Ubersuggest - kombajn SEO dla Twojej firmy

Ubersuggest to zestaw narzędzi SEO wydawanych przez NP Digital Neila Patela. Narzędzia te dostarczają podstawowej wiedzy o Twojej stronie i stronie Twoich konkurentów w podstawowych kwestiach związanych z pozycjonowaniem: SEO techniczne, profil linkowy, ruch prowadzący do strony, pozycje w wynikach Google.

Ubersuggest może być z powodzeniem wykorzystywany przez przedsiębiorstwa do planowania prac związanych z pozycjonowaniem ich własnych stron. To również świetne narzędzie dla agencji, które zajmują się pozycjonowaniem większej liczby stron.

Poniżej przedstawię, jakie funkcje oferuje Ubersuggest, co go wyróżnia i dlaczego warto się nim zainteresować.

Analiza ruchu w Ubersuggest

Ubersuggest pozwala na proste podejrzenie ruchu prowadzącego do Twojej strony bądź… do strony konkurenta! Narzędzie to prezentuje obecny oraz historyczny ruch do strony. Umożliwia m.in ocenę.:

  • najczęściej odwiedzanych stron (z wyszukiwarki Google),
  • fraz, na które pozycjonuje się dana strona,
  • podstawowych informacji o tych frazach (volume).

Rozkład ruchu do strony rekinysukcesu.pl w poszczególnych miesiącach, z podziałem na ruch pochodzący z fraz TOP1-3, TOP4-10, TOP11-50 i TOP51-55.

Nie powinniśmy oczekiwać, że podane przez Ubersuggest dane będą idealnie zgodne liczbowo z tym, co zobaczymy w Google Search Console danej strony. Pamiętajmy, że to są dane szacowane. Takich danych możemy natomiast z powodzeniem użyć do:

  • analizy trendów,
  • ustalenia obszaru tematycznego strony, który generuje jej największy ruch,
  • porównania dwóch lub więcej konkurentów między sobą oraz z naszą stroną,
  • podjęcia decyzji, czy warto rozpoczynać współpracę z daną firmą (np. przy brandingu),
  • podjęcia decyzji, czy powinniśmy pozyskiwać link z danej strony.

Audyt strony w Ubersuggest

Ubersuggest wyposażony jest w crawler (pająka), który jest gotów przejrzeć Twoją stronę (bądź stronę Twojego konkurenta ;)) zakładka po zakładce, celem znalezienia na niej błędów. Analiza trwa na ogół kilkanaście minut, co poza niewątpliwą wadą ma też zaletę - nie spotkałem się dotąd z tym, żeby robot-pająk doprowadził do zadziałania zabezpieczeń serwera chroniących go przed przeciążeniem, i tym samym zablokował sobie możliwość analizy.

Przykładowe uwagi przekazane przez Ubersuggest na podstawie audytu strony. W ten sposób możesz oszczędzić wiele czasu, gdyż robot sam przejrzy za Ciebie każdą zakładkę.

Do audytu dołączone są wyniki, które najprawdopodobniej pochodzą z Chrome UX Report i prezentują Core Web Vitals w zakresie parametrów: LCP, FID, CLS:

Niestety w tej kwestii Ubersuggest się nie popisał - z trzech względów:

  1. Jak wspomniałem wyżej, dane najprawdopodobniej pochodzą z Chrome UX Report, ale nie jest to nigdzie podane.
  2. Brak wprost informacji, że są to wskaźniki LCP, FID i CLS, a tym bardziej, co dokładnie oznaczają. To o tyle ważne, że tylko zrozumienie, czym one są i jak są obliczane, pozwala na poprawę strony. Ja poznałem te wskaźniki po ich zakresie norm - nie każdy jednak zna je na pamięć.
  3. Wskaźnik FID wychodzi z użycia na rzecz INP, o czym pisałem jakiś czas temu. Wskaźnik FID ma olbrzymią tendencję do dawania fałszywie ujemnych wyników, czyli może spowodować u Ciebie błędne przeświadczenie, że strona ma dobrą wydajność, choć jej nie ma.

