Marketing dla branży prawnej i wierzytelności
W poniższym artykule przedstawimy Ci przydatne narzędzia i strategie, które usprawnią promocję Twojej firmy z branży prawnej lub wierzytelności. Wskażemy na konkretne ograniczenia, z którymi należy się zmierzyć oraz podpowiemy, co powinno być podstawą działań w planowaniu marketingu. Zdobędziesz również informacje o tym:
- jak pozyskać więcej leadów,
- jak zatrzymać odbiorców na dłużej,
- dlaczego badanie konkurencji jest tak istotne.
Oprócz wiedzy teoretycznej przytoczymy realne przykłady marek, dla których realizowaliśmy działania reklamowe.
Spis treści
- Dlaczego warto inwestować w marketing dla branży prawnej i wierzytelności?
- Analiza rynku — podstawa działań marketingowych w branży prawnej i wierzytelności
- Budowanie silnego wizerunku marki z branży prawnej i wierzytelności
- Budowanie zaangażowania odbiorców
- Pomiar efektywności działań marketingowych (jak monitorować wyniki i podejmować decyzje na ich podstawie?)
- Case studies: nasze realizacje dla Klientów z branży prawnej i wierzytelności
- Skuteczny marketing dla firm z branży prawnej i wierzytelności — podsumowanie
1. Dlaczego warto inwestować w marketing dla branży prawnej i wierzytelności?
Branża prawna jak i wierzytelności charakteryzują się ograniczeniami dotyczącymi reklamy. Mimo wszystko warto inwestować w działania promocyjne, gdyż mogą one zwiększyć rozpoznawalność marki. Pozwolą również dotrzeć do szerszego grona Klientów. W konsekwencji przełoży się to na spore zyski finansowe.
1.1 Marketing w branży prawnej i jego ograniczenia
Planując działania marketingowe w branży prawnej, trzeba pamiętać o zgodności z normami etycznymi. Ważne jest również przestrzeganie zasad “white SEO”, czyli na przykład tworzyć treści oryginalne, optymalizować kod strony w celu jej przyspieszenia, zapewnienie wsparcia dla urządzeń mobilnych itd. Etyka prawnicza wyszczególnia pewne ograniczenia, co dodatkowo utrudnia reklamowanie się w tej branży.
Jakie konkretnie są ograniczenia dotyczące reklamowania usług prawniczych?
Adwokaci mają obowiązek przestrzegania Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej z 10 października 1998 r. (uchwała nr 2/XVIII/98).
Według Kodeksu Etyki Adwokackiej:
„§ 23 Adwokata obowiązuje zakaz korzystania z reklamy, jak również zakaz pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu oraz współpracy z podmiotami pozyskującymi klientów z naruszeniem prawa lub zasad współżycia społecznego.”
Jak wiadomo, reklama to bardzo szerokie pojęcie. Na szczęście kodeks uległ zmianie, dzięki czemu marketing prawniczy nie jest zakazany.
„§ 23a 1. Adwokat jest uprawniony do informowania o swojej działalności zawodowej [poprzez – przyp. mój] (…) d) zamieszczanie wpisów w książkach adresowych i telefonicznych; e) przesyłanie informacji za pomocą elektronicznych środków komunikacji na wyraźne życzenie potencjalnego klienta; f) umieszczanie informacji na stronach internetowych oraz umieszczanie danych o tej stronie w katalogach i wyszukiwarkach; (…) wydawanie broszur lub informatorów.”
To oznacza, że prawnicy mogą korzystać z content marketingu.
1.2 Marketing w branży wierzytelności i jego ograniczenia
Branża wierzytelności zajmuje się egzekwowaniem należności od dłużników. Bezwzględnie trzeba tutaj zaplanować przemyślaną strategię, uwzględniającą ograniczenia dotyczące reklamowania usług wierzytelnościowych i zaprojektować ją w sposób zgodny z etyką.
Jakie konkretnie są ograniczenia dotyczące reklamowania usług wierzytelnościowych?
Możliwość działania firm windykacyjnych ogranicza m.in. kodeks karny, wykroczeń i cywilny.
Najważniejszą zasadą, którą muszą przestrzegać, jest zakaz szantażowania kogokolwiek w celu odzyskania należności. Co więcej, istnieje tutaj też regulacja dotycząca ochrony danych osobowych, mówiąca o tym, że firmy wierzytelnościowe nie mogą ich zbierać czy przetwarzać bez zgody Klientów.
Istotnym zapisem jest też Ustawa o przeciwdziałaniu niewłaściwym praktykom rynkowym, która mówi o rzetelności reklamy. Pamiętaj, że skuteczny marketing musi uwzględniać wszelkie te ograniczenia — w przeciwnym wypadku, musisz liczyć się z konsekwencjami.
2. Analiza rynku — podstawa działań marketingowych w branży prawnej i wierzytelności
Dokładna analiza rynku jest kluczowa podczas planowania działań marketingowych. Aby celnie komunikować do odbiorców, musimy wiedzieć, jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Tylko wtedy mamy szansę na ich zainteresowanie oferowanymi przez siebie usługami.
2.1 Badanie konkurencji
Badanie konkurencji to przede wszystkim sposób na pozyskanie wartościowych informacji na temat tego, jakie strategie ona stosuje i które z nich mogą być przydatne u Ciebie. Dzięki analizie dowiesz się też:
- jakie są jej słabe strony (a to da Ci szansę na przewagę i wypełnienie luki na rynku),
- z pomocą jakich kanałów marketingowych komunikuje się ze swoimi odbiorcami (być może Ty również powinieneś ich używać?)
Jakie są cele badania konkurencji?
Identyfikacja mocnych i słabych stron konkurentów
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, analiza konkurencji da ci informacje na temat tego, co warto wprowadzić do strategii marketingowej Twojej firmy z branży prawnej lub wierzytelności. Nie kopiuj działań, ale inspiruj się nimi i otwórz się na stosowanie nowych schematów działania. Bądź krytyczny — dostrzegaj też te obszary, które Twoim zdaniem wymagają większej ilości uwagi i zaangażowania. Odpowiadając na nie, możesz zyskać przewagę.
Wykrywanie braków na rynku
To jeden z najbardziej przydatnych aspektów dobrze przeprowadzonej analizy rynku. Pozwoli ona na zaproponowanie odbiorcom tego, czego aktualnie im brakuje. To odpowiedź na niezaspokojone potrzeby i szansa na opracowanie oryginalnych strategii, jakich inni nie stosują. W branży prawnej wypełnianiem braków na rynku może być na przykład zajęcie się niszową dziedziną prawa. Zorientuj się, jakimi zajmuje się Twoja konkurencja i skup uwagę na tych mniej popularnych.
Zrozumienie oczekiwań i wyborów dokonywanych przez Klientów
Aby skutecznie odpowiadać na potrzeby swojej grupy docelowej, musisz dobrze ją poznać. Skup się na zrozumieniu, co sprawia, że Klienci dokonują konkretnych wyborów. Zrozum, czego oczekują i jakie kanały dotarcia preferują. Postaraj się myśleć tak jak oni — wtedy będziesz w stanie trafniej do nich komunikować i być może zaproponujesz usługi, jakich potrzebują.
Badanie preferencji grupy docelowej to długotrwały proces. Jeśli jednak zostanie odpowiednio przeprowadzony, może realnie przełożyć się na zysk, dlatego warto stale nad nim pracować.
Na co powinno się zwrócić uwagę podczas badania konkurencji w branży prawnej i wierzytelności?
Bez względu na specyfikę branży, istnieje kilka czynników, na które warto bezwzględnie zwrócić uwagę podczas badania konkurencji. Ominięcie któregoś z nich może sprawić, że stracisz szansę na zyskanie przewagi na rynku. Poniżej przedstawiamy te najważniejsze:
📄 Oferowane produkty/usługi
Dowiedz się, jakie usługi posiada w swojej ofercie konkurencyjna firma z branży prawnej lub wierzytelności. To pozwoli Ci na ocenę, co warto wprowadzić u siebie, lub z czego zrezygnować, aby dotrzeć do szerszego grona Klientów.
🧑 💼Strategie marketingowe i komunikacja
Być może konkurencja stosuje konkretne strategie, jakie doskonale się sprawdzają i trafiają do odbiorców? A może dostrzegasz w jej działaniu coś zupełnie odwrotnego — źle opracowaną komunikację, wymagającą poprawy? Zareaguj na to!
