Historia sukcesu - studium przypadku

Strona internetowa to narzędzie, które można (a nawet trzeba) dobrze wykorzystać. Często podczas rozmów z osobami zainteresowanymi realizacją strony internetowej i wspierającego e-marketingu (np. Adwords, Social Media, Mailing, Youtube) słyszymy następujące pytania: Czy ta inwestycja się zwróci, czy przyniesie mi Klientów?

Przeczytaj poniższe studium przypadku w formie wywiadu i dowiedz się jak rozwinąć swój biznes w Internecie na przykładzie gabinetu Nowacki Chiropraktyka

"Na efekty obecności strony internetowej w sieci trzeba poczekać"


Mateusz Biernacki / RekinySukcesu.pl: Cześć Mateusz.

Twoja strona internetowa www.chiropraktyka.wroclaw.pl pojawiła się w Internecie 30 czerwca 2013 r., a działalność rozpocząłeś we wrześniu 2013 r. Dlaczego podjąłeś decyzję o tym, żeby rozpocząć reklamę tym kanałem już 2 miesiące wcześniej przed rozpoczęciem działalności?

Mateusz Nowacki / Nowacki Chiropraktyka: Witaj. Zdaję sobie sprawę z tego, że na efekty obecności strony internetowej w sieci trzeba poczekać. Dlatego też chciałem zaplanować i wcielić w życie parę pomysłów zanim rozpocząłem działalność, tak aby być już obecnym i widocznym w internecie w dniu otwarcia gabinetu. Dzięki temu potencjalni klienci mogli dowiedzieć się dokładnie co oferujemy i kim jesteśmy, a to daje mi wystarczająco dużo czasu do podjęcia decyzji i wyboru usług. Myślę, że jest to bardzo istotny element marketingu dla nowych firm.

Praca ze stroną WWW

Mateusz Biernacki / RekinySukcesu.pl:  W jaki sposób pracujesz ze swoją stroną www? Jakie narzędzia implementowane na stronie www wykorzystujesz i jak oceniasz ich skuteczność?

Mateusz Nowacki / Nowacki Chiropraktyka:  Jako właściciel firmy chcę mieć bezpośredni dostęp do zawartości mojej strony. Na bieżąco uaktualniam i dodaję nowe treści. Szczególnie przydatne jest narzędzie bloga. Co najmniej kilka razy w miesiącu staram się zamieszczać na nim nowe informacje, ciekawe artykuły oraz bieżące informacje z gabinetu. Pomaga to znacznie w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach i widzę, że jest to element marketingu, którego nie wykorzystuje konkurencja. Kolejne narzędzie to newslettery/biuletyny, które regularnie rozsyłamy do naszych pacjentów. To bardzo skuteczna forma komunikacji, która pozwala na ciągły kontakt z klientem. Tutaj zamieszczam często linki do naszych nowych artykułów na blogu lub informacje o konkursach, promocjach.

Nowacki Chiropraktyka - strona www

Mateusz Biernacki / RekinySukcesu.pl:  Jak często logujesz się na zapleczu swojej strony internetowej?

Mateusz Nowacki / Nowacki Chiropraktyka:  Może nawet za często…! Z reguły co kilka dni, a przynajmniej parę razy w tygodniu. Zawsze widzę coś, co można by poprawić, ulepszyć lub zmienić. Przeważnie jednak dodaję klientów do listy mailowej lub sprawdzam popularność moich postów.

Statystyki to cenne źródło wiedzy

Mateusz Biernacki / RekinySukcesu.pl: Czy warto analizować statystyki podpięte pod Twoją www? Jak często je sprawdzasz i które dane są dla Ciebie najważniejsze?

Mateusz Nowacki / Nowacki Chiropraktyka: Na pewno warto. Google Analytics to świetna sprawa. Można śledzić czy to co robisz daje zamierzone efekty. Dla mnie ważna jest nie tyle liczba samych odwiedzin dziennie, ale zachowanie  klientów. Na jakie strony wchodzą najchętniej? Z jakich źródeł trafiają do nas najczęściej? Ilu z nich zainteresowanych jest kontaktem z nami, a ilu tylko treścią strony? Myślę, że to bardzo ważne.

