Małe zasięgi w social mediach? Poznaj 3 rozwiązania!
Social media to niezaprzeczalnie świetny kanał dotarcia do potencjalnych Klientów.
- Świetnym, sprawdzonym sposobem na zwiększenie zasięgów w social mediach jest publikowanie na swoich profilach rolek, które będą dynamiczne i ciekawe dla odbiorców już w pierwszych sekundach.
- Duże znaczenie w osiąganiu zadowalających liczb w social mediach mają również treści pokazujące pracowników firmy oraz te zakulisowe, ponieważ zmniejszają dystans pomiędzy marką a obserwatorami.
- Jeśli chcesz uzyskać wyższe zasięgi na portalach społecznościowych, rozważ ustalenie pewnego harmonogramu, zgodnie z którym będziesz publikować posty o takich godzinach, aby jak najbardziej zaangażować odbiorców.
Oprócz tego, że daje wiele możliwości pod kątem promocji, to jeszcze poprzez swoją specyfikę, pozwalają nawiązać z nimi długofalowe relacje. Jak jednak wiadomo, czasami zdarza się, iż mimo starań, osiągane zasięgi nie są zadowalające, co może wynikać z wielu różnych czynników.
W dzisiejszym wpisie przedstawimy Ci 3 pomysły, które są pomocnym rozwiązaniem w takiej sytuacji - opisaliśmy je na bazie własnych doświadczeń, a więc zostały skrupulatnie przetestowane, więc z dużym prawdopodobieństwem sprawdzą się również w Twoim przypadku!
Dlaczego warto postawić na social media w promocji marki?
Zanim przejdziemy do konkretnych rad, co robić, wymienimy sobie powody świadczące o tym, że warto prowadzić profile firmowe na portalach społecznościowych (nawet kiedy wydaje Ci się, iż osiągane wyniki są niezadowalające), bo wbrew pozorom, nie dla wszystkich jest to oczywiste.
- Kontakt z Klientem na zupełnie innej płaszczyźnie - nie da się ukryć, że komunikowanie się z marką na przykład za pośrednictwem strony internetowej, daje zupełnie inne odczucia. Social media pozwalają zmniejszyć dystans, a co za tym idzie, sprzyjają luźniejszym konwersacjom. Co więcej, Klienci, którzy zdecydują się właśnie napisać wiadomość na portalach społecznościowych, mają wrażenie, iż otrzymają odpowiedź szybciej, niż w przypadku napisania maila (co często jest prawdą).
- Szybsze budowanie relacji, a co za tym idzie, również zaangażowania - jeśli zdecydujesz się na częste publikowanie ciekawych treści, to odbiorcy zapamiętają Twoją markę na dłużej.
- Darmowa szansa na promocję na dużą skalę - samo założenie konta na Facebooku, Instagramie, TikToku czy Linkedinie jest darmowe, dlatego warto to wykorzystać! W przypadku innych kanałów promocji często potrzebne są zasoby finansowe, aby np. ustawić płatną reklamę Google Ads czy zakupić możliwość umieszczenia na jakiejś stronie artykułu sponsorowanego.
- Duże liczby w social mediach zwiększają zaufanie do marki - nie da się ukryć, że jeśli dana firma zgromadzi dużo polubień fanpage’a lub obserwujących, Klienci będą postrzegać ją jako bardziej zaufaną, bo działa to jak swego rodzaju weryfikacja.
Powodów jest znacznie więcej, my wymieniliśmy te najważniejsze. Jak więc widzisz, opłaca się zawalczyć o zasięgi, nawet jeśli wydaje Ci się to na pierwszy rzut oka bardzo trudne.
Sprawdź także nasz inny wpis: “Jaki kanał social media dla Twojego biznesu?”.
Po pierwsze: rolki
W ostatnich latach najlepszym sposobem na zwiększenie zasięgów jest nagrywanie krótkich treści wideo - znacznie lepiej przyciągają one uwagę odbiorców w porównaniu do postów z samą grafiką, jeśli są oczywiście odpowiednio przemyślane.
Wbrew pozorom nie potrzebujesz wcale profesjonalnego sprzętu ani dużych umiejętności pod kątem ich montowania, bo powstały narzędzia takie jak CapCut, które nie dość, że są niezwykle intuicyjne, to jeszcze bardzo popularne, a więc znajdziesz na temat ich obsługi wiele poradników, między innymi na YouTubie.