💰 Ceny
Przeanalizuj cennik konkurencji. Zwróć uwagę na najtańsze oraz najdroższe usługi. Dzięki temu lepiej zrozumiesz strukturę rynkową! Być może niewłaściwie wyceniasz swoje usługi? Dokładnie przeanalizuj, jak to wygląda w przypadku innych firm i zoptymalizuj ceny.
📊 Pozycja rynkowa
Niezwykle istotna jest analiza reputacji konkurencyjnych firm w okolicy. Spróbuj dowiedzieć się, co wpływa na fakt, iż jedna z nich ma wyższą pozycję rynkową, niż pozostałe? Wyciągnij stosowne wnioski.
2.2 Poszukiwanie niszy rynkowej w branży prawnej i wierzytelności
Zastanawiasz się, w jaki sposób znaleźć swoją niszę? Jej odszukanie może realnie przełożyć się na sukces Twojej firmy. Przychodzimy z kilkoma krokami, które mogą w tym pomóc!
1. Określ swoją grupę docelową
Tak jak już wcześniej wspominaliśmy - aby dotrzeć do swojej grupy docelowej, musisz najpierw ją poznać. Wyszczególnij konkretne informacje na jej temat, takie jak: zainteresowania, potrzeby, oczekiwania i wiek. To może okazać się niezwykle przydatne!
2. Badanie rynku
Przeanalizuj, czego Twoim zdaniem na rynku najbardziej brakuje. Jakie dziedziny prawa są najrzadziej poruszane? Jakie potrzeby odbiorców nie są wystarczająco spełnione przez konkurujące z Tobą firmy? Zaproponuj kompleksowe rozwiązania tam, gdzie ich brakuje.
3. Słuchaj Klientów
Jeśli po przeprowadzeniu analizy odbiorców dowiesz się, jakie są ich potrzeby, zrób wszystko, by je spełnić! Jasno odpowiedz na ich oczekiwania, a jeśli zauważysz, że mają jakieś uwagi lub zastrzeżenia, weź je pod uwagę przy optymalizacji strategii marketingowej.
4. Wykorzystaj swoje umiejętności
Skoncentruj się na tym, co potrafisz robić najlepiej! W jakich dziedzinach prawa czujesz się najlepiej? W windykacjach jakich sektorów gospodarki posiadasz największą wiedzę? To właśnie na nich się skup! Odbiorcy poszukują specjalistów w danej dziedzinie, aby mieć pewność, że przyniosą im wartość.
5. Monitoruj trendy na rynku
Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w branży prawnej i wierzytelności. Podążanie za nimi może sprawić, że wprowadzisz do swojej strategii wiele innowacji. To z pewnością przyciągnie wielu potencjalnych Klientów i sprawi, że zainteresują się Twoją ofertą.
3. Budowanie silnego wizerunku marki z branży prawnej i wierzytelności
Potencjalny Klient nie kupuje już towarów czy też usług, ale markę! Na dzisiejszym konkurencyjnym i wymagającym rynku prawniczym istotne jest, aby firma wyróżniała się z tłumu. Powinna ona zbudować wizerunek oraz tożsamość firmy, dzięki czemu każdy natychmiast ją rozpozna i zapamięta.
3.1 Co przyczynia się do budowania silnego wizerunku marki prawniczej?
Poniżej przedstawimy kilka rozwiązań na zwiększenie świadomości Twojej marki.
Profesjonalna strona internetowa
Żyjemy w czasach, w których zdecydowana większość ludności posiada dostęp do Internetu oraz urządzenia, na którym może z niego korzystać. Obecnie, jeżeli Klient jest zainteresowany jakąś usługą czy inną cenną dla niego informacją, to wyszukuje ją w wyszukiwarce. Obecność w Internecie ma ogromne znaczenie. W przypadku, gdy odbiorca będzie miał do wyboru kancelarię prawną, gdzie jedna z nich posiada witrynę, a druga nie, to prawdopodobnie zwróci się do tej, która ją ma.
Co daje posiadanie strony internetowej:
- większa dostępność dla grona odbiorców
- budowanie zaufania i wiarygodności wśród potencjalnych Klientów
- ułatwienie w nawiązaniu kontaktu - w tym m.in. przez e-mail marketing
- szansa na pochwalenie się swoimi sukcesami
- przekazanie kluczowych informacji, takich jak zakres wykonywanych usług
Trzeba jednak pamiętać o tym, że to atrakcyjność strony jest jedną z najważniejszych jej cech, która zatrzyma użytkownika na dłużej. Powinna być przejrzysta, szybka i wyróżniać się na tle konkurencji.
