Jak współtworzyć efektywne projekty z Rekinami Sukcesu?

  • Przed rozpoczęciem prac nad projektem warto wyznaczyć konkretne osoby odpowiedzialne za kontakt.
  • Wysokiej jakości materiały oraz prezentacja idei są kluczowe do stworzenia atrakcyjnego i funkcjonalnego projektu zgodnego z oczekiwaniami.
  • Warto przedstawiać feedback jako problemy do rozwiązania, zamiast gotowych rozwiązań.

Każda realizacja Rekinów Sukcesu jest nie tylko efektem pracy zespołu projektowego, ale przede wszystkim efektem współpracy naszej z Klientem. Zawsze kładziemy na to duży nacisk, ponieważ uważamy, że jest to klucz do osiągnięcia efektów zadowalających obie strony. Uważamy, że nie ma zadowalającego projektu bez wartościowych wytycznych i chęci współtworzenia. Dlatego dziś porozmawiajmy sobie nieco o tym, jak powinna przebiegać współpraca z naszą agencją!

Zanim zaczniemy współpracę nad projektem

Osoby kontaktowe

1. Ustalmy osoby kontaktowe

Myślę, że nie skłamię, twierdząc, że ani nasz zespół, ani Klient nie przepadają za niepotrzebnymi nieporozumień i nieścisłościami, zwłaszcza w tak podstawowym temacie, jakim jest kontakt. Dlatego na samym początku naszej współpracy proponujemy wyznaczenie jednej osoby, która będzie w ścisłym kontakcie z wyznaczonym przez nas kierownikiem danego projektu. Pozwoli nam to zachować płynny i przejrzysty przepływ informacji oraz zagwarantuje, że żaden szczegół czy uwaga naszego Klienta nie zostanie pominięta.

Jakościowe projekty

2. Jakościowy projekt tylko na jakościowych materiałach

Jako agencja z wieloletnim doświadczeniem wypracowaliśmy sobie wiele zasad towarzyszących nam na co dzień. Jedną z nich jest tzw. zasada GIGO (Garbage In Garbage Out), która mówi o tym, że jeśli chcemy stworzyć wysokiej jakości projekt, poza staranną pracą musimy do niego wykorzystać równie wysokiej jakości materiały. Nawet jeśli sam pomysł i realizacja będą na wysokim poziomie, a materiały tekstowe i graficzne będą w złej kondycji lub niewystarczającej ilości - projekt nie wyjdzie najlepiej. Dlatego prosimy, aby wszelkie dostarczane nam zdjęcia i grafiki były możliwie najwyższej rozdzielczości, teksty gramatycznie poprawne a wszelkie dodatkowe dokumentacje i pliki zrozumiale opisane. Pozwoli nam to zaoszczędzić mnóstwo czasu i stworzyć atrakcyjny wizualnie i przede wszystkim funkcjonalny projekt.

Oczekiwania

3. Uzgodnijmy wszelkie oczekiwania

Nawet najwyższej jakości projekt, przemyślany pod każdym względem i opakowany w fenomenalny design, może się okazać spalonym projektem, ponieważ wyminął się z oczekiwaniami Klienta. Realizacja projektu zawsze jest naznaczona oczekiwaniami naszego Klienta, dlatego tak istotne jest, abyśmy jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac jasno określili takie kwestie jak: oczekiwany efekt danego projektu, jego styl wizualny, format i wymiary, w jakich Klient oczekuje plików końcowych, ewentualne wymogi projektu itp. Tak naprawdę im więcej informacji odnośnie Państwa oczekiwań otrzymamy, tym lepiej będzie nam wyjść im naprzeciw.

Warto więc zebrać te informacje (choćby wstępne) jeszcze przed kontaktem z agencją, ponieważ późniejsze nawarstwianie się idei oraz kierunków może powodować chaos i zamieszanie we współpracy.

Kalendarz

4. Zajrzyjmy w kalendarz, wszyscy

Kwestia wykonania poszczególnych projektów lub etapów w wyznaczonym terminie jest dla nas bardzo ważna, jednak musimy mieć na uwadze, że wyznaczone terminy obowiązują zarówno nas, jak i Klienta. Jeśli wyznaczymy termin wykonania projektu, a niezbędne do realizacji projektu materiały lub feedback otrzymamy ze znacznym opóźnieniem, musimy się oboje liczyć z przesunięciem terminu realizacji, ponieważ, po ludzku, możemy nie być w stanie “nadgonić” opóźnienia projektu.

Umówienie na spotkanie

5. Umówmy się

Umowa to oczywiście jeden z fundamentów współpracy i zawierają się w niej wszelkie najważniejsze formalności dotyczące współpracy, dlatego bardzo istotne jest szczegółowe zapoznanie się z umową i ewentualne doprecyzowanie poszczególnych jej elementów. Jednakże oprócz umowy, dostarczamy naszym Klientom również dodatkowe materiały, które szczegółowo określają m.in. właśnie proces projektowy. Warto zapoznać się z tymi materiałami, ponieważ często wyjaśniają one wiele zagadnień i pojęć, których na co dzień używamy, a które mogą nie być oczywiste.

