Nowości w Threads (serwisie Meta)

Na początku bieżącego roku opublikowaliśmy artykuł dotyczący nowego serwisu społecznościowego od Meta, który oficjalnie wszedł na rynek krajów Unii Europejskiej 14 grudnia 2023 — pół roku po sojej światowej premierze, mającej miejsce 5 lipca 2023. Mowa oczywiście o Threads — aplikacji zintegrowanej z Instagramem, której celem jest umożliwienie użytkownikom budowania zaangażowanej społeczności i wchodzenia w dyskusje na różnorodne tematy.

  • Threads to najnowsze medium społecznościowe od Meta, które w lipcu 2024 roku obchodziło pierwsze urodziny. Na europejskim rynku aplikacja jest powszechnie dostępna od grudnia 2023 roku.
  • 15 sierpnia 2024 roku twórcy Threads wprowadzili oficjalnie kilka zmian, które mają sprawdzić, że korzystanie z portalu będzie łatwiejsze nie tylko dla zwykłych użytkowników, ale także dla firm i profesjonalnych twórców.
  • Jednak płatne reklamy nadal nie są dostępne na Threads.
  • Pierwszą nową funkcją jest udostępnienie użytkownikom portalu wglądu do panelu ze statystykami takimi jak m.in. dane demograficzne odbiorców czy ogólny zasięg profilu.
  • Kolejną opcją jest możliwość zapisywania do 100 wersji roboczych wpisów na nielimitowany okres czasu.
  • Trzecią nowością jest harmonogram, a więc dostępność planowania postów na Threads z kilkudniowym wyprzedzeniem.

Aplikacja Threads od samego początku miała stanowić (i w ten sposób była też postrzegana) konkurencję dla X (dawnego Twittera). Wszystko to z uwagi na podobny format, cel i zbliżony mechanizm działania tych dwóch serwisów. Obie platformy stwarzają bowiem przestrzeń dla szybkiej wymiany myśli i zdań między użytkownikami. Istnieją jednak istotne różnice pomiędzy tymi dwoma portalami, które wpływają na doświadczenia użytkowników. Jedną z nich od początku był limit znaków przypadający na jeden wpis, co wpływa m.in. na wybieraną formę komunikacji oraz to jak rozbudowane są zamieszczane wypowiedzi. Kolejną istotną różnicą jest brak możliwości wysyłania wiadomości prywatnych na Threads — w zamian za to Instagram, do którego aplikacja Threads miała być dodatkiem, oferuje rozbudowaną wersję czatu.

Niedawno jednak twórcy Threads zdecydowali się na wprowadzenie istotnej funkcji, która do tej pory stanowiła przewagę X — a mianowicie wglądu do panelu ze statystykami naszego profilu. Wprowadzenie tej możliwości pozwala użytkownikom lepiej zrozumieć ich aktywność na platformie, daje możliwość monitorowania zaangażowania i popularności konkretnych wpisów czy poruszanych tematów.

To posunięcie twórców aplikacji zdecydowanie pokazuje, że portal Threads się rozwija, wbrew początkowym przypuszczeniom czy spekulacjom wielu sceptyków. Zawsze podkreślamy, że social media stale ewoluują, oferując użytkownikom nowe funkcje, by ich przyciągnąć i zatrzymać. Z tego powodu tak istotne jest, by mieć stale rękę na pulsie. W ramach tego razem w Wami chcemy dzisiaj przyjrzeć się szczegółom dotyczącym nowych możliwości w serwisie Threads!

1. Usługa Threads Analytics

Tak jak wspominaliśmy powyżej, najistotniejszą nowością w Threads jest nadanie użytkownikom wglądu do ich panelu ze statystykami. Póki co opcja dostępna jest tylko na komputerach stacjonarnych. Teraz istnieje możliwość przeglądnięcia kluczowych wskaźników, mówiących o efektywności konta i zaangażowaniu jego odbiorców.

W Threads Analytics możemy zobaczyć:

  • liczbę wyświetleń,
  • zasięg konta,
  • całkowitą liczbę polubień, odpowiedzi, udostępnień i cytowań,
  • wzrost liczby obserwujących w formie wykresu,
  • dane demograficzne odbiorców (lokalizację, wiek, płeć).

Dostęp do statystyk to nowe możliwości nie tylko dla zwykłych użytkowników, ale także profesjonalistów. Analityka nie tylko pozwala precyzyjniej wyznaczyć kierunek, według którego powinno się rozwijać konta osobiste na Threads. Jest szczególnie istotna dla marketerów oraz influencerów, realizujących kampanie reklamowe dla różnych marek — dzięki temu twórcy w końcu mają możliwość określić swój zasięg, zaangażowanie i grupy, do których docierają w tym serwisie. Teraz można przejrzeć precyzyjne dane dotyczące konkretnie Threads, a nie wyciągać przypuszczenia jedynie na podstawie statystyk Instagrama. Jak podaje Meta w ogłoszeniu z dnia 15 sierpnia:

Póki co płatne reklamy, jakie znamy z Facebooka i Instagrama, nie są dostępne na Threads, co z pewnością sprawia, że jest spora grupa osób preferująca właśnie ten portal społecznościowy… Lecz być może wprowadzenie usługi Threads Analytics jest właśnie pierwszym krokiem w stronę udostępnienia możliwości płatnej promocji. Czas pokaże.

