Marketing usług zdrowotnych - wszystko, co musisz wiedzieć

W czasach rosnącej pod każdym względem konkurencji trudno jest dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów bez odpowiednio zaplanowanych i przemyślanych działań marketingowych, obejmujących zarówno reklamę internetową, jak i tą tradycyjną.

Warto jednak wiedzieć, że usługi zdrowotne wiążą się z pewnymi ograniczeniami w tym zakresie, a ich nieprzestrzeganie może wiązać się z surowymi karami, których z pewnością chcesz uniknąć. Poniższy artykuł to pigułka wartościowej wiedzy na temat marketingu medycznego - zapoznając się z nim poznasz narzędzia przydatne przy promocji, zasady, jakich trzeba się trzymać oraz mnóstwo istotnych rad.

  • Planując marketing medyczny, musisz określić konkretne cele, jakie reklama ma pomóc Ci zrealizować.
  • Promocja firm z branży medycznej powinna być zróżnicowana i nie ograniczać się do jednego kanału.
  • Podstawą marketingu usług zdrowotnych jest zrozumienie swojej grupy docelowej oraz ich potrzeb.

Marketing w branży medycznej

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, branża medyczna wiąże się z pewnymi ograniczeniami, dlatego coraz trudniej jest konkurować na rynku. Ustawa z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych wprowadza liczne ograniczenia dotyczące marketingu tych wyrobów. Od 1 stycznia 2023 roku reklamowane mogą być wyłącznie wyroby medyczne przeznaczone dla laików, przy pomocy języka dla nich zrozumiałego. Reklama musi być wolna od wizerunku osób wykonujących zawód medyczny lub podających się za te osoby (art. 55). Niesie to szereg ograniczeń, zwłaszcza w obszarach medycyny, w których sprzęt do wykonywania zabiegów jest wyrobem medycznym dla profesjonalistów. Za tym idzie zakaz reklamowania takiego sprzętu. Nie wyklucza to zupełnie możliwości prowadzenia reklam przez podmioty z branży medycznej. Wymaga to jednak wiedzy i czujności, zwłaszcza, że odpowiedzialność za treść takiej reklamy spoczywa na zlecającym ją podmiocie gospodarczym (art. 56, ust. 2).

Jak w każdej innej branży, również i w branży medycznej musisz określić konkretne cele, jakie reklama ma pomóc Ci zrealizować. Dzięki temu łatwiej zbadasz efekty swoich działań i wyciągniesz odpowiednie wnioski, pomocne w optymalizacji działań. W lejku marketingowym znajdują się zarówno osoby poszukujące wiedzy na tematy związane z danymi usługami medycznymi, jak i te, które szukają konkretnej usługi. Chcąc zwiększyć zasięg i dotrzeć do większej ilości osób, warto w targetowaniu uwzględnić obie te grupy.

Dlaczego marketing medyczny jest tak ważny?

Wiele firm zajmujących się szeroko pojętymi usługami zdrowotnymi poprzez wdrażanie kompleksowej strategii marketingowej chce wyróżnić się na rynku. Jak już wspomnieliśmy, branża ta jest bardzo konkurencyjna, gdyż wiele klinik i placówek medycznych oferuje podobne usługi, a pacjenci mają coraz większe wymagania. Dokładne poznanie swojej grupy odbiorców oraz dostosowanie komunikacji w taki sposób, by ich zainteresować, realnie przełoży się na sukces marki. Spójny i powtarzalny marketing pomoże także w zwiększeniu zasięgów — pozwoli dotrzeć do szerszego grona pacjentów. Zyskasz dzięki temu więcej leadów, co przełoży się na wynik finansowy.

Warto pamiętać także o promocji lokalnej — wielu pacjentów poszukuje konkretnych usług w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. Musisz określić, na jakim obszarze chcesz się reklamować. Jasne, mogą zdarzyć się przypadki, że ktoś pokona setki kilometrów, aby skorzystać z Twoich usług, ale jest to raczej mniejszość, więc skup się na odpowiednim ustawieniu promienia wyświetlania reklam!

