Identyfikacja wizualna firmy
Złote łuki, nadgryzione jabłko czy łyżwa Nike – często takie symbole są pierwszą rzeczą, która kojarzy się z identyfikacją wizualną. Jednak system ten jest dużo bardziej złożony, a logo jest jedynie wierzchołkiem góry lodowej.
Projektując system identyfikacji wizualnej, trzeba wziąć pod uwagę wszelkie punkty styku klienta z naszą firmą oraz materiały, które publicznie prezentujemy. Takich punktów styku jest więcej, niż się wydaje. Wyobraźmy sobie sytuację: Nowy klient chciałby zawrzeć z nami współpracę, ponieważ oferujemy usługi, których on potrzebuje. Z czym się spotyka po drodze do zawarcia współpracy? Będzie to między innymi baner firmy, logo, strona internetowa, biuro recepcji, oklejone samochody firmowe, aparycja oraz zachowanie pracowników, ulotki, materiały marketingowe, social media czy chociażby styl typograficzny utrzymywany przez firmę.
Styl tych wszystkich elementów wizualnych powinien odzwierciedlać jakość oraz charakter prowadzonej firmy, w przeciwnym wypadku może dojść do dezorientacji klienta – będzie otrzymywał sprzeczne informacje (np. firma pogrzebowa używająca tęczowych kolorów na stronie internetowej). Spójność pod tym kątem to podstawa - w większości przypadków już na pierwszy rzut oka można stwierdzić, czy komunikacja wizualna została odpowiednio przemyślana i zaprojektowana przez profesjonalnego grafika, czy jednak kwestia ta jest zaniedbana. Nie da się ukryć, że znaczna część z nas jest wzrokowcami, więc tego typu elementy zapamiętywane są przez nas w pierwszej kolejności, a jak wiadomo… pierwsze wrażenie wywrzeć można jedynie jeden raz.
Dobrze przemyślany i zaprojektowany system identyfikacji wizualnej upewni Twoich odbiorców, że Twoja marka to przede wszystkim pełen profesjonalizm - spójność pod kątem graficznym jest niezwykle ważna, ponieważ jest to sposób, w jaki ukazujesz ją potencjalnym klientom. Odpowiednio poprowadzona identyfikacja wizualna może przełożyć się na to, iż zapamiętają Cię jako specjalistę w danej dziedzinie.