Instagram: 4 narzędzia wspierające prowadzenie konta Twojej firmy

  • Prowadzenie firmowego konta na Instagramie bywa wyzwaniem! Z tego powodu przygotowaliśmy propozycje czterech narzędzi, które ułatwią i pomogą zorganizować pracę nad profilem Twojej marki!
  • Meta Business Suite (dawne Creator Studio) to podstawowe narzędzie do zarządzania publikacją wpisów, wiadomościami, a także reklamami oraz monitorowaniem wyników.
  • Grid Post jest naszym wsparciem od strony wizualnej — aplikacja umożliwia tworzenie spójnego, przemyślanego feedu m.in. poprzez podział dużych prostokątnych zdjęć na kwadratowe grafiki (3,6 lub 9), które perfekcyjnie pasują do formatu Instagrama.
  • CupCut to świetny program do montażu wideo — sprawdzi się przy pracach nad rolkami jak i relacjami (insta stories). Od niedawna umożliwia automatyczne generowanie napisów w języku polskim, na podstawie dźwięku nagrania.
  • Hasztagi nadal są pomocnym elementem w zakresie docierania do naszej grupy docelowej i nowych odbiorów. Leetags to aplikacja pozwalająca na wygenerowanie listy hasztagów, z której swobodnie możemy wybierać najlepsze propozycje.

Nie od dzisiaj wiadomo, że Instagram poza tym, że jest rozrywkowym medium społecznościowym, stanowi świetne biznesowe narzędzie. Z aplikacji aktywnie korzysta 2 miliardy użytkowników miesięcznie i 500 milionów dziennie. Z najnowszego raportu Gemius wynika, że jeśli chodzi o Polskę, jest to 15,1 mln realnych użytkowników.

Instagram dla firm to możliwości zwiększenia rozpoznawalności marki, pozyskanie nowych klientów i budowanie z nimi relacji. Portal stale ewoluuje, umożliwiając użytkownikom stosowanie całego wachlarza formatów, od 24-godzinnych stories po rolki. Kilka miesięcy temu pisaliśmy o nowych funkcjach i zmianach w aplikacji wprowadzonych tylko na początku 2024 roku — a było ich sporo!

To sprawia, że istnieje cały szereg sposobów na tworzenie treści, które przyciągną zainteresowanie potencjalnych klientów i zapadną społeczności w pamięć na dłużej. Trzeba jednak wiedzieć, że prowadzenie profesjonalnego firmowego konta Instagramie to przedsięwzięcie wymagające pomysłów, strategii i zasobów czasowych. Podejmując się wyzwania budowy porządnego konta biznesowego, warto znać i pomagać sobie różnorodnymi narzędziami, które wspierają prowadzenie profilu w różnych tego aspektach. W tym wpisie przedstawimy przydatne aplikacje i programy, które ułatwią zarządzanie firmowym kontem na Instagramie. Każda z naszych czterech propozycji jest pomocna w innym aspekcie pracy nad profilem!

Meta Business Suite (dawne Creator Studio) - podstawowe narzędzie do zarządzania kontem

Meta Business Suite to zintegrowane narzędzie umożliwiające kompleksowe zarządzanie kontem na Instagramie oraz Facebooku i wszystkimi aspektami marketingu związanymi z tymi profilami. Strona pozwala także na monitorowanie czatów firmowych połączonych z obydwoma kontami.

Główną zaletą jest szansa na czytelne zorganizowanie pracy podczas planowania publikacji, a co za tym idzie oszczędność czasu. Przez Meta Business Suite jest możliwe przygotowanie jednakowej publikacji na Instagrama i Facebooka jednocześnie oraz upublicznienie jej o tej samej porze. Wpisy można zaplanować z niemalże miesięcznym wyprzedzeniem — udostępnienie musi odbyć się w okresie od 20 minut do 29 dni od ich utworzenia. Liczba planowanych wpisów jest nielimitowana.

Strona pozwala również na uruchomienie płatnych reklam, przeprowadzenie całościowej analizy wyników oraz podpowiada korzystny czas publikacji, bazując na analizie godzin, w których nasi odbiorcy są najbardziej aktywni.

Z Meta Business Suite można korzystać online, wchodząc na stronę przez przeglądarkę, jak i pobierając aplikację mobilną — nieważne jak zabiegani jesteśmy, takie rozwiązanie w wygodny sposób sprawia, że zarządzanie firmowymi portalami jest zawsze w zasięgu ręki.

W jaki sposób zaplanować publikację na Instagramie przez Meta Business Suite?

Zaplanowanie posta za pośrednictwem Meta Business Suite wcale nie jest skomplikowane. Przeprowadzimy Cię przez ten proces krok po kroku:

  1. Kiedy skonfigurujesz już swoje konto na Instagramie z Meta Business Suite wejdź w centrum zarządzania danym kontem i wybierz zakładkę „Terminarz”. Terminarz w Meta Business Suite
  2. Dla większej czytelności możesz rozwinąć kalendarz na cały miesiąc. Kalendarz na miesiąc
  3. Wybierz dany dzień, klikając plusik w jego górnym prawym rogu, a następnie przejdź do pierwszej wyświetlanej czynności, czyli „Zaplanuj publikację posta”. Uwaga! Jeśli chcesz zaplanować rolkę, wybierz opcję „Utwórz rolkę” Planowanie publikacji
  4. Wybierz medium, na którym chcesz zaplanować wpis — konto na Instagramie, profil na Facebooku lub oba jednocześnie. Medium publikacji
  5. Wprowadź wszystkie szczegóły posta w odpowiednie pola — dodaj tekst i multimedia, opcjonalnie lokalizację. W postach planowanych na Facebooka można ustawić również link lub funkcję „Nastrój/aktywność”, czyli ikonę emoji, która pokazuje, co robisz lub jak się czujesz. Szczegóły posta
  6. >
  7. W tym miejscu możesz skorzystać z opcji „Dostosuj post na Facebooka i Instagrama” jeśli chcesz zaplanować ten sam wpis na oba portale jednocześnie, ale uważasz, że powinien się różnić detalami dotyczącymi opisu — np. chcesz dodać hasztagi pod treścią, która ma znaleźć się na Instagramie. Różnica w postach
  8. Następnie przejdź do sekcji znajdującej się tuż pod szczegółami dotyczącymi posta, czyli „Opcje planowania”. To tam możesz ustawić jakiego dnia i o której godzinie powinien zostać opublikowany Twój wpis. Opcje planowania
  9. Zweryfikuj czy wszystkie szczegóły zostały wprowadzone poprawnie, a następnie kliknij „Zaplanuj”. To wszystko — wpis zaraz znajdzie się w miesięcznym harmonogramie. Zaplanowana publikacja

Grid Post - tworzenie przemyślanego feedu

Kolejne narzędzie, które chcemy pokazać, jest związane stricte z wizualną i graficzną stroną prowadzenia konta na Instagramie. Jak wiadomo — Instagram to w zdecydowanej większości treść wizualna. Kiedyś głównie zdjęcia, teraz także stories i rolki. Możliwość dodawania innych formatów niż same grafiki nie wyparła jednak całkowicie korzeni, od której zaczął się Instagram — wręcz przeciwnie, zdjęcia znowu wracają do łask! Już jakiś czas temu Instagram przyznał, że zbyt mocno skupił się na promowaniu rolek. Aplikacja stale aktualizuje sposób, w jaki działają algorytmy. Nowsze zmiany w tym zakresie mają nie faworyzować już samych filmików, a zamiast tego doceniać zrównoważenie używanych formatów.

W końcu nie samymi formami wideo człowiek żyje! Z tego powodu warto poświęcać uwagę nie tylko (tak szeroko omawianym w ostatnich latach) rolkom, ale również skupiać się na karuzelach i pojedynczych postach — ich atrakcyjności, jakości i oryginalności. Tutaj z pomocą przychodzi Grid Post — aplikacja umożliwiająca dzielenie dużych prostokątnych zdjęć na kwadratowe grafiki, idealnie pasujących do formatu Instagrama. Pozwala uzyskać efekt fotografii podzielonej na mniejsze elementy, na co składać się może 3, 6 lub 9 obrazów, w zależności od naszych preferencji.

Grid Post Jest łatwy w użyciu i dzięki niemu w prosty sposób możemy stworzyć — złożoną z kilku lub jednej fotografii — siatkę. Siatka to plan ułożenia grafik na naszym profilu. Korzystając z tego narzędzia w sposób kreatywny i przemyślany możemy stworzyć Instagramowy feed, który będzie spójny i wyróżniający się na tle innych.

Grid Post

źródło grafiki: Grid Post - Photo Grid Maker

CupCut - Video Editor

CupCut to bardzo popularny program służący do edycji materiałów wideo. Korzystają z niego twórcy filmów na YouTube, TikToku oraz rolek na Instagramie. Ma wiele zalet — jest dość intuicyjny i w stosunkowo krótkim czasie można nauczyć się jego podstawowych funkcji, które pozwalają na przygotowania nagrania na naprawdę przyzwoitym poziomie. Przy tym jest również łatwo dostępny — z programu można korzystać w wersji WEB, mobile (dla iOS i Android) oraz desktop.