Marketing branży medycznej - podstawą jest zrozumienie swoich potencjalnych pacjentów

W zależności od tego, jakie konkretnie zabiegi z zakresu usług medycznych wykonujesz, musisz przede wszystkim zrozumieć, w jaki sposób myślą Twoi potencjalni pacjenci. Kiedy wcielisz się w nich, będziesz w stanie lepiej przystosować zarówno swój gabinet, ofertę, jak i zachowanie względem nich.

Cóż… do jednych z najbardziej stresujących wizyt w zakresie usług zdrowotnych należą te dentystyczne. Przez przykre doświadczenia z dzieciństwa i traumy nimi wywołane, niektórzy mierzą się z ogromnym lękiem w tym zakresie. Kiedy już to wiesz, możesz poniekąd wcielić się w jednego z nich. Na pewno poczułbyś się bardziej komfortowo, jeśli już na recepcji ktoś przywita Cię z uśmiechem. Kolejny wniosek wyciągnięty na tej podstawie to to, iż dodatkowy komfort psychiczny zapewni również stałe informowanie o tym, jakie zabiegi będą po kolei wykonywane - znajomość procedur wbrew pozorom naprawdę potrafi pomóc w pozbyciu się nadmiernego stresu.

Powyższy przykład miał zobrazować, o co konkretnie chodzi w dogłębnym zrozumieniu pacjentów, a jest to absolutna podstawa marketingu usług medycznych. Inaczej dostosujesz swój gabinet, świadcząc zabiegi rehabilitacyjne, a jeszcze inaczej posiadając gabinet z zakresu medycyny estetycznej - wcielenie się w potencjalnego klienta pozwoli Ci zgromadzić wartościową wiedzę, która może sprawić, że realnie poprawisz niektóre elementy i zyskasz nowych pacjentów!

Skoro kwestię zrozumienia odbiorców mamy już za sobą, pora przejść do kolejnego kroku, o którym z pewnością dużo słyszysz na co dzień, a mianowicie… do strategii marketingowej w branży medycznej.

Jak zbudować strategię marketingową dla firmy świadczącej usługi zdrowotne?

Choć może to brzmieć jak ogromne wyzwanie, zapewniamy, że tak naprawdę polega to na kilku prostych krokach - efekt finalny powinien być planem promocji, powstałym na podstawie obserwacji i analiz (zarówno Twojej firmy, jak i konkurencji). Aby stworzyć strategię marketingową w branży medycznej, musisz przejść przez 4 etapy jej projektowania:

Analiza

Najpierw poznaj i przeanalizuj swoją sytuację zastaną. Do tego doskonale posłuży Ci audyt marketingowy, dzięki któremu prześledzisz swoją sytuację pod względem czynników zewnętrznych (charakterystyka klientów, konkurencja), wewnętrznych (zasoby, efektywność, rozwój) oraz przejdziesz przez analizę SWOT swojej działalności. Aby go przygotować, warto przeczytać kilka poradników, albo zwrócić się po pomoc do profesjonalistów - na przykład agencji marketingowej.

Planowanie

Na tym etapie musisz zadać sobie fundamentalne pytania, takie jak “co jest moim celem i w jaki sposób chcemy go osiągnąć?”. Powinieneś na tym etapie wykreować cel, który będzie realny, mierzalny i konkretny — sugerujemy kierować się modelem SMART. Ponadto warto zaprojektować taktykę, jaką chcesz wykorzystać do realizacji celu. Jest to zdecydowanie największy i najbardziej wymagający etap. Przykładem mogą być nawet małe zmiany: “chcę, aby odwiedzało mnie więcej pacjentów, więc zaoferuję rabat obecnym, w zamian za wystawienie pozytywnej opinii na Google”.

Implementacja

Po zaplanowaniu wszystkich aspektów wdrażania strategii marketingowej, pora na implementację, czyli odpowiednio zorganizowane i trzymające się uprzednio obranej strategii realizowanie celu. To oczywiste, że plan marketingowy dla firm oferujących usługi medyczne się nie powiedzie, jeśli zostanie tylko planem. Po to go opisujesz, by później wcielić w życie konkretne podpunkty!

Kontrola

Gdy Twoja strategia zostanie już wdrożona, powinieneś regularnie kontrolować jej efektywność za pomocą KPI (Key Performance Indicator) oraz przydatnych narzędzi, które zostaną wymienione w dalszej części artykułu. Posługując się wcześniejszym przykładem - jeśli przez miesiąc oferowałeś rabat w zamian za opinię na Google, policz, ile się ich pojawiło. Następnie kiedy odwiedzi Cię nowy pacjent, zapytaj, dlaczego akurat Twój gabinet wybrał. Być może przekonały go właśnie te opinie!

Marketing dla lekarzy, psychologów, firm związanych z medycyną… to brzmi jak wyzwanie!

Trzeba przyznać, że trochę tak jest. Po pierwsze - ustawy prawne, z którymi należy się liczyć. Po drugie - ogromna konkurencja. Już samo to brzmi jak naprawdę spore utrudnienie, ale prawda jest taka, że z pomocą kilku przydatnych narzędzi możesz osiągnąć swój cel, którym jest dotarcie do nowych potencjalnych klientów.

Profil firmy w Google

Marketing dla lekarzy, psychologów czy firm medycznych powinien opierać się głównie na opiniach. Dzięki Profilowi firmy w Google, każda firma z branży medycznej może umieścić informacje o swoim adresie, godzinach otwarcia, numerze telefonu, adresie e-mail, zdjęciach i innych ważnych szczegółach. Są one wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google, co ułatwia klientom znalezienie i skontaktowanie się z nią. Co więcej, narzędzie pozwala na zbieranie opinii i recenzji od pacjentów, co może wpłynąć na decyzję innych potencjalnych klientów o skorzystaniu z Twoich usług. Dodatkowo, dzięki Google Moja Firma, możesz monitorować swoją obecność w Internecie, w tym śledzić liczbę wyświetleń, kliknięć i interakcji z pacjentami.

Google Ads

To doskonałe narzędzie umożliwiające wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania - znacznie zwiększasz wtedy widoczność swojej firmy. Dzięki Google Ads możesz znaleźć się na samej górze wyników wyszukiwania, co często jest jednym z podstawowych sposobów na zainteresowanie pacjenta. Zwiększy to świadomość na temat Twojego gabinetu, i pozwoli dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców.

Social media

Dobrym pomysłem jest budowanie komunikacji w social mediach. Cóż… teraz niemal każda firma medyczna jest obecna na Instagramie czy Facebooku. Oczywiście należy zachować wymienione na samej górze wpisu zasady dotyczące marketingu usług zdrowotnych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby pokazać na przykład wnętrze kliniki czy opisać pracujący w niej personel. Można również z pomocą mediów społecznościowych udzielać informacji na temat wykonywanych zabiegów, w tym odpowiadać na najczęściej pojawiające się pytania.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat ciekawych narzędzi promocji firmy z branży medycznej, koniecznie zajrzyj do naszego wpisu: “skuteczna reklama dla klinik dentystycznych i ortodontycznych”.

Znaczenie jakościowego contentu w marketingu usług zdrowotnych

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważnym elementem w promocji usług medycznych jest content marketing. Dzielenie się wiedzą może sprawić, że znacznie więcej osób odwiedzi Twoją stronę!

Blogi

Doskonałym pomysłem jest prowadzenie bloga. Warto regularnie sprawdzać, czym w danym czasie interesują się użytkownicy i odpowiadać na ich potrzeby. W tej kwestii dobrze sprawdzą się takie narzędzia jak Google Trends lub AnswerThePublic — pomogą dobrać tematy, które najbardziej interesują odbiorców.

Pisanie wartościowych wpisów na bloga to jeszcze jedna duża zaleta — czytelnicy zaczną postrzegać dany gabinet lub klinikę jako eksperta w swojej dziedzinie. Zbudowanie zaufania może znacznie pomóc w przyciągnięciu nowych klientów i realnie przełożyć się na zyski! Przed podjęciem się pisania bloga, koniecznie wykonaj dokładny research, aby dostarczać jak najwyższej jakości treści. Marketing medyczny to przede wszystkim odpowiednio zredagowane, bezbłędne i wartościowe treści, dlatego też przyłóż do tego dużą wagę.