2. Wersje robocze (Drafts)

Drugą nową opcją, jaką wprowadzają twórcy aplikacji, jest zaawansowana możliwość zapisywania wersji roboczych swoich postów. Funkcja ta ogłoszona została pod hasłem „Nie porzucaj żadnego świetnego pomysłu („Leave No Great Idea Behind”), co ma oddawać jej cel i potencjał. Jak podaje Meta:

Pierwsze kroki obejmujące tworzenie wersji roboczych pojawiły się w marcu bieżącego roku, jednak wówczas serwis dopuszczał zachowanie tylko jednego takiego wpisu jednocześnie. Obecnie, jak widzimy, opcja ta została istotnie rozszerzona — istnieje możliwość zapisania w szkicach aż do 100 publikacji — to bardzo dużo.

Mimo tego, że cała idea Threads opiera się na prowadzeniu zaangażowanych dyskusji na bieżące tematy i szybkim na nie reagowaniu, celem nowej funkcji jest wsparcie użytkowników w procesie tworzenia, pozwalając na dopracowanie i przemyślenie przygotowywanych treści. Rzeczywiście, dla niektórych twórców, zwłaszcza tych, którzy przygotowują kilka wątków jednocześnie, rozbudowana opcja zapisywania szkiców może być sporym ułatwieniem.

3. Planowanie postów

Trzecią opcją, poniekąd związaną z zapisywaniem wersji roboczych, jest możliwość planowania wpisów. Ta funkcja także wspiera twórców w procesie kreatywnym oraz pomaga w przemyślany i strategiczny sposób zarządzać swoim profilem. Użytkownicy, którzy korzystają z innych serwisów Meta, zwłaszcza ci, profesjonalnie prowadzący swoje konta, doskonale znają funkcję harmonogramu z panelu Meta Business. Pomaga ona twórcom i firmom zachować spójność w swojej komunikacji i zaplanować publikacje nawet z niemalże miesięcznym wyprzedzeniem.

Póki co funkcja planowania w Threads nie wchodzi w skład panelu Meta Business, ani nie jest tak bardzo rozbudowana — pozwala bowiem na zaplanowanie publikacji najwyżej z kilkudniowym wyprzedzeniem. Można jednak przypuszczać, że ograniczenie czasowe jest celowe i związane z nieco odmiennym charakterem platformy. Jak podkreślaliśmy wcześniej, Threads to serwis o szybkim tempie i dynamicznej interakcji, stawia na bardziej spontaniczną i bieżącą komunikację. Twórcom aplikacji z pewnością zależy także na wyrobieniu w użytkownikach nawyku logowania się do serwisu i regularnego odwiedzania innych profilii. Mimo to, planowanie postów nawet z niedługim, kilkudniowym wyprzedzeniem, dla wielu twórców może okazać się bardzo praktyczne, szczególnie w momencie, gdy zależy nam na konkretnej godzinie publikacji, a wiemy, że w tym czasie nie mamy możliwości bycia online.

Twórcy Threads zapowiadają dalszy rozwój platformy

Póki co to wszystkie z oficjalnie wprowadzonych zmian. Twórcy aplikacji zapowiadają jednak, że nie spoczną na laurach. Choć od debiutu Threads minął zaledwie rok, portal zgromadził 200 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Nie dorównuje jeszcze konkurencji — gigantowi, jakim jest X, który może się poszczycić około 250 milionami aktywnych użytkowników dziennie. Mimo to liczba użytkowników Threads (po początkowym spadku, który można było zauważyć jeszcze przed europejską premierą) rośnie i aplikacja w ostatnim czasie rzeczywiście gromadzi stałą bazę oddanych bywalców. Fakt ten nie dziwi, szczególnie że coraz więcej osób, z różnych przyczyn, szuka alternatywy dla X (dawnego Twittera).

Wobec tego zespół Meta deklaruje swoje długoterminowe plany:

Naszym zdaniem przyszłość Threads rysuje się interesująco. Jesteśmy bardzo ciekawi dalszego rozwoju tej aplikacji! Stale śledzimy nowości i trzymamy rękę na pulsie jeśli chodzi o zmiany dotyczące najróżniejszych mediów społecznościowych. Jeśli interesuje Cię marketing internetowy i chcesz być na bieżąco, pozostań z nami — Rekinami Sukcesu!

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up