Będzie nam bardzo miło, jeśli poświęcisz
tylko minutę i ocenisz naszą firmę w Google!
Zadbaj o pozytywne opinie w Google
Przedsiębiorco - zadbaj o opinie o Tobie w Internecie. Mówi się, że jak Cię widzą, tak Cię piszą. Warto do tego dodać: jak Cię piszą, tak Cię kupują! Spowoduj więc, by pisano o Tobie jak najlepiej.
Jednym z najpopularniejszych w sieci miejsc z opiniami jest wyszukiwarka Google.
Dlaczego opinie w Google są tak ważne dla firm?
Opinie wpływają na decyzje potencjalnych Klientów
Zarówno średnia ocena (liczba gwiazdek), jak i pojedyncze opinie, mogą być kluczowe przy ocenie, czy Twoja firma jest godna zaufania i wyboru.
Opinie zwiększają zaufanie wśród bieżących klientów
Osoby, które już wybrały Twoją firmę, będą pozytywniej nastawione do współpracy z Tobą, wiedząc, że inni również są zadowoleni.
Opinie wpływają na pozycjonowanie w Mapach Google’a
Klienci podejmują decyzję, widząc ocenę i opinie w mapach. Co więcej, lepiej oceniane firmy są bardziej widoczne w mapach Google.
Dbanie o rzetelną opinię jest inwestycją w wizerunek marki
Jeśli klienci są zadowoleni z Twoich usług, warto nie zwlekać z zebraniem od nich opinii. Duża liczba pozytywnych ocen pełni funkcję buforu - w razie napływu negatywnych opinii (np. od nieuczciwych konkurentów), utoną one w morzu pozytywnych komentarzy!
Ponad 95% użytkowników przeszukuje Internet przy pomocy Google!
A wyszukiwarka Google prezentuje dane z systemu “Profil firmy w Google” (dawniej: Google Moja Firma). Stąd osoby szukające informacji o przedsiębiorstwie z pewnością natkną się na zbiorczą ocenę firmy w Google, nawet jeśli nie korzystają z map.
Jak zachęcać do dodania opinii?
PO PROSTU... POPROŚ
Nie bój się poprosić klienta/kontrahenta o wystawienie opinii, zwłaszcza jeśli był zadowolony z Twoich usług lub produktów.
NIE ZMUSZAJ
Nigdy nie wywieraj żadnej formy presji - to jest nieuczciwe, może
pogorszyć Twoje relacje z klientem/kontrahentem oraz przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.
ZACHĘĆ DO OPISANIA ZALET
Do zebrania krytycznych uwag dużo lepsze będą anonimowe ankiety, które pozwolą Ci poprawić jakość usług.
ZDJĘCIA MAJĄ WARTOŚĆ!
Klienci firm takich jak restauracje mogą dodatkowo zamieścić zdjęcia - to zwiększy wartość opinii w oczach Google’a i jego użytkowników.
RÓŻNE FORMY KONTAKTU
Poprosić możesz bezpośrednio, poprzez telefon, SMS czy e-mail.
NIE ZACHĘCAJ DO KŁAMSTWA!
Jeśli jesteś rzetelną firmą, z pewnością inni Cię docenią!
Jak reagować na negatywne opinie?
Pamiętaj, że jeśli opinia jest nieodpowiednia (np. pochodzi od złośliwych robotów, nieuczciwej konkurencji), możesz poprosić Google o jej usunięcie.
Na każdą opinię warto odpowiadać. Wynika to zarówno z zasad grzeczności, jak i dobrego postrzegania takiej praktyki przez potencjalnych klientów. Co więcej, doceniają to również algorytmy, które decydują o tym, jak wysoko Twoja firma pojawi się w Mapach Google. Być może uda Ci się przekonać użytkownika do zmiany zdania?
Czasem również warto z negatywnej opinii wyciągnąć wnioski. Być może komentujący choć częściowo miał rację i mogę coś poprawić? Zrób wszystko, aby w przyszłości podobna opinia się nie pojawiła.
Przykład:
Komentujący zwraca uwagę, że dostawa trwała 3 godziny i jedzenie było zimne. W odpowiedzi możesz przeprosić za sytuację oraz wyjaśnić, dlaczego takowa miała miejsce (np. awaria pojazdu). Zaproponuj atrakcyjny rabat na kolejne zamówienie. Zachęć przy okazji użytkownika, że jeśli będzie zadowolony z naprawy przez lokal problemu, może zmienić swoją opinię.
W ten sposób nawet jeśli użytkownik nie zmieni opinii, potencjalni klienci drastycznie zmienią myślenie o Tobie. Zamiast widzieć Cię jako niechlujną restaurację wysyłającą dania z 3-godzinnym opóźnieniem, dostrzegą w Tobie godny zaufania lokal, który, choć czasem popełnia błędy, szybko je naprawia, a klient niczego nie traci.
Oceń nas w Google!
Mając na uwadze wszystkie powyższe wskazówki, chcemy poprosić Cię również o ocenę naszej firmy w Google, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/zrobiłaś.
Od ponad 10 lat staramy się dostarczać naszym klientom najlepsze technologicznie strony i sklepy internetowe oraz najskuteczniejsze rozwiązania z zakresu marketingu w sieci. W tym czasie zebraliśmy kilkadziesiąt pochlebnych opinii, dziękujemy Wam za to!
Bardzo się cieszymy z każdej pozytywnej opinii na nasz temat. To nie tylko buduje nasz wizerunek w sieci, lecz także dodaje nam chęci do dalszej, coraz lepszej pracy.
Dlatego będzie nam bardzo miło, jeśli poświęcisz parę minut i ocenisz naszą firmę w Google!