Social media i biznes to dzisiaj zgrana para. Rozwój tej gałęzi reklamy internetowej to nie tylko ewolucja Facebooka, ale również zupełnie nowe kanały. Podczas spotkań z firmami widać wzmożone zainteresowanie działaniami marketingowymi na Instagramie. Poznaj odpowiedzi na 3 najczęściej zadawane pytania odnośnie do konta firmowego dla Instagrama.
Dlaczego firmy coraz chętniej wybierają Insta? Zacznijmy od statystyk, które można znaleźć na oficjalnej stronie. Na Instagramie mamy już ponad 1 miliard kont, a 80% kont obserwuje przynajmniej 1 firmę. Dodatkowo kanał głównie opiera się o przekaz wizualny, tak ważny w wielu branżach.
Wracając do meritum, poniżej 3 pytania dotyczące prowadzenia firmowego konta na Instagramie i propozycje rozwiązań.
Czy mogę publikować posty przez komputer/laptop?
Na początek jasna i klarowna odpowiedź: tak, możesz. Domyślnie cały system działa tak, żeby zmusić użytkowników do publikacji z poziomu aplikacji na telefonie. Jak to jednak mawiają, świat nie jest gotowy na Polaków;) Jak publikować z poziomu telefonu?
- włącz przeglądarkę Google Chrome,
- wejdź na swoje konto Instagramowe przez okno przeglądarki i zaloguj się,
- kliknij prawym klawiszem myszy na dowolny element, a następnie kliknij "Zbadaj element",
- następnie kliknij symulację urządzeń mobilnych (widok może różnić się od mojego),
- z listy urządzeń wybierz urządzenie mobilne np. Iphone 4,
- odśwież stronę.
Gratuluję, udało Ci się zasymulować urządzenie mobilne. Dzięki temu widzisz dolny pasek na Instagramie, a na nim m.in. możliwość publikacji.
Jak dobierać odpowiednie hashtagi do mojego biznesu?
Zacznijmy od tego, co to są hashtagi? To konkretne słowa i zwroty, które zapisujemy z poprzedzającym znakiem #, np.: #rekinysukcesu #marketing. Są one przypisane do publikowanego zdjęcia. Użytkownicy na Instagramie mogą śledzić dany hashtag i dzięki temu oglądać interesujący ich kontent. Cała moc publikacji na Insta polega na dobrym doborze # do publikowanych zdjęć.
Jeśli nie wiesz, jaki hashtag wybrać dla branży, czy wybranego postu wejdź na Hashtagify.app , wpisz wybraną frazę i poznaj sugestie oraz statystyki dla powiązanych hashtagów.
Narzędzie to podpowie i rozwieje Twoje wątpliwości.
Czy da się planować posty tak jak na Facebooku?
Jesteśmy przyzwyczajeni przez Facebooka, że możemy planować posty. Wchodząc na Instagrama takiej funkcjonalności brak. Oczywiście i na ten problem znajdzie się rozwiązanie. Planować posty na Insta możemy przez www.later.com. Jeśli nie będziemy dla naszej firmy publikować więcej niż 30 postów w miesiącu to, to rozwiązanie jest darmowe.
Jak to działa? Poniżej krótki tutorial:
- musisz posiadać konto biznesowe na Instagramie, w ustawieniach aplikacji możesz skonfigurować czy Twoje konto jest prywatne, czy biznesowe,
- wejdź na www.later.com i załóż konto (najlepiej będąc zalogowanym na Instagramie - wtedy od razu konta będą połączone, po zatwierdzeniu rejestracji przez Instagrama),
- ściągnij aplikację mobilną i zainstaluj na telefonie, na którym masz aplikację Instagrama,
- postępuj na stronie later.com i na aplikacji zgodnie z instrukcją, tak żeby nadać wszystkie niezbędne prawa i połączenia z innymi aplikacjami,
- opublikuj pierwszego posta przez stronę www.later.com wraz z automatyzacją do planowania postów.
Udało się? Od tej pory możesz planować swoje posty na Instagramie!
Jeśli wolisz poznać więcej szczegółów, zobacz poniższy film: