostały zoptymalizowane w taki sposób, by ukazywały się potencjalnym Klientom w odległości około 3 km od lokalu). Dodatkowo przeprowadziliśmy konkursy na Facebooku, połączone z automatyzacjami. Zrealizowaliśmy także kilka filmów ukazujących działanie restauracji.

7. RekinySukcesu.pl - Twoja agencja marketingowa dla restauracji i hotelu

Lata doświadczenia w zakresie marketingu gastronomicznego pozwoliły nam zdobyć szeroką wiedzę na temat promocji zarówno restauracji, jak i hotelu.

To, co wyróżnia nas spośród innych agencji, to przede wszystkim stały kontakt z Klientem, co w tego typu branży jest podstawą. W Rekinach na bieżąco reagujemy w razie jakichkolwiek problemów na przykład ze stroną, która - jak wiadomo pełni ogromną rolę (jeśli goście nie będą mieli dostępu do witryny Twojej restauracji czy hotelu, to bardzo prawdopodobne jest, że zrezygnują z odwiedzin). Wszelkie zmiany, jakie planujemy wdrożyć, aby zoptymalizować witrynę, są konsultowane - dbamy o to, aby dojść do porozumienia i wspólnie, regularnie pracować na Twój sukces.

Jako agencja marketingowa dla restauracji czy hotelu potrafimy odpowiednio zdefiniować grupę docelową, a następnie ustawić reklamy w mediach społecznościowych w taki sposób, aby docierały jedynie do osób potencjalnie zainteresowanych. W ten sposób nie przepalisz budżetu i zmaksymalizujesz zyski.

8. Podsumowanie

Marketing firm z branży gastronomicznej i hotelarskiej jest dość specyficzny. Wymaga odpowiedniego researchu, aby trafnie dopasować komunikację i jej zasięg do grupy docelowej. Ważne, aby reklamować się, uwzględniając lokalizację - ustawienie reklam na konkretny obszar będzie najbardziej skuteczne. Istotne są narzędzia internetowe, z których pomocą możemy wypromować swoje usługi na szeroką skalę, choć nie należy zapominać o klasycznych kanałach dotarcia, takich jak, chociażby ulotki.

Planując strategię marketingową hotelu czy restauracji, nie należy ograniczać się tylko do znanych technik. Rynek stale się rozwija, a podążanie za trendami i wzrost w tej dziedzinie to podstawa sukcesu. Konkurencja nie śpi - warto inspirować się nowymi sposobami na dotarcie do Klienta, jakie stosują inne firmy w naszej branży. Można z tego wyciągnąć cenne informacje i pomysły, na które sami byśmy nie wpadli.

Kategorie