Mateusz Biernacki / RekinySukcesu.pl: Doskonale rozumiesz, że strona internetowa to tylko i aż narzędzie do pozyskania Klienta, które można wykorzystać lub nie. To narzędzie jest skuteczne dzięki działaniu również poprzez inne kanały takie jak Facebook, Adwords. Napisz jakie kanały wykorzystujesz i dlaczego?

Mateusz Nowacki / Nowacki Chiropraktyka: Przede wszystkim Facebook i Adwords. Jeżeli chodzi o Facebook to idealne narzędzie do utrzymania kontaktu z klientami. Nawet tymi, którzy w danym momencie nie korzystają z naszych usług. Kliencie mogą też na bieżąco śledzić co dzieje się w naszej firmie. Druga sprawa to Adwords. Możliwość sprecyzowania grupy odbiorców do których trafi nasza reklama jest bardzo przydatna. Dzięki temu wiemy, że inwestycja w reklamy bardziej się opłaci bo ze statystyk wiemy że spora część klientów którzy trafią do nas przez Adwords decyduje się na skorzystanie z naszych usług. Dobrze jest powierzyć obsługę Adwords profesjonalistom, np. Rekinom Sukcesu, bo nie jest to do końca prosta sprawa.

Mateusz Biernacki / RekinySukcesu.pl:Kiedy zaczynałeś pracę ze swoją stroną miałeś kilka wejść dziennie i niskie pozycjonowanie. Co według Ciebie najlepiej wpływa na ciągły wzrost wejść oraz wzmacnianie Twojej pozycji w wyszukiwarce Google? (miejsca w pierwszej 3 na takie frazy jak "chiropraktyk", "chiropraktyka", "ból kręgosłupa wrocław".)

Mateusz Nowacki / Nowacki Chiropraktyka: Rzeczywiście, na początku wejścia były sporadyczne. Myślę, że dobrze wykonana strona od podstaw dała duże możliwości do popisu. Sam wybór adresu strony miał duże znaczenie, bo dzięki wskazówkom Mateusza wybraliśmy adres zawierający już i słowo kluczowe i miejsce działania naszej firmy- chiropraktyka.wroclaw.pl. Myślę, że zdecydowanie pozytywnie wpływa na pozycjonowanie naszej strony. Po drugie, tak jak wspomniałem wcześniej, sukcesywne dodawanie treści na stronę jest tu bardzo ważne. Im więcej artykułów tym więcej wejść i większa popularność strony. I ostatnia kwestia to relatywna nisza w która trafiliśmy- chiropraktyka to w Polsce profesja praktycznie nowa i mało znana i dlatego intensywne prace nad obecnością w sieci przynoszą rezultaty!

Alternatywne kanały

Mateusz Biernacki / RekinySukcesu.pl: Wiem również, że korzystałeś z innych kanałów reklamy takich jak radio czy prasa. Jak oceniasz ich skuteczność w stosunku do www?

W porównaniu ze stroną www, prasa i radio wypadły dużo słabiej. Jeżeli chodzi o radio to nakład finansowy był spory, a wyniki mizerne. Reklama w gazetach przyniosła lepsze rezultaty, aczkolwiek myślę że Internet w tej kwestii nie ma sobie równych. Wpływa na to według mnie wygoda i łatwość wyszukiwania usług i produktów oraz coraz większy dostęp do Internetu w Polsce. Można też popisać się większą kreatywnością i na bieżąco śledzić wydajność swoich działań poprzez takie platformy jak wspomniane już Google Analytics.

Wyniki

Mateusz Biernacki / RekinySukcesu.pl: Na koniec czy pochwalisz się nam ile aktualnie posiadasz średnio wejść na swoją stronę oraz jak oceniasz jaką liczbę zapytań w tygodniu generuje ruch ze strony www?

Mateusz Nowacki / Nowacki Chiropraktyka:W ostatnich dwóch miesiącach odnotowaliśmy 4303 sesji, co daje średnią około 70 sesji dziennie, 3597 użytkowników oraz 10874 odsłon strony. Trudno jest mi określić liczbę zapytań ze strony w tygodniu, jednak myślę że jest to nawet kilkanaście dziennie.

Wykres - Nowacki Chiropraktyka www

Statystyki liczby wejść dla www.chiropraktyka.wroclaw.pl

Mateusz Biernacki / RekinySukcesu.pl: Dziękuję bardzo za wywiad.

Mateusz Nowacki / Nowacki Chiropraktyka: Ja również.

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up