Czarna Góra - studium przypadku

Jednym z większych wyzwań na przełomie 2014 i 2015 r. była dla nas realizacja strony internetowej (portalu internetowego) dla ośrodka narciarskiego Czarna Góra S. A. => www.czarnagora.pl.  

Czarna Góra to nowoczesny ośrodek narciarski powstały w 1996 roku i zlokalizowany w miejscowości Sienna. Od wielu lat Czarna Góra znajduje się w trójce najlepszych dużych stacji narciarskich w Polsce.

Czarna Góra - ośrodek narciarski

Poniżej możecie przeczytać o najważniejszych aspektach związanych z realizacją www.czarnagora.pl.

ETAP MAKIETOWANIA I PROJEKTOWANIA

Najważniejszym elementem nowej strony www miało być połączenie prezentacji nowoczesnego ośrodka wraz z wieloma funkcjonalnościami, w większości dostępnymi już na stronie głównej. Prace makietowania strony internetowej oraz nowego podziału oferowanych usług w menu, tak żeby usługi te były przystępne dla każdego użytkownika, pozwoliły na stworzenie podstawy projektu który został doprecyzowany przez Klienta. 

Kolejnym krokiem było "ubranie" gotowej makiety w projekt graficzny mający oddać dynamiczny i nowoczesny charakter ośrodka Czarna Góra.

ETAP FUNKCJONALNOŚCI FRONTU

Pierwszy ekran czyli strona główna bez scrollowania (przewijania strony).

Na stronie głównej bez scrollowania należało (i zostało to wykonane) umieścić kilkanaście funkcjonalności: 

  • wyszukiwarkę z podpowiedziami w locie;
  • tłumaczenia aplikacyjne poprzez Google Translate;
  • powiązanie z portalami społecznościowymi (Facebook, Youtube, Google +);
  • informacje o godzinach otwarciach oraz statusie otwarcia ośrodka narciarskiego;
  • przełącznik pomiędzy wersjami zimową i letnią strony internetowej (wersja letnia dostępna wkrótce);
  • 4 główne wyróżniki znajdujące się na sliderze i kierujące do działów kluczowych.

Dodatkowo na stronie www widnieje dolny, funkcjonalny pasek z najważniejszymi informacjami oraz akcjami końcowymi, który jest dostępny na każdej zakładce desktopowej (na komputery i laptopy) wersji strony internetowej i zawiera:

  • aktualną pogodę wraz z temperaturą, ciśnieniem wiatrem i prognozą na dni kolejne;
  • najważniejsze kamery prezentujące aktualne warunki narciarskie;
  • stan dostępnych wyciągów, kolei, tras oraz bieżącą pokrywę śnieżną;
  • mapę dojazdu wraz z funkcjonalnością wskazania miejsca początkowego pokonywanej trasy;
  • dwie formy zakupu karnetu: online - dzięki zewnętrznemu portalowi oraz offline - wskazującego na ceny dostępne w kasach przy wyciągach;
  • możliwość rezerwacji noclegu w Apartamentach Czarna Góra zlokalizowanych nieopodal stoków stacji narciarskiej.

Na koniec dwa najważniejsze aspekty funkcjonalności strony głównej bez scrollowania:

  • szerokie, nowoczesne i przejrzyste menu, którego zadaniem jest jasny podział usług oraz ułatwienie nawigacji poprzez podłączenie zdjęcia obrazującego dział;
  • responsywny slider dużych zdjęć umożliwiający prezentację ośrodka oraz sprzedaż sezonowych ofert, dzięki możliwości szybkiego opisu i podłączenia przycisku generującego akcję wśród użytkowników.

Strona główna po scrollowaniu.

 Kolejne funkcjonalności dostępne już po przewinięciu strony w dół, to:

  • aktualności doczytujące się w locie (tzw. lazy load) oparte o duże zdjęcia;
  • wydarzenia znajdujące się w sekcji obok aktualności i wskazujące nadchodzące imprezy związane z ośrodkiem narciarskim Czarna Góra;
  • partnerzy czyli sekcja wskazująca firmy współpracujące z Czarną Górą;
  • stopka zawierające szybki kontakt, krótki tekst wprowadzający oraz możliwość zapisania się do newslettera;
  • podążające menu pojawiające się w momencie scrollowania strony do góry, dzięki czemu aby przejść do innego działu nie musimy wracać do "samej góry" strony www.

Całość prac była nieustannie nadzorowana przez osobę odpowiedzialną za użyteczność, po to aby funkcjonalności współgrały ze sobą i mimo ich sporej ilości umożliwiały płynne przeglądanie strony przez użytkownika.