Spójna identyfikacja wizualna
Dzięki identyfikacji wizualnej jesteśmy w stanie kreować wizerunek marki firmy — nadaje ona firmie osobowość. Jest bardzo istotna pod kątem budowania wizerunku. W skład identyfikacji wizualnej wchodzą: paleta kolorów, logo, typografia, ikonografia oraz wszystkie inne wizualne aspekty.
Logo jest jednak jednym z najważniejszych elementów. To właśnie ono jest odpowiedzialne za wręcz natychmiastową wizualną reprezentację firmy, dzięki temu Klient będzie mógł z łatwością ją zapamiętać! Tak jak w przypadku strony internetowej, jest to kolejny czynnik, dzięki któremu możemy wyróżnić się na tle konkurencji. Tak się składa, że podzieliliśmy się już kiedyś poradami, które przedstawiają, w jaki najlepszy sposób podejść do stworzenia logo firmy! Sprawdź je już teraz: Jak efektywnie tworzyć logo? 7 praktycznych porad.
Aktywne prowadzenie social mediów
W czasie ciągłej digitalizacji naszego życia trudno nie posiadać profili na platformach społecznościowych. Prawda jest taka, że nie da się od tego uciec. Jak się okazuje, jest to świetna opcja pod marketing kancelarii prawnej lub firmy zajmującej się wierzytelnościami! Social media dają możliwość dotarcia do naprawdę ogromnej ilości odbiorców. Prowadzony na nich marketing może pozyskać spore ilości nowych klientów.
Zgodnie z wynikami badań American Bar, które zostały przeprowadzone z właścicielami firm prawniczych w Stanach Zjednoczonych, aż 89% ankietowanych przyznaje, że ich firma prowadzi kanały w social mediach, tylko 11% z nich odpowiedziało, że nie prowadzi żadnej aktywności w Internecie!
Ankieta pokazała, że dla firm prawniczych najlepiej sprawdza się Linkedin - tuż za nim znalazł się Facebook, Twitter oraz Instagram.
Benefity korzystania z social mediów:
Social media pomagają wzmocnić wizerunek firmy - trzeba jednak długotrwale go budować. Zadbaj o to, żeby publikować wartościowe treści i przykładaj dużą wagę do umieszczanych materiałów. To sprawi, że zyskasz przewagę nad konkurencją.
- Wzmocnienie wizerunku firmy
Jeżeli zastanawiasz się w jaki sposób możesz wzmocnić swój wizerunek w social mediach, to koniecznie sprawdź nasz wpis: Jak budować wizerunek w mediach społecznościowych?
- Opłacalność
Prowadzenie social mediów w dzisiejszych czasach zdecydowanie się opłaca. W krótkim czasie jesteś w stanie zaangażować tam ogromną liczbę odbiorców, w przeciwieństwie do tradycyjnych opcji reklamowych.
- Regularny kontakt z odbiorcami
Portale społecznościowe to szansa na zbudowanie trwałych relacji z odbiorcami. Poprzez szybkie odpowiadanie na wiadomości czy komentarze, wpływasz na ich zaangażowanie w przyszłości.
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, zgodnie z przeprowadzonymi w USA badaniami, najpopularniejszym portalem społecznościowych w marketingu prawniczym jest LinkedIn! Platforma ta zgromadziła ogromną liczbę firm na całym świecie, która wynosi ponad 58 milionów! Liczba ta naprawdę robi wrażenie.
Benefity korzystania z LinkedIn, jako firma:
- Docieranie do rynku docelowego
- Tworzenie społeczności
- Pozyskiwanie potencjalnych Klientów i konwersji
- Pozyskiwanie cennych pracowników
- Analityka zasięgu i zaangażowania użytkowników
Pozycjonowanie
Podczas, gdy potencjalny Klient wpisze do wyszukiwarki frazę “kancelaria prawna + miasto” pojawiają mu się propozycje stron od różnych marek. Jeżeli chcemy, aby zapoznał się on akurat z naszą ofertą, powinniśmy zadbać się o to, jak dobrze pozycjonuje się strona. Zależy nam oczywiście na jak najlepszych wynikach, ze względu na to, że topowe wyniki są zdecydowanie najczęściej odwiedzane.
