Marketing na Instagramie - poznaj możliwości dla Twojej marki

Każdy z nas, choć czasem trudno się do tego przyznać, co najmniej raz dziennie zajrzy do jakiejś aplikacji społecznościowej. Niezależnie od tego, jak bardzo czasami chcemy ograniczyć ilość czasu spędzanego w social mediach, nie da się ukryć, że są one dobrym sposobem na śledzenie aktualnych trendów, czy zdobywanie informacji na temat tego, co aktualnie dzieje się na świecie.

  • Instagram marketing to szansa na wypromowanie swojej marki wśród odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.
  • Promocja na Instagramie to coś znacznie więcej niż tylko publikowanie postów. Można tworzyć ciekawe stories, zainwestować w płatne kampanie Instagram Ads, połączyć profil ze sklepem, założyć kanał nadawczy (w przypadku marki osobistej), czy reklamować się poprzez współtworzenie zdjęć!
  • Aby osiągnąć najlepsze rezultaty, warto próbować nowych rozwiązań i testować świeżo wprowadzone opcje.
  • Jeśli czujesz, że Instagram marketing Cię przerasta, koniecznie skontaktuj się z agencją marketingową, która pomoże w stworzeniu optymalnej strategii promocji.

Portale społecznościowe, przez ilość aktywnych użytkowników, są fantastycznym miejscem do pokazania się ze swoimi produktami czy usługami. Jeśli jeszcze nie zdałeś sobie sprawy z tego, jak ogromny potencjał reklamowy się za nimi kryje, po przeczytaniu naszego artykułu, z pewnością się o nim przekonasz. Jakiś czas temu pisaliśmy o możliwościach marketingowych dla firm, jakie oferuje Facebook — nie można nie wspomnieć o drugim medium, jakie może znacznie pomóc Ci w dotarciu do nowych osób, a mowa oczywiście o Instagramie.

Instagram to znacznie więcej niż ładne obrazki

Nie od dziś wiadomo, że lubimy kupować oczami. Większość z nas to wzrokowcy, a Instagram opiera całą swoją działalność właśnie na treściach graficznych. O ile na Facebooku jesteś w stanie opublikować posta bez zdjęcia, w którym będzie jedynie tekst, na IG nie da się już tego zrobić. Niesie to za sobą spore plusy.

Jeśli posiadasz firmę z branży, w której estetyczne obrazki stanowią podstawę — przykładem może być tortownia, sklep z biżuterią, kwiaciarnia, restauracja — inwestycja w profesjonalnego fotografa może okazać się kluczem do sukcesu na Instagramie. Posiadając gustowne fotografie wnętrza, czy Twoich produktów, masz ogromne pole do działania na tej platformie. Prawda jest taka, że markę z każdego sektora rynku można na niej odpowiednio ograć. Wiele firm oferujących usługi, decyduje się na publikację postów ukazujących swoje realizacje — wrzucają one zdjęcia przed i po.

Okazuje się, że wraz z rozwojem platformy, algorytm nie jest już przychylny jedynie w przypadku estetycznych grafik czy filmów. Ogromną popularnością cieszą się rolki ukazujące sprzątanie skrajnie zaniedbanych mieszkań, czy oczyszczanie twarzy z niedoskonałości. Więc nawet jeśli wcześniej wydawało Ci się, że Twój biznes nie należy do tych “widowiskowych”, zdecydowanie warto spróbować!

Instagram marketing — poznaj możliwości platformy!

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że nowości w social mediach jest tak wiele, że czasami trudno nadążyć. Na naszym blogu znajdziecie również wpis, w jakim odpowiadaliśmy na trzy najczęściej zadawane pytania w kontekście firmowego Instagrama - koniecznie go przeczytajcie!

Od tamtego czasu pojawiło się mnóstwo dodatkowych możliwości, pozwalającym markom budować grono aktywnych odbiorców oraz promować swoje usługi na szeroką skalę.

  • Sklep na Instagramie — to nowy kanał sprzedaży, który pozwala na oznaczanie na zdjęciach konkretnych produktów dostępnych na Twojej stronie, wraz z cenami. Dzięki temu użytkownik nie musi zastanawiać się, jaki model butów nosi modelka, ponieważ nazwa jest mu automatycznie wyświetlana.
  • Instagram Ads — czyli płatne kampanie na IG. Umożliwiają one dotarcie do osób o podobnych zainteresowaniach, które mogą potencjalnie kupić Twój produkt, lub ogólnie rzecz biorąc, dokonać konwersji.
  • Kanał nadawczy — choć początkowo był przeznaczony jedynie dla celebrytów, aktualnie mogą z niego korzystać wszyscy twórcy. Pozwala zbudować silne relacje z odbiorcami — znacznie ułatwia budowanie więzi.
  • Współtworzenie postów — przydatne szczególnie w przypadku influencer marketingu — możesz dodać wspólne zdjęcie z innym twórcą, które będzie widoczne na obydwu waszych profilach i zgromadzi podwójne zasięgi.

Oprócz wyżej wymienionych możliwości promocji możesz także regularnie tworzyć relacje, rolki uwzględniające najnowsze trendy, czy dodawać do swoich postów geolokalizację, po której będzie można wyszukać Twoją markę. Opcji jest naprawdę dużo!