Jeśli nie masz wiedzy w dziedzinie web developmentu, najlepiej wszystkie wyniki żółte i czerwone potraktuj jako wymagające poprawy lub przynajmniej dokładnej oceny przez web developera.

Skuteczny link-building przy pomocy Ubersuggest

Poglądy na link-building jako metodę pozycjonowania zmieniają się wraz z rozwojem Internetu i samego Google’a. Choć nikt nie kwestionuje tego, że linki mają olbrzymi wpływ na wyniki strony, bardzo dyskusyjne jest to, który link w jaki sposób wpłynie.

Ubersuggest ustrzeże Cię na pewno przed jednym błędem - przed inwestowaniem Twojego czasu (i pieniędzy) w pozyskiwanie linków, które już na starcie można ocenić jako bezwartościowe. Zanim nie pozyskasz linku z danej strony, wystarczy ją “prześwietlić” Ubersuggestem - analiza ruchu (którą opisałem powyżej) i analiza profilu linkowego szybko Ci pokażą, czy masz do czynienia z dojrzałym, godnym współpracy serwisem, czy spamerską stroną, którą należy omijać szerokim łukiem.

Analiza profilu linkowego

Ta opcja dostępna jest w zakładce Backlinks-> Backlinks Overview:

Przy analizie profilu linkowego warto spojrzeć zarówno na ogólne wskaźniki, jak DA, jak i na bardziej szczegółowe dane. W tym miejscu możesz sobie odpowiedzieć na kilka ważnych pytań (zarówno, jeśli oceniasz swoją stronę, stronę konkurentów, jak i stronę, z której potencjalnie chcesz pozyskać link):

  1. Jak wyglądał przyrost linków w czasie - czy był naturalny, czy pojawiły się nagle?
  2. Czy strona zalicza duże (podejrzane) masowe utraty linków (sugeruje to np. pozyskiwanie linków z niskiej jakości stron lub z miejsc, z których są szybko usuwane)?
  3. Czy najczęściej linkowane frazy kluczowe nie wyglądają zbyt nienaturalnie?
  4. Czy strona zawiera wiele linków o wysokim spam score?

Analiza konkurentów w poszukiwaniu szans na pozyskanie linka

Zakładka Backlink opportunity skrywa banalnie prostą, ale przydatną funkcję - pozwala przeanalizować konkurentów pod kątem ich linków, które potencjalnie również możesz pozyskać. Po wprowadzeniu adresu Twojej strony i strony konkurentów Ubersuggest zwraca listę adresów URL - teraz pozostaje Ci jedynie je przejrzeć i ocenić szansę na umieszczenie tam adresu Twojej strony.

Inne funkcje w Ubersuggest

Ubersuggest jest kombajnem, a powyższe funkcje to tylko główne jego możliwości. Warto zwrócić też na inne dostępne opcje:

Projekty i śledzenie pozycji

Po dodaniu projektu możesz śledzić podstawowe informacje o nim, jak np. rozkład fraz kluczowych (TOP3, TOP10 itd.), profil linkowy, analiza ruchu, śledzenie pozycji Twojej strony jak i konkurentów.

Jeśli mówimy o śledzeniu pozycji, warto dodać, że Ubersuggest podaje nam nie tylko dane o zajmowanej każdego dnia lokacie, ale też dodaje do tego ogólne informacje o frazie - jak choćby szacowaną liczbę miesięcznych zapytań (volume) czy adres docelowy.

Analiza słów kluczowych

Ubersuggest prezentuje podstawowe informacje o poszukiwanych słowach kluczowych - zarówno ogólne dane liczbowe, jak i trendy wyszukiwań danej frazy:

Ponadto Ubersuggest zasugeruje Ci inne frazy kluczowe związane z zaproponowaną frazą. Oczywiście dla każdej z nich poda m.in. szacowaną miesięczną liczbę zapytań i wiele innych danych:

Te sugestie i dane powinny znacznie ułatwić Ci np. napisanie treści na podobny temat.

