Konwersja = skuteczność strony WWW
Konwersja to jeden z najważniejszych wskaźników poprawnego przygotowania serwisu internetowego. Poniżej został przedstawiony sposób jego obliczania.
Wskaźnik konwersji = liczba wykonania zadanych czynności na stronie www / Liczba unikalnych wejść na stronę www
Wskaźnik konwersji
Interpretacja Wskaźnika konwersji
Wskaźnik konwersji informuje nas ile procent osób wykonało na stronie taką czynność po której pozostał już niewielki krok do podjęcia współpracy lub zakupu. Zobrazowaniem konwersji jest lej w którym po każdym kroku zawęża się grupa użytkowników, aż do naszych prawdziwych Klientów.
Jakie zadania definiować, aby badać konwersję np. za pomocą Google Analytics?
- wejście do działu kontakt;
- przebywanie na stronie www powyżej 5 minut;
- rejestracja użytkownika (w przypadku sklepu internetowego);
- itp.
Wyznaczone cele ułatwiają analizę
Dzięki tak wyznaczonym celom możemy optymalizować "prowadzenie za rękę" użytkownika po naszej stronie internetowej, po to żeby zwiększyć prawdopodobieństwo biznesu.
A na koniec trzy wybrane czynniki które zwiększają konwersję:
- szybkość ładowania strony www;
- kompatybilność strony www z przeglądarkami;
- użyteczność strony www.