SMS marketing
Kiedy w grudniu 1992 r. Neil Papworth (Vodafone) wysłał pierwszą wiadomość SMS nikt nie spodziewał się, że ta forma (obok rozmowy) stanie się jedną z najważniejszych metod komunikacji przełomu XX i XXI wieku. W 2012 r. dziennie wysyłano na świecie 17,6 miliarda SMS'ów.
Marketing SMS to pojęcie które przypisywane jest tylko największym graczom na rynku. Jednak od pewnego czasu każda firma może pozwolić sobie na taki rodzaj reklamy. Ba, jest to forma niezwykle tania i wysoce skuteczna.
Do czego dziś firmie może służyć automatyzacja wysyłania SMS?
Drogą krótkich wiadomości tekstowych można budować długofalowe relacje z Klientami, potwierdzać zamówienie w sklepie internetowym bądź rezerwację w hotelu, wspierać działania marketingowe czy zautomatyzować procesy logistyczne. Dziś SMS dla biznesu to łącznik pomiędzy marketingiem online i offline.
Czy warto inwestować w ten kanał dotarcia do Klienta?
Niech dane mówią same za siebie. Ponad 90% wiadomości tekstowych SMS jest odbieranych natychmiast po ich otrzymaniu (TNS OBOP). 89% klientów chce otrzymywać powiadomienia SMS dotyczące stanu swojego zamówienia.
Jak zebrać bazę?
Dla takiej formy komunikacji zawsze najlepsza będzie własna baza osób które świadomie zgodziły się na reklamę i podały swój numer telefonu. Bazę taką można uzyskać poprzez formularz na stronie internetowej, poprzez aplikację na Twoim profilu na Facebooku czy papierowy formularz podczas bezpośredniej rozmowy z klientem lub potencjalnym Klientem.
Bonus
Najważniejszym elementem jest automatyzacja całego procesu wysyłki polegająca na samoczynnym wykonaniu akcji wysyłki informacji do Klienta związanej z pokonaniem etapu np. zakupu. Dodatkowym bonusem może być automatyzacja wysyłki co rok życzeń dla danej osoby, od naszej firmy, w dniu jej urodzin. Czy nie czulibyśmy się miło i pamiętali o marce, która w nasze urodziny przyśle podziękowania za współpracę wraz z małym rabatem na kolejne zakupy?