Brief i debriefing

6.Brief i debriefing

Zanim rozpoczniemy pracę nad projektami takimi jak strona internetowa, sklep internetowy czy kampanie marketingowe, przesyłamy naszym Klientom brief w formie rozbudowanej ankiety. Jest to dla nas kluczowy dokument, na podstawie którego dobieramy wszelkie parametry przyszłych prac, wyceniamy projekt, dobieramy odpowiednie narzędzia i poznajemy wymagania dotyczące danego projektu. Ten właśnie proces nazywamy debriefingiem, dlatego zawsze prosimy o dokładne zapoznanie się z briefem i rzetelne jego wypełnienie.

W trakcie prac

Od momentu rozpoczęcia prac nad projektem do jego finalizacji niemal zawsze następują drobne korekty czy zmiany - jest to naturalna kolej rzeczy. Warto jednak również w tym temacie ustalić kilka wartościowych postanowień, które usprawnią ten proces.

Pokaz

1. Pokaż, zamiast opisywać

Niektóre projekty, takie jak sklep internetowy czy projekt katalogu mogą być naprawdę mocno rozbudowane. Z tego powodu, zamiast opisywać dany element w poszczególnym miejscu, warto zaopatrzyć się choćby w najprostszą aplikację do wykonywania zrzutów ekranu, i za ich pomocą przedstawiać miejsce zmian czy poprawek. Innym przykładem zastosowania tej zasady mogą być funkcjonalności, które ciężko opisać, jak np. animacje czy sposób działania. W tym przypadku również warto podesłać nam np. link lub nagranie ekranu, które w szybki sposób wyjaśni nam temat. Sprawdzonym, prostym programem do zrzutów i nagrań ekranu jest np. ShareX - o którym więcej pisaliśmy we wcześniejszym wpisie/p>Feedback

2. Feedback jako problem, nie rozwiązanie

Niespotykaną rzadkością jest trafienie ze wszystkimi aspektami projektu idealnie w oczekiwania Klienta za pierwszym razem. Niemal zawsze zdarzają się drobne korekty projektu, co jest naturalnym procesem powstawania projektu, który ma zadowolić naszego Klienta. Jednak często popełnianym błędem jest przedstawianie opinii w formie rozwiązań problemów, co najczęściej skutkuje wprowadzeniem nieoptymalnego rozwiązania. Przykładowo, zamiast stwierdzać, że “W tym miejscu musimy dodać duży czerwony przycisk”, warto określić feedback jako “W tym miejscu brakuje nam mocnego wezwania do akcji”. Nasi specjaliści mają duże doświadczenie w projektowaniu i realizowaniu projektów, warto się zdać na wiedzę i doświadczenie agencji w znalezieniu najlepszego rozwiązania.

Opis

3. Jeśli nie da się pokazać, opisz aż nadto

Rozumiemy, że niektóre pomysły, zwłaszcza te bardziej kreatywne, ciężko jest pokazać lub znaleźć w sieci. W takim przypadku warto bardzo obszernie opisać ideę, najlepiej ustnie, dzięki czemu nasz zespół projektowy będzie miał dużo szczegółów i wytycznych dla danego pomysłu. Zbyt dużo informacji zawsze jest lepsze niż za mało informacji, dlatego odpowiedzi na zadane przez nas pytania również są bardzo istotne i warto się nad nimi pochylić.

Otwarta głowa

4. Otwarta głowa i zaufanie to klucz

Jeśli nasz Klient zdecydował się na współpracę, to mamy świadomość tego, że nie zależy mu jedynie na naszych umiejętnościach, lecz również na doświadczeniu i wiedzy, którymi dysponujemy. Dlatego właśnie, gdy stwierdzamy, że zaproponowane przez nas rozwiązanie jest lepsze niż wstępnie ustalone przez Klienta, to mamy ku temu sensowne argumenty i zawsze warto podchodzić do nich z otwartą głową i dozą zaufania. Często spotykamy się z sytuacjami, w których Klient ma z góry obrany pomysł i poszukuje jedynie “realizatora” - nie jesteśmy zwolennikami takiego rozwiązania, ponieważ nierzadko znamy po prostu lepsze rozwiązania danego tematu.

Rekiny Sukcesu to agencja, która ceni sobie przejrzystość, szczerość i sprawny przepływ informacji, dlatego nie ukrywamy przed Klientem niczego, aby potem “magicznie” zaprezentować mu efekt. Jeśli nasz Klient pyta, to zawsze odpowiadamy, jak funkcjonują poszczególne elementy i doradzamy rozwiązania, które przyniosą największe korzyści.

Podsumowując

Określenie formy kontaktu, świadomość oczekiwań, jakościowe materiały czy utrzymywanie terminów kalendarzowych wydają się brzmieć banalnie, lecz tym bardziej powinniśmy się pochylić nad tymi kwestiami, ponieważ niedopracowania na tych płaszczyznach mogą poważnie rzutować na całej realizacji projektu!

Zapewniamy, że ze strony Rekinów Sukcesu dołożymy wszelkich starań, aby powyższe wskazówki zrealizować, a nasza współpraca przebiegła sprawnie i przyjemnie. Razem dołóżmy cegiełkę do naszej współpracy, a realizacja z pewnością przyniesie zadowalające efekty biznesowe, marketingowe i wizualne. Umowa stoi? W takim razie zapraszamy do kontaktu z nami i wspólnie wspólnie wypracujmy Twój sukces!

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up