czyli rola identyfikacji wizualnej w kreowaniu marki.
Nie ocenia się książki po okładce - wszyscy znamy to powiedzenie. Jednak ilu z nas chętniej sięgnie po tom zamknięty w eleganckiej okładce z atrakcyjną ilustracją niż po wyświechtany wolumin opakowany w szary papier?
W obecnych czasach jesteśmy bombardowani wrażeniami wizualnymi praktycznie na każdym kroku. Rola pierwszego wrażenia jest więc nie do przecenienia. Żyjemy w ciągłym biegu i najzwyczajniej w świecie nie mamy możliwości poświęcania czasu na gruntowne zapoznawanie się ze wszystkim, co spotkamy na swojej drodze. W związku z tym przy czym zatrzymamy się na dłużej? Naturalnie przy tym, co już na samym początku wywoła w nas pozytywną reakcję.
Dzisiaj nie wystarczy wykonywać najwyższej jakości usług i sprzedawać najlepszych produktów by osiągnąć sukces na rynku. W dobie internetu potencjalny klient za pośrednictwem jednego kliknięcia ma dostęp do szerokiego wyboru firm pozycjonujących się w jednej branży. Wstępna selekcja odbywa się już w pierwszych minutach, jeśli nie sekundach, od wciśnięcia przycisku „wyszukaj”.
Jak to działa?
Identyfikacja wizualna, inaczej branding, to pierwsze spotkanie naszej marki z klientem. I podobnie jak w bezpośrednim kontakcie międzyludzkim - wygląd pełni bardzo istotne znaczenie. Nie przyszlibyśmy na spotkanie z klientem w brudnym t-shircie i zniszczonych klapkach, podobnie nie chcielibyśmy by nasze usługi lub produkty były prezentowane w nieatrakcyjny sposób. Mamy tylko jedną szansę by zachęcić do zainteresowania się naszą ofertą, więc wszystko powinno być idealnie dopracowane. To wszystko można zdziałać przy pomocy profesjonalnie przygotowanej identyfikacji wizualnej.
Każdy element - od logo, poprzez stronę internetową, druki firmowe, a nawet wykorzystane liternictwo i kolorystykę, ma tu kolosalne znaczenie, które pozwoli wyróżnić markę na tle konkurencji. Dlatego istotne jest, aby wszystko zostało idealnie dopracowane i budowało spójny wizerunek który zapisze się w świadomości klienta. Sprawi to, że nie tylko chętnie sięgnie po oferowaną usługę lub produkt, lecz również wróci z kolejnym zleceniem, chęcią zakupu i poleci markę swoim znajomym.
W budowaniu elementów identyfikacji wizualnej istotna jest nie tylko znajomość rynku, konkurencji ale także podstawowej psychologii człowieka i jego sposobu odbierania różnorodnych bodźców. Nie wystarczy by elementy identyfikacji wyglądały po prostu schludnie i elegancko - choć jest to oczywiście podstawa. Trzeba również zadbać od to, by wywoływały odpowiednie emocje i nakierowywały klienta na odpowiednie skojarzenia związane z polityką marki bądź firmy. Można to osiągnąć wykorzystując bezpośrednio przemawiające do odbiorcy symbole, ale również kolory za pomocą których wpłyniemy na emocjonalną reakcję potencjalnego klienta. Za ich pomocą można zbudować pożądane nacechowanie marki. Nie można również przecenić znaczenia trendów w projektowaniu przy tworzeniu najlepszej możliwej identyfikacji wizualnej. Nie chcielibyśmy przecież by nasza marka lub firma zatrzymała się w czasie kiedy konkurencja gna do przodu, prawda? Jak wszystkie trendy, również i w designie sytuacja zmienia się z chwili na chwilę.
Zaufaj ekspertom
Z tych wszystkich powodów istotne jest, aby prace nad identyfikacją wizualną zlecić profesjonalistom. Oni biorąc pod uwagę wszystkie powyższe problemy, będą w stanie wykreować najskuteczniejszy wizerunek marki i w ten sposób pomóc jej w osiągnięciu prestiżu i znaczenia na rynku. Wystarczy spojrzeć na najbardziej znane firmy by zauważyć, jak istotna w ich funkcjonowaniu jest konsekwencja w budowaniu wiarygodnego, estetycznego i przede wszystkim – przemyślanego wizerunku.
A może to twoja marka lub firma potrzebuje nowego, dopracowanego wizerunku, który dobrze zaprezentuje oferowaną przez państwa jakość oferty? Pomocy nie musisz szukać daleko! RekinySukcesu.pl kompleksowo zajmą się przygotowaniem identyfikacji wizualnej, która wyróżni was wśród konkurencji.