O CutCut wspominaliśmy już wielokrotnie, m.in. w artykule o tym, jak samemu zrobić rolkę na Facebooka i Instagrama. Nie bez powodu robimy to ponownie — program już w swojej darmowej wersji pozwala na wykorzystywanie naprawdę wielu funkcji. Umożliwia nałożenie na siebie kilku ścieżek wideo, manipulowania szybkością nagrania, modulowanie głosu, wycięcie tła, dodawania opisów oraz wiele więcej! Udostępnia również bibliotekę darmowych dźwięków, z których można swobodnie korzystać bez zmartwień o prawa autorskie. Pozwala także na importowanie muzyki z zewnątrz — z TikToka (jeśli zsynchronizujemy konta) lub z własnego dysku.

Dodatkowo, w pierwszym kwartale 2024 roku CupCut wprowadził nową opcję dla polskich użytkowników, która jest niezwykle przydatna nie tylko jeśli chodzi o przygotowywanie rolek, ale także genialnie się sprawdzi przy tworzeniu mówionych relacji (insta stories). Mowa oczywiście o funkcji dodawania automatycznych napisów w języku polskim. W kilkanaście do kilkudziesięciu sekund (z zależności od długości naszego nagrania) program generuje tekst, zapisując to, co jest mówione na naszym filmie. Sami możemy wybrać czcionkę i styl napisów oraz ręcznie poprawić ewentualne błędy w wygenerowanej treści. By zautomatyzować pracę potrzebną do wykonania napisów na filmie, wystarczy, że w programie CupCut wejdziemy w opcję „Text”, a następnie wybierzemy przycisk „Auto captions” oraz język polski.

CapCut

Leetags — generator hashtagów do podpisów na Instagramie

Czym są hashtagi? To słowa kluczowe lub frazy poprzedzone znakiem kratki (#), opisujące zawartość danego posta. Używa się ich w mediach społecznościowych, głównie na Instagramie, po to, by kategoryzować i ułatwiać użytkownikom wyszukiwanie treści na tematy, które ich interesują. Jeśli zastanawiasz się, czy hashtagi na Instagramie nadal działają, to już spieszymy z odpowiedzią — tak! Z tego powodu ostatnie proponowane przez nas narzędzie jest dedykowane właśnie dla tego obszaru prowadzenia konta.

Leetags to generator umożliwiający stworzenie naprawdę sporej liczby hasztagów dopasowanych do naszych postów. Z jego pomogą, w prosty sposób można przygotować bazę hasztagów branżowych czy dedykowanych tematom, które często poruszamy. Warto pamiętać, że więcej wcale nie znaczy lepiej! Wklejanie całej długiej listy propozycji nie jest najlepszym pomysłem. Dużo skuteczniejsze będzie przeanalizowanie wygenerowanych opcji i wybranie kilku, które najlepiej opisują treść naszego wpisu lub całego profilu. Dobrze jest stawiać na hasztagi, które nie są zbyt popularne, ale nadal pasują do naszej branży czy poruszanego tematu. W przeciwnym razie istnieje duża szansa, że pod bardzo rozchwytywanych hasztagiem nasze publikacje zginą w morzu innych.

Z pomocą Leetags możemy również stworzyć listę sprecyzowanych pomysłów z tematami na wpisy. Prowadzenie konta na Instagramie w taki sposób, by było nieszablonowe i wciąż zaskakujące, bez oklepanych tematów, wymaga stałego wymyślania nowych pomysłów oraz szukania innowacyjnych rozwiązań. Dawka podpowiedzi, które sami możemy rozwinąć i się nimi zainspirować w kryzysach twórczych może okazać się cennym kołem ratunkowym.

LeeTags

Podsumowanie

Prowadzenie konta na Instagramie to nie tylko wymyślanie tematów, przygotowywanie treści tekstowych, grafik oraz wideo. Na cały proces składa się także planowanie tych wszystkich publikacji, zarządzanie relacjami z odbiorcami lub dbanie o ich zaangażowanie i dobre zasięgi, nie mówiąc już o płatnych reklamach i wielu innych dziedzinach. To wiele aspektów, jednak dla każdego z nich istnieją dedykowane programy, które wesprą naszą pracę. Warto się z nimi zapoznać oraz stale się rozwijać i szukać nowych rozwiązań.

Czasem prowadzenie konta firmowego może jednak przerastać twoje możliwości, chociażby czasowe. Jeśli szukasz agencji marketingowej, która kompleksowo zajmie się twoim profilem na Instagramie oraz innymi social mediami skontaktuj się z nami!

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up