ETAP TRENDÓW

Ze względu na silny nacisk na nowoczesność, strona posiada kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę, gdyż wykorzystywane są w nich współczesne trendy stron internetowych:

  • liczne sekcje z dużymi zdjęciami czyli tzw. parallax'y, które zostały wykorzystane aby przekazać piękno natury oraz rozbudowaną infrastrukturę otaczającą ośrodek narciarski Czarna Góra;
  • indywidualny desgin galerii zdjęć, dzięki któremu na cały ekranie wykorzystywanego urządzenia do przeglądania możemy podziwiać piękno krajobrazu;
  • dział aktualności zawierający podział na kategorie oraz kalendarz wydarzeń;
  • dział z kamerami i pogodą gdzie narciarze mogą w jednym miejscu na bieżąco nadzorować najważniejsze parametry stoków narciarskich ośrodka Czarna Góra.

ETAP RESPONSYWNOŚCI

Już nawet 20% polskich użytkowników odwiedza strony internetowe poprzez urządzenia mobilne (tablety, smartphony). W najbliższych latach, ze względu na zmianę pokolenia Klientów, nastąpi dalszy wzrost użytkowników mobilnych. 

Dane te przyświecały nam podczas projektowania strony www.czarnagora.pl. Stworzony został portal stacji narciarskiej zgodny z wymaganiami najczęściej występujących na rynku urządzeń mobilnych, tak żeby każdy z użytkowników grupy docelowej mógł w swoim urządzeniu dokonać najważniejszych kroków na stronie internetowej. 

Wersja desktopowa jest również oparta o projektowanie RWD, dzięki czemu elementy strony dopasowują się do naszego ekranu.

Czarna Góra - RWD

ETAP FUNKCJONALNOŚCI ZAPLECZA

Warto zwrócić uwagę na dwa aspekty związane z zarządzaniem i bezpieczeństwem strony internetowej:

  • wszystkie elementy strony są spięte z systemem zarządzania treścią Joomla. Umożliwia to prostą i szybką edycję strony www poprzez zaplecze, bez konieczności posiadania szerokiej wiedzy z zakresu HTML i CSS;
  • jeśli chodzi o bezpieczeństwo strona posiada pełne, automatyczne kopie zapasowe (wszystkie pliki oraz baza danych) wysyłane na zewnętrzny serwer. Dodatkowo zaplecze jest zabezpieczone przed atakami z zewnątrz licznymi systemami np. Anty Brute Force.

ETAP ZGODNOŚCI Z GOOGLE

Strona www Czarnej Góry jest przygotowana zgodnie z najnowszymi wytycznymi SEO (optymalizacja pod pozycjonowanie) wskazanymi przez Google, dzięki czemu pozycjonuje się wysoko w wyszukiwarce www.google.pl na najważniejsze frazy kluczowe

Dodatkowo wykorzystywany jest kanał Google Adwords (reklamy zwykłe, display'owe, remarketingowe) umożliwiający pozyskanie jeszcze większej liczby Klientów oraz umożliwiający utrzymanie kontaktu z osobami które odwiedziły już stronę internetową.

ETAP ROZWOJU

Współczesna strona internetowa która nie jest rozwijana, nie pozwala na wydobycie jej pełnego potencjału. Nie inaczej jest w tym przypadku. Strona www.czarnagora.pl jest "podpięta" pod interfejs statystyk Google Analytics. Niemal codzienne nadzorowanie statystyk pozwala nam, wspólnie z Klientem, optymalizować treści oraz funkcjonalności na stronie www, dzięki jeszcze lepszemu poznaniu grupy docelowej oraz jej zachowań.

Warto zwrócić uwagę, że na stronie internetowej jest wykorzystywany najnowszy kod Google Analytics umożliwiający poznanie dokładnych danych demograficznych oraz zainteresowań użytkowników. Dane te mają niebagatelny wpływ nie tylko na rozwój strony www, ale również na cały marketing ośrodka narciarskiego Czarna Góra.

ETAP NADZOROWANIA

Mimo licznych funkcjonalności oraz wykorzystania panoramicznych zdjęć udało się uzyskać bardzo szybki czas wczytywania strony, który dla strony głównej wynosi 3 sekundy. Jest to ważny parametry, który często wpływa na wybór usług przez Internautów.

Jednym z najlepszych dostępnych darmowych narzędzi jest Pingdom Tools. Po wejściu na stronę, aby badanie było wiarygodne, należy w rozwijanych opcjach "Settings" (tuż pod oknem do wpisania adresu strony internetowej) wybrać najbliższą nam lokalizację. W naszym przypadku będzie to "Amsterdam".

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up