YouTube - telewizja XXI wieku
Każdego miesiąca użytkownicy portalu Youtube spędzają 6 miliardów godzin na oglądanie filmów. Oznacza to, że średnio każda osoba na Ziemi ogląda miesięcznie około 1 godziny filmów na YT...
Strona główna www.youtube.com jest odwiedzana miesięcznie przez 9,4 mln polskich użytkowników. Taki wynik stawia największy serwis w filmami przed Onetem oraz Wirtualną Polską.
Co ten potencjał oznacza dla Twojej firmy?
Parę lat temu Youtube służył głównie do promocji muzyki oraz do umieszczania prywatnych filmów dla znajomych. Dzisiaj YT to druga największa wyszukiwarka w Internecie, w której dziennie umieszczamy 85 tys. filmów. Szukamy wszystkiego, co nas interesuje z zakresu życia prywatnego oraz służbowego. Polski widz chociaż raz oglądał film na Youtubie po to, żeby:
- 25% - zrobić makijaż;
- 30% - poćwiczyć;
- 37% - przygotować posiłek;
- 59% - uczyć się;
- 74% - obejrzeć trailer;
- 75% - naprawić coś.
Co powyższe dane oznaczają dla firmy, marki?
Istnienie na Youtubie jest w dniu dzisiejszym porównywalne do pozycjonowania w Google. Film o usłudze bądź produkcie może być wartościową przewagą rynkową.
W tym miejscu trzeba przytoczyć kolejne dane: 96% respondentów uważa, że video pomogło im w podjęciu decyzji zakupu. Kiedyś wybierając telefon komórkowy oglądaliśmy go w sklepie RTV. Teraz oglądamy porównania bądź tutoriale na portalu Youtube. To na Youtubie podejmujemy decyzję o tym który model kupimy. Podobna sytuacja jest z wyborem hotelu, szkoły językowej, a nawet ubrań. [Przy okazji, który z Panów wiązał krawat korzystając z dobrodziejstw YT? :) ]
Najważniejszą rzeczą podczas realizacji filmu na potrzeby Twojej firmy jest wpływ na emocje osoby oglądającej film, a co za tym idzie potencjalnego Klienta. Poniżej 3 przykłady reklam chwytających za serce, a co za tym idzie również za portfel Klienta.