W celu utrzymania swojej pozycji w topowych wynikach należy zadbać o SEO strony, jak i jej dostępność dla użytkownika. Powinna zawierać frazy kluczowe powiązane z tym, co oferuje, w tym przypadku frazy byłyby powiązane z terminami “kancelaria prawna”. Jednak to nie wszystko! Trzeba też przywiązywać dużą uwagę do tego, jak dobrze i szybko działa witryna. Jeżeli użytkownik wejdzie w link i będzie czekał przez kilka sekund, aż ta się w końcu załaduje, to po prostu ją opuści i wybierze konkurencyjną.
Jeżeli chcesz zapoznać się z filarami pozycjonowania strony internetowej, to koniecznie zapoznaj się z tym wpisem: 3 filary pozycjonowania stron internetowych
4. Budowanie zaangażowania odbiorców
Na czym polega zaangażowanie Klienta w naszą markę? W skrócie jest to proces interakcji, który przebiega za pośrednictwem różnych kanałów (np. social media). Celem jest rozwijanie i wzmacnianie relacji z odbiorcą.
4.1 Co buduje zaangażowanie?
Newsletter
Poczta mailowa jest skutecznym narzędziem, dzięki któremu można utrzymać długotrwały kontakt z Klientem. W przypadku marketingu dla kancelarii prawnej można wysyłać cykliczne maile, które zawierają ciekawie opisaną poradę prawną.
Blog
Idealne rozwiązanie, aby zyskać czytelników, którzy mogą stać się Klientami! Rozwiązanie to usprawni ruch na stronie kancelarii lub firmy z branży wierzytelności, jak i pozwoli zyskać nowych odwiedzających poprzez udostępnienia wpisów. Zdarza się, że użytkownicy szukają odpowiedzi na zagadnienia dotyczące prawa. Trafiają w tym przypadku na stronę kancelarii prawnej świadczącej usługi, której akurat potrzebują, przez co mogą skorzystać z jej oferty! W przypadku firmy z branży wierzytelności, blog daje możliwość dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z tej dziedziny.
Aktywność w social mediach
Dzięki posiadaniu social mediów marka ma szansę dotrzeć do ogromnego grona odbiorców - oczywiście pod warunkiem, że będzie publikowała wysokiej jakości content. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, to doskonały sposób na budowanie z nimi relacji i angażowanie ich.
5. Pomiar efektywności działań marketingowych (jak monitorować wyniki i podejmować decyzje na ich podstawie?)
Być może słyszałeś o performance marketingu. Jest to podejście, które zakłada skupienie się na analizie efektywności działań promocyjnych. W duchu performance marketingu warto mierzyć nie tylko efekty końcowe (np. liczba zawartych umów o obsługę prawną), ale też pośrednie kroki – jak pozyskanie leada.
Im więcej danych zbierzemy, tym bardziej szczegółowe i pewne wnioski będziemy mogli z nich wyciągnąć.
Jakie źródła danych możemy wykorzystać do analizy strony internetowej? Co z nich wyczytamy? Oto 2 najważniejsze narzędzia w performance marketingu:
🔧 Narzędzie: Google Analytics 4
🎯 Cel: pomiar wybranych zdarzeń na stronie.
💰 Koszt: bezpłatne.
Spośród potężnych funkcji Google Analytics, w performance marketingu najbardziej przydają się raporty na temat zdarzeń i konwersji. Przy ich pomocy można ocenić, czy częstość pożądanych zachowań (np. wejście na zakładkę Kontakt, pobranie oferty, przeczytanie wpisu do końca) rośnie czy maleje.
Google Analytics pozwala również na wizualizację ścieżek, jakie przechodzą użytkownicy, aby zrealizować cel. W ten sposób dowiesz się, jakie zachowania najczęściej poprzedzają zakup. Stąd tylko jeden krok do optymalizacji strony i nakierowania większej części odwiedzających na optymalną ścieżkę.
🔧 Narzędzie: Google Search Console
🎯 Cel: pomiar wejść z Google.
💰 Koszt: bezpłatne.
Google Search Console jest skarbnicą wiedzy na temat pozycjonowania Twojej strony. Najważniejszą funkcją związaną z efektywnością jest podgląd wejść z Google.