Regularne prowadzenie bloga to także szansa na zbudowanie świadomości marki. Oczywiście nie chodzi o to, aby pisać codziennie, ale kilka wartościowych wpisów w miesiącu, które poruszają aktualne trendy, z pewnością pozwoli Twojej firmie z branży medycznej na dotarcie do szerszego grona odbiorców.

Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to kolejny sposób na promocję gabinetu dentystycznego. Są to teksty publikowane za opłatą na innych portalach, zawierające link do strony Twojej kliniki. Ich zadaniem jest pomoc w pozycjonowaniu i dotarcie do szerszego grona odbiorców. Ważne, aby zostały one zamieszczone na wartościowych witrynach, które są często odwiedzane przez użytkowników. Jeśli zależy Ci na promocji lokalnej, sprawdź, czy istnieje możliwość dodania takiego artykułu na stronie Twojego miasta lub gminy.

Zwróć uwagę na to, aby tekst był wartościowy, poprawny gramatycznie i zawierał słowa kluczowe. Zrób także research, gdzie konkretnie podobne teksty zamieszcza Twoja konkurencja — być może to ułatwi Ci wybór, gdzie warto się zareklamować. Uważaj na niskiej jakości portale, ponieważ może się zdarzyć, że negatywnie wpłyną one na pozycjonowanie strony Twojego gabinetu.

Warto do tworzenia tego typu treści zaangażować profesjonalistę, który sam z łatwością określi, gdzie warto pozyskać link. Co więcej, stworzy on atrakcyjny i wartościowy tekst, odpowiednio zoptymalizowany pod SEO. Jeśli jesteś lekarzem, psychologiem, czy posiadasz firmę z branży medycznej, koniecznie rozważ współpracę z agencją kreatywną pod kątem marketingu usług zdrowotnych - pracują tam doświadczeni specjaliści, posiadający szeroką wiedzę na temat SEO i copywritingu.

Optymalizacja strony internetowej pod kątem marketingu medycznego

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, strona internetowa to wizytówka dla Twojej firmy z branży medycznej. Dobrze zoptymalizowana witryna może przyczynić się do dotarcia do szerszego grona odbiorców oraz wypromowania Twojego gabinetu bez względu na to, czy jesteś psychologiem, lekarzem, czy świadczysz jakiekolwiek inne usługi zdrowotne. Obecnie strona internetowa tak naprawdę wywiera jedno z początkowych wrażeń u Klienta. W związku z tym konieczne jest to, aby zadbać zarówno o jej wygląd, jak i optymalizację!

Przede wszystkim powinieneś zwrócić uwagę na czas ładowania strony. Jest to niezwykle ważne, gdyż jeśli trwa to zbyt długo, może zniechęcić potencjalnego klienta do wizyty i skłonić go do odwiedzenia konkurencji, w której strona załaduje się w ułamek sekundy. Istotną kwestią jest też to, że zdecydowana większość osób przegląda Internet z pozycji swoich smartfonów. Dlatego też Twoja strona powinna być w pełni dostosowana pod urządzenia mobilne tak, aby nadal była funkcjonalna, przejrzysta i łatwa w obsłudze.

W trakcie optymalizacji strony pod kątem marketingu medycznego, ważnym aspektem jest metryka Core Web Vitals. Została stworzona w celu mierzenia jakości strony i skupia się na jak najlepszych wrażeniach użytkownika. Jak sprawdzić, czy Twoja strona spełnia wymagania metryki Core Web Vitals? Wykonaj bezpłatny audyt swojej strony przez narzędzie PageSpeed Insight wprost od Google! Koniecznie sprawdź nasz wpis, w którym szczegółowo opisujemy czym jest Core Web Vitals i co zrobić, żeby go poprawić: Core Web Vitals jako czynniki wpływające na pozycjonowanie i nie tylko

Dlaczego strona internetowa jest ważna w promocji usług zdrowotnych?

