Dropshipping to model sprzedaży internetowej, w którym towary dostarczane są do klienta detalicznego bezpośrednio z hurtowni. W takim modelu właściciel sklepu internetowego nie potrzebuje powierzchni magazynowej, tym samym nie ma potrzeby wcześniejszej inwestycji w produkty. Dropshipping daje możliwość wejścia do świata e-commerce zarówno początkującym przedsiębiorcom otwierającym sklep, jak i przedsiębiorcom decydującym się na rozszerzenie oferty o zintegrowane produkty z hurtowniami.
Co na początek?
Na początek należy zrobić rozpoznanie na temat systemów, które dają możliwość integracji hurtowni ze sklepem internetowym. Na tym etapie bierzemy pod uwagę:
- ilość integracji z hurtowniami,
- ilość aktualizacji produktów na magazynie w ciągu dnia,
- sklepy internetowe, z którymi możemy skonfigurować hurtownie,
- przejrzystość interfejsu,
- duża ilość funkcjonalności, operacji na kategoriach, produktach.
Jednym z najbardziej popularnych systemów integracji jest firma Verosoft, która oferuje integrację wielu systemów sklepowych z hurtownią. Pod tym linkiem znajduje się lista zintegrowanych platform.
Po wybraniu systemu potrzebujemy stworzyć sklep internetowy, który z nim zintegrujemy. Sklep ten musi być kompatybilny z wybranym systemem, a integracja zazwyczaj polega na zainstalowaniu odpowiednich wtyczek, modułów w naszym sklepie do integracji z systemem dropshippingowym.
Na zintegrowanym sklepie możemy sprzedawać produkty nie tylko z jednej hurtowni, w zależności od rodzaju umowy możemy sprzedawać towar z wielu hurtowni jednocześnie.
Wady i zalety
Jedną z największych zalet jest niewymagana rozległa wiedza programistyczna oraz nieduży wkład własny. Szczególnie jeżeli decydujemy się na integrację systemu z platformą Sky-Shop. Częste czynniki, decydujące o rozpoczęciu działalności dropshippingowej przez przedsiębiorców to:
- mały wkład finansowy,
- niskie ryzyko inwestycji,
- szeroki asortyment,
- oszczędność, nie potrzeba wynajmować magazynu,
- brak potrzeby zatrudniania pracowników do pakowania paczek.
Dropshipping to bardzo zachęcający model sprzedaży, jednak należy również przedstawić jego wady:
- możliwe opóźnienia przesyłek,
- bardzo duża konkurencja,
- nieaktualne stany magazynowe wynikające z okresowych aktualizacji.
Baselinker i dropshipping
Na naszym blogu niedawno powstał wpis o narzędziu, które nazywa się Baselinker. Baselinkera możemy tak samo wykorzystać do zwykłych produktów, jak i tych z hurtowni dropshippingowych. Więcej informacji o tym znakomitym narzędziu przeczytacie pod tym linkiem.
Podsumowanie
Dzięki większej ilości zalet niż wad modelu dropshippingowego, w przeciwieństwie do standardowego modelu sprzedaży internetowej, możemy wywnioskować, że dropshipping daje nam wiele możliwości i minimalizuje problemy w tym biznesie. Nieduży wkład finansowy pozwala na sprzedaż początkującym, a możliwość rozszerzenia oferty o inne produkty, może być wykorzystana przez zaawansowanych przedsiębiorców.
Szukasz więcej na ten temat? Wpadnij i zobasz szkolenia na www.inauka.pl.