Google Search Console zdradzi Ci, czego szukają w Internecie osoby, które trafiają na Twoją stronę. Czy szukali oni “kancelaria prawna Wrocław”, a może “jak znaleźć dobrego adwokata”? Taką wiedzę możesz łatwo wykorzystać do poprawy treści na stronie, aby dostarczyć użytkownikom tego, czego szukają, a zarazem zachęcić ich do skorzystania z usług Twojej kancelarii.
Wykresy w Google Search Console obejmują ostatnich 16 miesięcy. Ich analiza pozwala ustalić, jak zmienia się kondycja strony Twojej firmy i co warto poprawić.
Z powyższych narzędzi można odczytać tysiące parametrów. Ma to swoje dobre i złe strony.
W natłoku nieistotnych informacji mogą umknąć te, które zaważą na przyszłości Twojej kancelarii. Zwróć uwagę, jak łatwo mógłbyś/mogłabyś przeoczyć - na przykład - że choć wejścia na stronę sumarycznie wzrosły, to dla kluczowych dla Twojej działalności fraz, drastycznie spadły.
Problem ten rozwiązuje Looker Studio.
Looker Studio (dawniej Google Data Studio) pozwala na generowanie w czasie rzeczywistym raportów złożonych z wybranych źródeł danych. Dla naszych Klientów przygotowujemy raporty prezentujące najistotniejsze dane z obu powyższych źródeł. Co więcej, dzięki Lookerowi możliwe jest tworzenie tabel, wykresów i innych form prezentacji danych w oparciu o połączone zasoby. W ten sposób nasi Klienci otrzymują raporty na temat wybranych fraz kluczowych, wybranych zdarzeń na stronie itd.
Przykładowy raport w Looker Studio, w oparciu o demonstracyjne dane od Google. Na jednej stronie możemy zaprezentować najważniejsze dane z Google Search Console. Co więcej, takie dane można łączyć z danymi z Google Analytics i setek innych narzędzi. Wygląd raportów i ich zawartość możesz dostosować do swoich potrzeb.
6. Case studies: nasze realizacje dla Klientów z branży prawnej i wierzytelności
Strony internetowe
Większość naszych stron bazuje na niezawodnym systemie Joomla! z licznymi rozszerzeniami autorskimi i zewnętrznymi. To sprawdzone rozwiązanie. Oczywiście nie ograniczamy się wyłącznie do niego. W uzasadnionych sytuacjach stosujemy systemy takie jak popularny Wordpress czy nasz autorski REXT (zwłaszcza kiedy strona ma pełnić również funkcję aplikacji, sklepu).
O bezpieczeństwo stron dbamy, wykonując regularne, automatycznie kopie zapasowe. W razie potrzeby szybko przywracamy dane. Bez obaw — takie potrzeby zdarzają się wyjątkowo rzadko, ale jesteśmy na to przygotowani.
Kancelaria Adwokacka Studziński
Realizacja: grudzień 2015.
Szczegóły:
- trzy natywne wersje językowe: polska, niemiecka, angielska. Każda z wersji została ulokowana na innej domenie o adekwatnym rozszerzeniu najwyższego poziomu (.pl, .de, .com).
- silnik: Joomla 3!
- choć stronę oddaliśmy Klientowi 8 lat temu, a Internet w tym czasie drastycznie się zmienił, strona wciąż jest w pełni funkcjonalna, w tym dostosowana do urządzeń mobilnych. To możliwe dlatego, że pod kątem technologicznym zawsze wyprzedzaliśmy konkurencję o lata i wciąż utrzymujemy ten standard.
Zobacz stronę: wroclaw.studzinski.com.pl
Kancelaria Prawna HTP Puniewska Waszczyńska Spółka Komandytowa
Realizacja: luty 2018.
Szczegóły:
- kolejna strona oparta na niezawodnym systemie Joomla 3!, który zapewnia możliwość edycji strony z poziomu zaplecza,
- strona jest wyposażona w Strefę Klienta, dostępną tylko dla zalogowanych osób,
- zaimplementowaliśmy również formularz kontaktowy i formularz zamawiania połączeń telefonicznych, a także liczne formularze dla aplikujących o pracę w Kancelarii.
Zobacz stronę: www.kancelariahtp.com
Kancelaria Prawna Rubikon sp. z o. o.
Branża: zarządzanie wierzytelnościami.
Realizacja: lipiec 2018.