Wtyczka do przeglądarki Google Chrome

Bardzo wygodna opcja - pozwala jednym kliknięciem podejrzeć informacje o stronie - niemal we wszystkich wymienionych wyżej kwestiach. W ten sposób możesz w niecałe 20 sekund uzyskać bardzo dużą ilość konkretnych informacji, które pozwolą Ci ocenić, czy warto starać się pozyskać link z danej strony.

Podstawowe informacje o stronie rekinysukcesu.pl zaprezentowane przy pomocy wtyczki do Google Chrome. Jednym z ważniejszych parametrów jest ruch prowadzący do strony. Choć to jedynie szacunkowe wartości, możesz w ten sposób szybko odsiać strony, które w rzeczywistości nie są w stanie wygenerować żadnego ruchu, co poddaje pod wątpliwość to, czy link z tych stron przyniesie Ci jakąś korzyść.

Ile kosztuje Ubersuggest?

Ubersuggest względem swoich konkurentów cechuje się dość przystępnym cennikiem. Dożywotnie pakiety dostępu kosztują (w grudniu 2023 r.) od 590 zł (1 projekt), przez 990 zł (2-7 projektów), do 1990 zł (8-15 projektów).

Warto dodać, że większość z powyżej opisanych funkcji nie jest powiązana z projektami - tzn. możesz analizować ruch, profil linkowy itd. wielu różnych stron - na każdą z tych akcji przewidziane są oddziale limity miesięczne (ja jeszcze nigdy ich nie przekroczyłem).

Dla porównania, Semrush dla 15 projektów to koszt niemal 250 euro miesięcznie! A zatem już dwumiesięczne użytkowanie Semrusha będzie droższe niż dożywotnia licencja na Ubersuggest.

Oczywiście funkcje obu aplikacji znacznie się różnią i nie możemy porównywać tych programów wyłącznie na podstawie ceny. Nie mniej inwestycja w Ubersuggest nie zrujnuje budżetu Twojej firmy, niezależnie od tego, czy jesteś agencją, czy też zamierzasz wykorzystać to narzędzie do optymalizacji witryny Twojej firmy. W stosunkowo niewielkiej cenie zyskasz łatwy dostęp do wielu podstawowych narzędzi, które nie mają swojego prostego, bezpłatnego odpowiednika.

Szczegóły znajdziesz w cenniku aplikacji Ubersuggest.

Podsumowanie

Ubersuggest to narzędzie SEO, które idealnie nadaje się do optymalizacji stron internetowych Wrocław oraz tworzenia sklepów internetowych Wrocław. Umożliwia analizę ruchu, audyt strony, link-building, a także śledzenie pozycji konkurencji, co jest kluczowe dla agencji e-commerce Wrocław. Przydaje się zarówno do projektowania stron internetowych Wrocław, jak i tworzenia profesjonalnych sklepów internetowych Wrocław. Dzięki przystępnej cenie, Ubersuggest oferuje atrakcyjny stosunek jakości do kosztu, co czyni go przystępną alternatywą dla rozbudowanych narzędzi SEO.

Nie jest to też nadmiernie rozbudowany zestaw narzędzi. Ubersuggest składa się z kilku głównych modułów, które u konkurentów często są jeszcze bardziej rozbudowane - mają więcej danych, filtrów itp. Warto się jednak zastanowić, czy już na starcie skorzystamy z całego arsenału możliwości np. Semrusha. Jeśli nie jesteśmy co do tego przekonani, warto zacząć od aplikacji webowej Ubersuggest, która - choć jest mniejsza od wielu konkurentów - wciąż jest potężnym kombajnem SEO.

Z niektórych funkcji Ubersuggest można w ograniczonym zakresie korzystać bezpłatnie - warto z tego skorzystać, zanim nie zdecydujesz się na zakup.

Dlatego nie pozostaje mi nic innego, jak polecić Ubersuggest.

Kategorie