Praca social media managera nieodzownie łączy się z monitorowaniem i analizowaniem statystyk, a także przygotowywaniem raportów nie tylko dla siebie, ale także dla Klienta. Poza danymi dostępnymi bezpośrednio w aplikacjach (np. Instagram i Facebook for Business) mamy do dyspozycji również oprogramowania, które w efektywny i przejrzysty sposób tworzą gotowe raporty w kilku kliknięciach: HootSuite, Buffer, Later czy SocialPilot. W tym artykule zajmę się ostatnią propozycją.
Co oferuje nam SocialPilot?
Na start dostajemy darmowy dostęp do pełnej wersji na 14 dni. Fajnym ułatwieniem jest to, że przy rejestracji nie musimy podawać karty kredytowej - dobra opcja dla zapominalskich. Poza tym darmowe triale to zasada przy każdym narzędziu do raportowania social mediów. Dzięki temu oprogramowaniu możemy także planować posty i je moderować, ale skupmy się tylko i wyłącznie na raportowaniu. SocialPilot obsługuje Instagrama, Facebooka, LinkedIna, Twittera, Pinteresta, TikToka, Tumbrl, Google MyBusiness oraz VK (VKontakte).
Dane i statystyki dostępne w raportach SocialPilot
Jakie dane przedstawia raport SocialPilot? Najpierw dostajemy przegląd podstawowych statystyk, czyli ilość obserwujących, wyświetleń profilu, zasięgów, kliknięć oraz reakcji. Poza całkowitymi wynikami dostajemy także porównanie procentowe w odniesieniu do poprzedniego okresu.
Następne strony to przegląd danych demograficznych - płeć oraz wiek odbiorców naszych profili w social mediach, lokalizacje, skąd pochodzą (miejscowość oraz kraj), jak również przekrój ich aktywności na naszym profilu (pory dnia oraz dni tygodnia).
Następnie przechodzimy do przeglądu statystyk postów - zasięg, zaangażowanie, polubienia, komentarze, ilość zapisanych postów oraz całą liczbę opublikowanych treści. Przez następne strony raport dostarcza nam szczegółowych danych na każdy z tych wskaźników. SocialPilot dostarcza nam także informacji na temat poszczególnych postów opublikowanych w określonym czasie - ilość lajków, komentarzy, zasięgu, etc. Oczywiście możemy też zobaczyć, jak wygląda to w porównaniu do poprzedniego tygodnia czy kwartału.
Dostępne plany
Jeżeli chcesz zmienić swój plan, np. z professional na small team, możesz to zrobić w każdej chwili. Działa to też w drugą stronę, kiedy chcesz zmniejszyć pakiet. Dostęp do konta możesz także nadawać innym osobom z zespołu oraz samym Klientom. SocialPilot oferuje trzy rozmiary płatnych pakietów - professional (m.in. 25 podpiętych kont, dwa konta reklamowe na Facebooku i 3 członków zespołu), Small Team (50 kont oraz 5 reklamowych na FB i tyle samo członków zespołu) oraz Agency (100 kont na social mediach i 10 kont reklamowych na FB i członków zespołu). Uwaga! Opcja Professional nie pozwala na pobieranie raportów.
Raporty SocialPilot
Raporty dostarczane są jako white label emails, czyli w spersonalizowanej formie - zawierają logo, nazwę marki, której dotyczą, etc. Wyglądają estetycznie, są przejrzyste i łatwo się je odczytuje oraz analizuje. Wystarczy je tylko pobrać, co zajmuje mniej niż minutę. Możesz pobrać raport dotyczący tygodnia, miesiąca lub kwartału. Teraz wszystko zależy od Ciebie, jak będziesz analizować dostępne raporty i jakie wnioski będziesz z nich wyciągać w zależności od tego, jakie wskaźniki skuteczności social mediów zakłada Twoja strategia.
Problemem SocialPilota jest to, że nie oferuje polskiej wersji językowej. Mamy do wyboru jedynie angielski, niemiecki oraz hiszpański.
Po więcej szczegółów zapraszam na stronę SocialPilota.