W obecnych czasach stałego rozwoju cyfrowego mało który biznes nie posiada swojej strony internetowej. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, niezależnie od tego, jakiej wielkości jest firma, w jakiej branży się specjalizuje, ogromny wpływ na osiągnięcie przez nią sukcesu ma jej obecność w Internecie, co zyskuje dzięki dedykowanej stronie internetowej!

Przejdźmy jednak do konkretów. Jakie korzyści zyskasz dzięki posiadaniu strony internetowej firmy z branży medycznej?

Zdobycie nowych klientów

Strona internetowa przyczynia się do zwiększenia liczby uzyskanych potencjalnych klientów. W łatwy i szybki sposób są oni w stanie znaleźć i namierzyć Twój gabinet. Dodatkowo dobrze wykonana witryna może zatrzymać ich na dłużej oraz wywrzeć i potwierdzić wrażenie o profesjonalizmie w świadczonych przez Twój gabinet usługach.

Budowanie relacji z klientem

Istotną funkcjonalnością dla strony internetowej firmy z branży medycznej jest formularz kontaktowy. Stworzenie atrakcyjnego i przejrzystego formularza wręcz zachęci klienta do kontaktu z Twoim gabinetem! Dzięki niemu klient będzie mógł w łatwy i prosty sposób wysyłać do Ciebie zapytania o usługi, ceny czy terminy. Odpowiadając w relatywnie szybkim czasie, pokażesz mu zainteresowanie i profesjonalizm, dzięki czemu jeszcze chętniej rozważy skorzystanie właśnie z Twoich usług.

Wzmocnienie wiarygodności

Posiadanie strony internetowej dla swojego biznesu niezwykle zwiększa jego wiarygodność w oczach potencjalnego klienta. Jest ona swego rodzaju wizytówką, która prezentuje to, jak działa Twoja firma i jakie wartości są dla niej istotne, a to podstawa w marketingu medycznym. Wiadome jest to, że spośród wszystkich oferowanych wizytówek klient wybierze tą, która jest dla niego najbardziej atrakcyjna i wyróżnia się na tle innych. Nie inaczej ma się to ze stronami! Dlatego ważne jest to, żeby z Twoją stroną internetową było tak samo.

Przedstawienie swojej oferty

Strona internetowa pozwoli w łatwy sposób przedstawić wszystkie dostępne usługi, które świadczysz w swoim gabinecie. Klienci oczekują konkretów, stąd chcą wiedzieć jakie usługi oferuje poszukiwana przez niego firma z branży medycznej.

Aktualności i porady

Jest to idealny sposób na zdobycie nowych potencjalnych klientów i zwiększenie ruchu na swojej stronie, co bardzo dobrze wpłynie na wiarygodność Twojego gabinetu! Klient, widząc, że jesteś zaangażowany w publikację aktualności czy porad z zakresu świadczonych przez siebie usług zdrowotnych zobaczy, że ma do czynienia z profesjonalistami, którzy dzielą pasję do medycyny!

Znaczenie pozycjonowania w marketingu medycznym

Pozycjonowanie to szereg działań, które prowadzą do zwiększenia wejść z wyszukiwarek, takich jak Google. W branży medycznej pozycjonowanie jeszcze szczególnie ważną formą dotarcia do pacjenta. Dlaczego?

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, ustawa z 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej zabrania podmiotom leczniczym stosowania reklamy (Art. 14. 1.). Informacje o działalności placówki mogą (i powinny) być podawane w formie nieprzypominającej reklamy. Taką formę mogą mieć informacje na stronie.

Dlatego za sprawą pozycjonowania można w pełni legalnie i etycznie zwiększyć liczbę wejść na stronę i szerzej zapoznać potencjalnych pacjentów z ofertą gabinetu firmy z branży medycznej. W ten sposób osiągamy cel, który przyniosłaby reklama, a mimo to, nie stosujemy jej.

Podstawą w efektywnym pozycjonowaniu jest umiejętnie przeprowadzona analiza konkurencji i dobranie wartościowych portali, na których można pozyskać linkowanie zewnętrzne. Jeśli nie masz doświadczenia i nie wiesz, jak działa SEO, zajrzyj na naszą stronę, a następnie skontaktuj się z nami, aby wspólnie określić, co jesteśmy w stanie zrobić dla Twojej firmy! Chętnie świadczymy usługi z zakresu pozycjonowania w branży medycznej.

