3 filary pozycjonowania stron internetowych
Wśród klientów naszej agencji interaktywnej często spotykamy się z opinią, że: dobre SEO/ SEM to duża ilość wejść na stronę, duży ruch to znaczna ilość zakupów i olbrzymie dochody firmy. Jest to jak najbardziej logiczne i w wysokim stopniu prawidłowe założenie, lecz aby znalazło odzwierciedlenie w rzeczywistości należy pamiętać o kilku aspektach. Dodatkowo dostosowanie się do tych reguł pozwoli na zwiększenie skuteczności twojej strony internetowej nawet bez zagłębiania się w tajniki pozycjonowania.
Po pierwsze cel biznesowy.
Pierwszy filar, od którego należałoby zacząć naszą przygodę nie tylko z pozycjonowaniem, ale i wszelką aktywnością internetową jest wyznaczenie celu biznesowego. Przykładowo: jeśli zakładamy sklep internetowy naszym celem powinna być sprzedaż produktów. Częstym błędem pozycjonujących jest próba dotarcia do mitycznych setek tysięcy wejść za pomocą np. pozycjonowania się na popularne słowa kluczowe. W rzeczywistości okazuje się jednak, że są to w dużej mierze wejścia bezużyteczne, które nie przekładają się na konwersję. Lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na dotarciu do naszego potencjalnego klienta, kogoś, kto faktycznie kupi nasz produkt czy usługę. Obecnie w działalności wielu firm możemy spotkać się z minimalistycznymi stronami www typu landing page zawierającymi jedynie krótką informację oraz pole służące do zapisu na webinar. Przykład ten pozwoli nam płynnie przejść do filaru drugiego:
Strona internetowa musi być skuteczna.
Czyli przede wszystkim zaprojektowana z nastawieniem na jej cel biznesowy. Przykład zapisu na webinar doskonale obrazuje realizację takiego celu. Oczywiście za tego rodzaju stroną często kryje się marketing internetowy w postaci popularnego bloga, fanpage’a na facebooku czy kanału youtube, a tego typu witryna stanowi jedynie element strategii marketingowej firmy. Obecnie na skuteczne pozycjonowanie składają się takie aspekty jak seo techniczne, content seo czy pozyskiwanie linków i dla uzyskania jak najlepszych wyników nie powinno się pomijać żadnego z nich. Należy także pamiętać o aspektach wizualnych i technicznych naszej strony: jeśli nie będzie ona responsywna, będzie wczytywała się zbyt długo, zawierała elementy niedziałające w sposób prawidłowy (abstrahując od tego, że od zera taką witrynę jest ciężko wypozycjonować), po prostu trudno będzie nam przekonać odwiedzających do naszej oferty. Projektowanie i wykonanie stron internetowych to bardzo obszerne dziedziny, którym poświęca się tysiące artykułów, z przykładami przydatnych narzędzi i materiałów dotyczących projektowania witryn www zapoznasz się tutaj.
Wartościowy content.
Google zakłada, że strona www rozwijana systematycznie o wartościowe treści, zachęcające użytkownika do zapoznania się z nimi czy udostępniania, jest w stanie osiągnąć wysokie wyniki w pozycjach wyszukiwania, nawet pomimo braków w optymalizacji SEO/ SEM. Więc jeśli posiadasz dobrze wykonaną stronę internetową oraz znajomość jedynie podstaw pozycjonowania witryn jak analiza słów kluczowych, to przy systematycznej pracy np. nad rozwijaniem bloga możesz osiągnąć wysokie pozycje w google nawet bez konieczności zagłębiania się w setkach spośród wytycznych sformułowanych przez tę organizację.
Podsumowanie
Optymalizacja SEO/ SEM to dość obszerne zagadnienie i nie bez powodu istnieją firmy wyspecjalizowane wyłącznie w tej dziedzinie, a nawet takie, które oferują jedynie audyt seo. Na skuteczność naszych działań składa się wiele aspektów jak seo techniczne czy content seo, o które należałoby dbać kompleksowo i symultanicznie. Posiadając jednak odrobinę wiedzy i stosując się do pewnych prostych zasad możemy nawiązać walkę z naszymi konkurentami, a nawet osiągać zadowalające wyniki. Nie zapominajmy jednak o tym, że pozycjonowanie jest jedynie środkiem do osiągnięcia naszych celów i to im powinny być dedykowane nasze wszelkie działania biznesowe.