Marketing słów kluczowych - narzędzia
Jak mantra słyszysz, że pozycjonowanie czy kampanie w Google Adwords w dużym stopniu zależą od dobrego doboru słów (fraz) kluczowych? Tak, w tym miejscu nie napiszę nic innego... bo to prawda. Kiedy mamy dobrać frazy kluczowe, które będą skuteczne dla naszego biznesu, pojawia się pewien problem. Ten problem to filtr, w jaki sposób myślimy i nazywamy usługi czy produkty w naszym biznesie.
W tym miejscu niezbędne jest zadanie podstawowego pytania: czy Klienci nazywają moje usługi tak samo jak ja? Oczywiście, że nie ;) Trzeba wyzbyć się tej niepotrzebnej pewności i dokonać analizy. Poniżej 5 narzędzi, które pozwolą Ci znaleźć i porównać efektywnie frazy dla Twojego biznesu.
Dla ciągłości analizy przyjąłem, że zależy nam na wypromowaniu hotelu we Wrocławiu. Oczywiście to tylko przykład i pewnie w łatwy sposób będziesz mogła/mógł zastosować to rozwiązanie do swojego biznesu.
Podpowiedzi Google
Google to frazy kluczowe, frazy kluczowe to Google. Dlatego właśnie od największej wyszukiwarki warto rozpocząć. Wpiszmy frazę "hotel Wrocław" w www.google.pl. Już w dolnej części na pierwszej stronie znajdziemy podobne wyszukiwania. Dzięki temu możemy się dowiedzieć, co jeszcze wpisują użytkownicy wyszukując tę frazę. Jak widać na poniższym zrzucie, łatwo poszerzymy nasze spektrum fraz kluczowych.
Google Trends
Jeśli mamy już kilka pomysłów i chcemy je porównać, to warto skorzystać z Google Trends. To narzędzie pozwala nam porównywać frazy kluczowe i poziom zainteresowania nimi w danym okresie i na danym obszarze. Ja porównałem takie frazy jak "hotel wrocław", "hotele wrocław", "nocleg wrocław", "noclegi wrocław". Zobacz wyniki poniżej.
W tym przypadku ciekawostką jest to, że częściej szukamy hotelu (liczba pojedyncza), ale jeździmy na noclegi (liczba mnoga). Dodatkowo można zaobserwować sezonowość, poziom zainteresowania z regionów (województw) czy podobne wyszukiwania, które zyskują popularność.
Ubersuggest
W sytuacji, w której brakuje nam pomysłów na słowa kluczowe, z odsieczą przyjdzie Ubersuggest. Wystarczy, że wpiszemy główne słowo a system wygeneruje nawet kilkaset pomysłów. Co istotne możemy te pomysły posortować po ilości wyszukiwań dla danej frazy czy po konkurencyjności danej frazy w kampaniach Google Adwords, a nawet po koszcie za kliknięcie.
Search Console
Kiedy Twoja strona internetowa już działa, to jednym z najważniejszych kroków jest podpięcie jej do Search Console.
Dzięki integracji z tym darmowym narzędziem od Google możemy zobaczyć co użytkownicy wpisują w wyszukiwarce, trafiając na naszą stronę internetową. Szczegółowo jak działa SC możesz przeczytać w naszym wpisie na blogu: Jak Cię szukają, tak zarabiasz.
Answer the public
Użytkowników na stronę www można ściągnąć korzystając z tzw. content marketingu (no i tutaj znowu link dla Ciebie do filmu na ten temat). Pisząc fajny tekst będziesz szukać pomysłów na to jakie pytania zadają Twoi użytkownicy? Answer the public nie dosyć, że ten problem rozwiąże, to jeszcze zrobi to za pomocą przejrzystych map myśli. Nowe frazy kluczowe staną się dla Ciebie oczywiste.
Wszystkie narzędzia, które opisałem są darmowe. Tylko od Twojego zaangażowania i poświęconego czasu zależy, jak dobrze przeanalizujesz słowa kluczowe. Od poprawnej analizy zależy efektywność działań. Przecież nikt z nas nie chce pozycjonować się na frazy kluczowe, których nikt nie szuka.
Jeśli temat jest dla Ciebie interesujący, to zobacz poniżej krótkie wideo - jak korzystać z opisanych narzędzi.