Prawa marketingu
Matematyka to nauka ścisła mająca swoje prawa, które są punktami podparcia, a zarazem krokami milowymi. Czy tak samo jest z marketingiem? W większości przypadków, mimo posiadanej wiedzy decyzje w marketingu opierają się w dużej mierze na przeczuciach.
Mimo tego można zdefiniować kilka praw, które powinny przyświecać każdemu:
PRAWO PIERWSZEŃSTWA
Lepiej być pierwszym niż lepszym.
PRAWO PIERWSZEŃSTWA
Łatwiej jest przekonać Klientów, żeby pomyśleli o nas, niż przekonać ich, że nasz produkt jest lepszy od tego, o którym myśleli na początku.
PRAWO WYŁĄCZNOŚCI
Jeden wyraz w świadomości potencjalnego Klienta nie może kojarzyć się z dwoma firmami.
PRAWO WYŁĄCZNOŚCI
Np. "Bezpieczny samochód" - Volvo, "Szybkie jedzenie" - McDonald's.
PRAWO DWÓCH
W długim okresie na rynku ścigają się tylko "dwa konie".
PRAWO DWÓCH
Np. Coca-Cola i Pepsi, MediaMarkt i Saturn.
PRAWO PERSPEKTYWY
Marketing przynosi wyniki dopiero w długim okresie czasu.
PRAWO PERSPEKTYWY
Dbałość o markę, doskonała obsługa Klientów, niezawodność czy solidność to działania nastawione na zyski w długim okresie.
PRAWO REZYGNACJI
Trzeba poświęcić coś, aby coś zdobyć.
PRAWO REZYGNACJI
Aby być dobrym w jednej dziedzinie inna musi być na niższym poziomie.