Monitorowanie efektywności w marketingu medycznym

Aby Twoja firma z branży medycznej odniosła sukces, nie wystarczy jedynie wdrożyć odpowiednio zaplanowaną strategię marketingową — należy stale mierzyć jej efektywność, aby móc zaproponować lepsze rozwiązania w miejscach, które tego wymagają

Narzędzia pomocne w mierzeniu wskaźników reklamowych

Na rynku możemy znaleźć wiele różnych narzędzi do mierzenia wskaźników reklamowych. Poniżej zrobiliśmy zestawienie tych, które są naprawdę godne uwagi. Oto jedne z nich:

Google Ads

Absolutna podstawa w zakresie reklam, czyli znane większości darmowe narzędzie Google Ads. Pozwala ono w łatwy sposób na wgląd do takich danych, jak uzyskana liczba kliknięć w Twoje reklamy w porównaniu do liczby wyświetleń. Raporty te możesz przeglądać z zakresu dowolnej daty wybranej przez siebie.

Google Tag Manager

Tag Manager jest narzędziem od Google, które umożliwia nam w łatwy sposób zaimplementować skrypty, mające na celu śledzić ruch na Twojej stronie internetowej. Narzędzie to ma przydatną funkcję, którą są tagi Google Ads. Dzięki niemu w prosty sposób możesz wygenerować raporty, które zawierają informację o tym, jakie czynności są wykonywane po kliknięciu reklamy przez danego klienta. Co najważniejsze, narzędzie to jest w pełni darmowe!

Google Analytics

Analytics jest kolejnym wartym zainteresowania i darmowym narzędziem od Google. Posiada ono naprawdę wiele ciekawych funkcjonalności oraz statystyk stron internetowych. Pozwala też na mierzenie efektywności reklam (ROI). W narzędziu możesz tworzyć własne cele do osiągnięcia, w tym przypadku będzie to osiągnięcie konwersji poprzez wykonanie danych czynności na stronie. Po utworzeniu naszych celów możesz na bieżąco monitorować ich sukcesywność. Wyniki te będą przedstawiane w formie wykresu, przez co w łatwy sposób je odczytasz.

Hotjar

Kolejną propozycją jest narzędzie Hotjar. Pozwala ono przechwytywać dane o tym jak korzysta i w jakie interakcje wchodzi użytkownik na Twojej stronie. Dzięki tym analizom będziesz w stanie bardziej zrozumieć potrzeby potencjalnych klientów Twojej kliniki! Narzędzie to tak jak wcześniej wspomniane mierzy efektywność Twoich reklam oraz osiągane przez nie konwersje. Na tle konkurencji wyróżnia się tym, że posiada funkcjonalność nagrywania ekranu w momencie prowadzenia interakcji użytkownika po wykonaniu założonych przez nas czynności. Dodatkowo tworzy też tzw. heatpmapy, które pokazują klikane przez klienta elementy na stronie.

Narzędzie to jest dostępne w darmowej wersji podstawowej, która ma ograniczone funkcjonalności, oraz w wersji dla biznesów, jak i wersję ekspercką dla stron, z wysokim natężeniem ruchu.

Źródło: Hotjar

Looker Studio

Ostatnie narzędzie od Google prezentowane w tym zestawieniu, czyli Looker Studio! Darmowe narzędzie, które w prosty sposób pozwala wizualizować dane, które pochodzą z różnych narzędzi od Google’a (np. Google Search Console czy też Google Analytics). Raporty o skuteczności reklam tworzone przez Looker Studio są bardzo łatwe w tworzeniu oraz zrozumiałe. W dowolny sposób możesz modyfikować czcionkę, jej kolory, czy tworzyć tabele. Co najważniejsze, również jest ono w pełni darmowe!