Poniżej przedstawiamy kilka rad opracowanych na podstawie naszych obserwacji, które mamy nadzieję, okażą się przydatne:
- postaw na ciekawy początek - nie mówimy o clickbaitach, ale bardzo istotne jest, aby już w pierwszych sekundach uchwycić zainteresowanie widza. O tym, czy dana rolka dobrze się przyjmie, decyduje przede wszystkim watch time, czyli to, ile czasu odbiorcy spędzili na jej oglądaniu oraz czy wyświetlili ją do końca;
- stosuj dynamiczny montaż - jak już wcześniej wspomnieliśmy, nie potrzebujesz zaawansowanych umiejętności, aby stworzyć ciekawą treść wideo. CapCut oferuje wiele darmowych efektów;
- użyj głosu - nie da się ukryć, że lepiej klikają się rolki, w których oprócz muzyki słychać również głos, opowiadający na dany temat. Jeśli za wszelką cenę nie chcesz używać swojego, warto przemyśleć skorzystanie z generatorów AI;
- pokazuj realne osoby - lepsze zasięgi uzyskasz, kiedy na Twojej rolce będzie obecna jakaś osoba. Same przebitki nie klikają się tak dobrze;
- dodaj napisy - nie każdy w danym momencie ma okazję odsłuchać tego, co leci w tle filmu, dlatego dobrym pomysłem jest zawsze wygenerowanie napisów (pamiętaj, żeby skontrolować ich poprawność).
Stosując się do tych zaleceń z pewnością uzyskasz wyższe wyniki, niż przy klasycznym poście o takiej samej treści z grafiką zamiast rolki!
Po drugie: pokazywanie zespołu w social mediach
Odbiorcy lubią wiedzieć, kto kryje się za daną marką. Nie jest niczym dziwnym, że czasami utożsamiamy się z konkretnymi osobami, bardziej przywiązując się emocjonalnie do firmy, dlatego też skutecznym sposobem na zwiększenie zasięgów na platformach społecznościowych jest pokazywanie zespołu. Z doświadczenia wiemy, iż niektórzy mają przed tym opory, co nie jest niczym dziwnym. Dobrze jest jednak się przełamać, bo to naprawdę robi robotę!
Świetnym pomysłem jest wprowadzenie na kontach na Facebooku, Instagramie, czy Linkedinie serii #poznajmysię, w której regularnie, co jakiś czas będziesz przedstawiać kolejną osobę z firmy wraz z tym, czym się zajmuje oraz jakie są jej zainteresowania poza pracą.
Za tym punktem kryją się również wszystkie wewnątrzfirmowe treści, takie jak kulisy Waszej pracy, pokazanie biura od wewnątrz, czy może nawet odwzorowywanie rolek z popularnymi trendami z TikTika - to najszybsza droga do pozyskania nowych obserwujących i zwiększenia wyników!
Po trzecie: optymalizacja harmonogramu i dostosowanie częstotliwości publikacji
Duże znaczenie w budowaniu społeczności w social mediach ma częstotliwość zamieszczania postów. Niestety, ale prawda jest taka, że umieszczając na swoim profilu jedynie 2 - 4 posty miesięcznie, marne są szanse na zbudowanie zaangażowania, gdyż odbiorcy po prostu zapominają o tego typu markach, a algorytm nie proponuje ich tak często, jak tych publikujących częściej.
Nie chodzi też oczywiście o to, aby teraz dodawać treści codziennie - ważne jest to, aby przetestować, jaki system najlepiej działa. Proponujemy zacząć od 6 - 8 postów miesięcznie i analizować rezultaty. Postaw na kilka postów z grafikami, rolki, a być może również stories z treściami zza kulis, z ankietami lub CTA, aby regularnie przypominać o swoim istnieniu użytkownikom platform społecznościowych i ich zaangażować.
W Meta Business Suite masz możliwość sprawdzenia, jakie godziny publikacji są najlepsze pod kątem posiadanej grupy docelowej - koniecznie dopasuj do nich harmonogram zamieszczania postów, bo to pomocne narzędzie w zwiększaniu zasięgów!
A jeśli masz problem z prowadzeniem profilu firmowego, to…
Istnieje również inne rozwiązanie, a mianowicie, zwrócenie się po pomoc do agencji marketingowej. To oczywiste, że w ogromie obowiązków związanych z prowadzeniem działalności trudno jest znaleźć czas na dokładne zaplanowanie strategii na portale społecznościowe, nie mówiąc o gromadzeniu materiałów i montażu rolek.
W Rekinach traktujemy obsługę pod tym kątem zupełnie inaczej, niż mogłoby się wydawać - przede wszystkim wychodzimy naprzeciw naszym Klientom, proponując im przyjazd do ich siedziby, abyśmy mogli samodzielnie wykonać zdjęcia i filmy, które następnie wykorzystamy w postach. Uprzednio dostarczamy im również do wglądu scenariusz, aby wiedzieli oni, jakie mniej więcej ujęcia chcemy uchwycić.