Szczegóły:
- strona zawiera moduł czatu – obsługiwany przez oprogramowanie Smartsupp (bezpłatne do 100 czatów/mc),
- oryginalna szata graficzna - stworzona z dbałością o poczucie estetyki jej odbiorców i właścicieli,
- liczne metody kontaktu - telefon, czat, formularze.
Zobacz stronę: www.kancelariarubikon.pl
Kredyt Inkaso S.A
Branża: zarządzanie wierzytelnościami.
Realizacja: styczeń 2022.
Szczegóły:
- wbudowany kalkulator spłat, który pozwala dopasować wysokość spłaty do domowego budżetu,
- integracja z systemem płatności on-line (imoje),
- wysoka wydajność strony mierzona oceniana przy pomocy Podstawowych Wskaźników Internetowych.
Zobacz stronę: www.kredytinkaso.pl
Obsługa marketingowa
Ze względu na ograniczenia prawne przytoczone powyżej, działania marketingowe dla kancelarii prawnych, a zwłaszcza adwokackich, mogą podlegać pewnym ograniczeniom. Nie stoją jednak na przeszkodzie, aby podjąć takie czynności, jak dla poniższych spółek:
Kredyt Inkaso S.A
Branża: zarządzanie wierzytelnościami.
Zakres obsługi:
- strategie reklamowe - przygotowaliśmy ich aż 12, a także je wdrożyliśmy,
- Kampanie remarketingowe Facebook Ads i Instagram Ads,
- Dostarczenie materiałów do kampanii offline,
- Przygotowanie animacji
Sprawdź pełny opis obsługi Kredyt Inkaso, wraz z zestawieniem celów, które osiągnęliśmy:
Zobacz historię sukcesu Kredyt InkasoINVESTMENT HOLDING COMPANY KG SPÓŁKA Z O.O.
Kancelaria Doradztwa Restrukturyzacyjnego i Upadłościowego
Zakres obsługi:
- przebudowa strony internetowej wraz z testami A/B,
- pozycjonowanie - analiza i wykonanie,
- content marketing - przygotowywanie wpisów na blog,
- e-mail marketing - zbieranie leadów przy pomocy newslettera
Zobacz szczegóły dotyczące realizacji: Obsługa marketingowa kancelarii prawnej
Dlaczego warto korzystać z usług agencji kreatywnej do prowadzenia działań marketingowych dla firm z branży prawnej i wierzytelności?
Skorzystanie z usług agencji kreatywnej przynosi liczne korzyści, szczególnie, gdy chodzi o tak specyficzną branżę jak prawna czy wierzytelności. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kont na social mediach, tworzeniu stron internetowych i pozycjonowaniu przedsiębiorstw z tego sektora. Nasi specjaliści doskonale rozumieją ich charakterystykę, przez co są w stanie odpowiednio zaplanować i wdrożyć najskuteczniejszą strategię marketingową.
Mamy dostęp do wielu płatnych narzędzi wspomagających e-marketing (takich jak Ubersuggest) oraz potężnego zaplecza technicznego. Zatrudniamy programistów i innych specjalistów z zakresu tworzenia stron. Stworzyliśmy wiele autorskich rozwiązań, jak rozszerzenia do systemu CMS Joomla! czy autorski CMS REXT. Dzięki nim możesz uzyskać dużą przewagę nad firmami, które stosują stare rozwiązania internetowe, nie posiadają nowoczesnych narzędzi do analizy konkurencji itd.
7. Skuteczny marketing dla firm z branży prawnej i wierzytelności — podsumowanie
Warto korzystać z różnych narzędzi, takich jak newsletter, konta na social mediach, czy strona internetowa, aby maksymalnie wykorzystać potencjał marketingowy firmy. Nie zapominaj o dokładnej analizie rynku - da Ci ona szereg niezwykle ważnych informacji, jakie możesz później przekształcić w wypełnienie luk rynkowych, a tym samym pozyskiwanie szerokiego grona nowych Klientów.
Istotne jest również badanie konkurencji. Zdobywając informacje na temat jej słabych i mocnych stron dowiesz się, jakie praktyki warto wdrożyć do swojego biznesu, a czego lepiej nie robić. Dobrym pomysłem będzie skorzystanie z usług agencji marketingowej, gdyż doświadczenie i profesjonalizm z pewnością przełożą się na osiągane wspólnie efekty.