Optymalizacja na podstawie zebranych wyników

Na podstawie uzyskanych wyników wskaźników reklamowych możesz dojść do wielu ciekawych konkluzji, które zdecydowanie wpłyną na lepszą optymalizację reklam. Jedne z najczęstszych procesów, które usprawniają optymalizację:

Ograniczenie reklam dla konkretnych urządzeń

Może pojawić się taka sytuacja, gdzie reklamy Twojej firmy z branży medycznej będą miały lepszą klikalność i konwersje na danym typie urządzenia, np. na smartfonach. W związku z tym możesz wyciągnąć wnioski i kierować swoje reklamy tylko i wyłącznie do użytkowników urządzeń mobilnych.

Harmonogram wyświetlania reklam

Niektóre z reklam mogą osiągać najlepsze efekty w określonych porach dnia, np. wieczorem. W związku z tym w łatwy sposób możesz dodać ograniczenie, które spowoduje, że dana reklama będzie wyświetlana tylko w godzinach nocnych itd. Działa to tak samo w przypadku dni! Jeżeli odnotujesz, że Twoje reklamy są słabo efektywne w weekendy, to możesz zrezygnować z nich na rzecz tych w środku tygodnia!

Lokalizacja reklam

W otrzymanych raportach dotyczących efektywności reklam możesz otrzymać też dane o lokalizacji, z której pochodzi dany klient. Jeżeli zauważysz, że reklamy Twojej kliniki osiągają najlepsze efekty w danej lokalizacji, to możesz postawić na prowadzenie lokalnych kampanii reklamowych, dzięki którym polepszysz współczynnik konwersji!

Optymalizacja pod kątem odbiorcy

Narzędzia wykorzystywane do mierzenia efektywności reklam wskazują też na bardziej szczegółowe dane użytkownika, takie jak jego wiek, płeć czy też zainteresowania. Pamiętaj, aby postarać się dopasować swoje reklamy do tej grupy, w której osiągasz najlepsze rezultaty!

Optymalizacja fraz kluczowych

Sugerując się efektywnością obecnych fraz kluczowych, możesz je poszerzyć lub wykonać wykluczenie tych, które nie osiągają zadowalających dla Ciebie wyników. W ten sposób zadbasz o odpowiednią jakość wyszukiwania, co wpłynie na lepsze dopasowanie reklam do Twoich odbiorców.

Jak agencja kreatywna może pomóc Ci w budowaniu Twojej marki z branży medycznej?

Silna marka komunikuje Twoją unikalną propozycję wartości i buduje zaufanie u Twoich docelowych odbiorców. Oto kilka sposobów, w jaki agencja kreatywna może pomóc Ci w budowaniu marki:

Opracowanie silnego przekazu marki. Agencja kreatywna może pomóc Ci w opracowaniu silnego przekazu marki, który komunikuje Twoją unikalną propozycję wartości i rezonuje z docelowymi odbiorcami - w tym przypadku pacjentami. Przesłanie marki powinno być spójne we wszystkich kanałach marketingowych, w tym na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, w e-mail marketingu i reklamie. Marketing w branży medycznej powinien komunikować przede wszystkim profesjonalizm i przyjazną atmosferę - agencja kreatywna z pewnością Ci w tym pomoże!

Stworzenie spójnej tożsamości wizualnej. Spójna tożsamość wizualna jest niezbędna do zbudowania silnej marki. Jako agencja kreatywna, pomożemy Ci w opracowaniu tożsamości wizualnej, która odzwierciedla przesłanie Twojej marki oraz komunikuje Twoje wartości i osobowość.

Opracowanie strategii treści. Tworzenie treści jest niezbędnym elementem każdej strategii marketingowej. Strategia ta powinna obejmować różne rodzaje treści, takie jak posty na blogu, filmy wideo, infografiki, whitepapers i inne. Dzielenie się wiedzą, jest szczególnie istotne w przypadku marki oferującej usługi zdrowotne, ponieważ Twoi pacjenci nabiorą do Ciebie zaufania!

Na koniec warto dodać, że agencja marketingowa z pewnością zna najnowsze trendy i trafnie poprowadzi social media firmy medycznej, które - jak już wspomnieliśmy - są przydatnym narzędziem promocji.

Kategorie