Sklep na Instagramie — łatwe przekierowanie na stronę

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, sklep na Instagramie to dodatkowy kanał sprzedaży, który wbrew pozorom może przynieść Ci spore korzyści — mowa tutaj nie tylko o tych finansowych, ale także związanych ze świadomością produktu. Odbiorcy nie muszą już dłużej szukać konkretnego modelu widzianego na zdjęciu, ponieważ zostanie im on wyświetlony wraz z nazwą i nawet jeśli nie od razu zdecydują się na zakup, jest większa szansa, iż go zapamiętają. Ogromną zaletą jest to, że od razu po kliknięciu produktu, widoczna jest także jego cena i opis, a także galeria pozostałych jego zdjęć. Nie ma więc tutaj zagrożenia, że zniechęcony ilością ofert na stronie użytkownik zrezygnuje z szukania, a tym samym nie dotrze do ceny.

Źródło: https://business.instagram.com/shopping/checkout?locale=pl_PL

Aby założyć sklep na Instagramie, musisz posiadać konto firmowe, inaczej zwane „profesjonalnym”. Koniecznością jest również dodanie go na profilu facebookowym — wtedy produkty z tego katalogu, będą widoczne również na IG. Największą zaletą sklepu na Instagramie jest skrócenie procesu zakupowego. Spełnia on potrzebę zdobycia informacji o danej rzeczy „na już”, przez co może znacznie zwiększyć sprzedaż.

Instagram Ads — dotrzyj do osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami!

Płatne kampanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Dzięki złożonym algorytmom Instagram zbiera szczegółowe informacje o użytkownikach i na tej podstawie określa ich zainteresowania. To z kolei pozwala na wyświetlanie reklam dokładnie tym użytkownikom, jacy mogą być potencjalnie skłonni do dokonania konwersji.

Źródło: https://later.com/blog/instagram-ads-for-beginners/

Ważne jest, aby na początek określić swoją grupę docelową. Zwróć koniecznie uwagę na lokalizację — jeśli działasz jedynie na określonym terenie, koniecznie uwzględnij to w założeniach. Praktyczne statystyki z kolei pozwolą wyciągnąć realne wnioski z przeprowadzonych kampanii, na podstawie których możesz później przeprowadzić optymalizację.

Zaletą Instagram Ads jest to, iż są one wyświetlane dokładnie tak jak inne posty na feedzie — wyróżnia je jedynie dopisek „sponsorowane”. Zmniejsza to szansę na pominięcie danej reklamy. Co ciekawe, kampanie prowadzone są także w formacie stories, jako przerywniki pomiędzy relacjami zaobserwowanych kont. Często zawierają przycisk zachęcający do dokonania konwersji. Prosta forma zawierająca zachęcającą grafikę czy wideo to klucz do sukcesu!

Kanał nadawczy — buduj społeczność wokół marki osobistej jako twórca!

Ciekawą funkcją niedawno wprowadzoną przez Instagrama są kanały nadawcze. Warto na wstępie dodać, że jest to opcja dostępna jedynie dla kont określonych jako „twórca”. Oznacza to, że możesz z niej korzystać, jeśli budujesz markę osobistą — na przykład jako fotograf, kreator wideo, bloger, itp. Kanały nadawcze to idealne miejsce do budowania długotrwałych relacji z odbiorcami. Można w ten sposób informować ich o istotnych wydarzeniach, czy udostępniać im tam treści, których nie ma nigdzie indziej. Dzięki temu czują oni bliższą więź z twórcą.

Minusem jest oczywiście to, że prowadząc profil firmowy marki, nie ma jeszcze możliwości korzystania z tej funkcji. Niecierpliwie czekamy na dalszy rozwój w tej kwestii, ponieważ dałoby to większym firmom pole na informowanie o nowych produktach, czy dzielenie się specjalnymi promocjami.

Współtworzenie postów — gromadzenie zasięgów z kilku źródeł!

Ostatnią, choć niemniej istotną w kontekście promocji marki opcją na Instagramie jest współtworzenie postów. Choć brzmi banalnie, pomaga to dotrzeć do szerszego grona odbiorców. To świetne rozwiązanie w przypadku nawiązywania współpracy z innymi twórcami bądź influencerami — kiedy opublikują oni post i oznaczą Twoją markę jako współtwórcę, zostanie on wyświetlony na obydwu waszych profilach, co pozwoli zgromadzić zasięgi od znacznie szerszego grona odbiorców!

Co więcej, od niedawna istnieje opcja współtworzenia publikacji nawet pomiędzy czterema kontami na Instagramie! Daje to ogromny potencjał w kwestii promowania marki. Ciekawym pomysłem jest również zorganizowanie akcji, w której zachęci się klientów posiadających Twój produkt o wrzucenie z nim zdjęcia i oznaczenie marki jako współtwórcy. To szansa na dodatkowe zaangażowanie odbiorców, a przy tym reklama dla profilu Twojej firmy. Oczywiście możesz decydować, które publikacje chcesz udostępnić u siebie.

Instagram marketing jako ogromne możliwości rozwoju marki

Jak więc widzisz, marketing na Instagramie to nie tylko regularne postowanie, ale także szereg innych działań, które mogą realnie przełożyć się na zasięgi. Pamiętaj, że aby osiągnąć najlepsze rezultaty, warto próbować różnych metod promocji i nie ograniczać się pod względem testowania nowych rozwiązań. Koniecznie wypróbuj podane przez nas opcje, a być może wiele zyskasz. Istotne jest śledzenie aktualnych trendów, ponieważ na przykład publikacja rolki w tym stylu to ogromna szansa na zdobycie wielu wyświetleń, a tym samym wypromowanie marki.

Jeśli nie masz czasu na samodzielne zaplanowanie strategii marketingowej, ani nie czujesz się pewnie w montażu rolek czy tworzeniu ciekawych grafik, koniecznie rozważ współpracę z agencją marketingową. Zespół specjalistów, którzy mają wieloletnie doświadczenie w tworzeniu kontentu na Instagrama, z pewnością pomoże Ci wypromować oferowane usługi czy produkty!

Kategorie