Kampanie Google Ads — Pmax i Pmax produktowy — co warto wiedzieć

  • Kampanie Pmax można kierować na różne kanały reklamowe Google Ads.
  • Dzięki ich wszechstronności i elastyczności będą dostosowywać się do odpowiedniego kanału i użytkownika, w taki sposób, aby zwiększyć skuteczność i potencjał reklam.
  • Kampanie Pmax można włączyć z wszystkimi możliwymi komponentami oraz kierować jedynie na produkty.
  • Ten ostatni sposób jest polecany zwłaszcza dla właścicieli sklepów internetowych.
  • Jak ustawić taką kampanię i gdzie wyświetlają się reklamy Pmax dowiesz się w poniższym artykule.

Czym jest kampania Pmax (Performance Max)?

Obecnie jest to jeden z popularniejszych i zalecanych formatów w systemie reklamowym Google Ads. Można go stosować w celu reklamowania stron internetowych (np. usługi) oraz e-sklepów. Jest formatem o dużej elastyczności i bazuje na sztucznej inteligencji (AI). Algorytm Google interpretuje sygnały użytkowników i dobiera najskuteczniejszy sposób dotarcia do użytkownika. W ramach reklamy Pmax można używać zasobów graficznych, tekstowych, wideo oraz produktów. W przypadku reklamowania produktów należy zaimportować feed produktowy z Google Merchant Center z dostępną listą produktów ze sklepu.

Format ten polecany jest w przypadku realizowania konkretnych celów np. sprzedaż na sklepie internetowym. Dopasowuje się on w taki sposób, aby maksymalizować skuteczność, korzystając z wszystkich możliwych kanałów dotarcia do klienta. Dzięki temu rozwiązaniu większość dostępnych formatów będą uruchomione w ramach jednej kampanii – jest to wygodne rozwiązanie, ale nie idealne. Kampanię tego typu powinno się traktować jako uzupełnienie reklam w sieci wyszukiwania i graficznej itp. – o tym jak działają reklamy Google Ads, dowiesz się pod tym linkiem.

Gdzie wyświetlają się kampania Pmax?

Reklamy tego typu mogą wyświetlać się w ekosystemie Google w takich kanałach jak:

  • YouTube
  • w Mapach Google
  • Gmail
  • Wyszukiwarka Google
  • Sieć reklamowa
  • Discover

YouTube

W zależności od dostarczonych komponentów reklamowych utworzona grupa plików będzie wyświetlać się w danym kanale reklamowym Google. Przykładowo jeżeli do grupy pliku dostarczy się plik wideo, reklama w takiej formie będzie mogła się wyświetlać na platformie YouTube, który od 2006 roku należy do Google.

YouTube

Mapy Google

Dzięki integracji profilu Google Moja Firma z kontem Google Ads – lokalizacja firmy w ramach formatu Pmax może wyświetlać się w mapach Google. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla lokalnych reklam, które ograniczają swój zasięg do najbliższej okolicy firmy czy miasta. Oprócz graficznego przedstawienia lokalizacji w mapkach, adres firmy może pojawić się w formie tekstu pod reklamą tekstową.

Google Maps
Google Maps

Gmail

Reklamy w formacie Pmax z odpowiednio użytymi komponentami mogą wyświetlać się również w Gmailu. Wówczas użytkownik otrzyma sponsorowaną wiadomość e-mail, która pełni rolę reklamy. Odbiorca reklamy po odczytaniu wiadomości, może dowiedzieć się np. o akcji promocyjnej lub przejść na stronę docelową.

Gmail

Wyszukiwarka Google

Reklamy Pmax również wyświetlają się w wyszukiwarce Google. Od standardowych reklam tekstowych różnią się tym, że nie ustawia się w nich słów kluczowych, na których ma wyświetlać się reklama. Reklamy wyświetlają się na podstawie treści na stronie i ich korelacji z wyszukiwanym hasłem użytkownika. W podobny sposób działa reklama tekstowa w formacie Dynamic Search Ads (DSA).

Wyszukiwarka Google
Wyszukiwarka Google

Sieć reklamowa

Dzięki kierowaniu na sieć reklamowową Google można dotrzeć do odpowiednich użytkowników, na których chcesz targetować reklamy. Sieć reklamowa skupia ponad 2 mln wydawców (partnerów) i pozwala dotrzeć do ponad 90% użytkowników internetu na świecie. Reklamy w tym kanale są prezentowane w formie graficznej.

Sieć reklamowa

Na kartach Discover

Reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce Google. Karty Discovery są jej jednym z elementów, w którym można emitować reklamy. Pomaga to dotrzeć do szerokiego grona użytkowników, którzy mogą zainspirować się zakupem po wyświetleniu reklamy. Zawiera ona takie komponenty jak obraz, nagłówki i opis, dzięki czemu jest widoczna i wyróżnia się na tle wyszukiwarki Google.

Karty Discovery

Czy jest Pmax produktowy?

Jest to rodzaj kierowania reklamy w formacie Pmax, w taki sposób, aby wyświetlać jedynie produkty z danego sklepu internetowego. Ten sposób kierowania reklam, pozwala na lepsze kontrolowanie wyświetleń produktów, gdyż jest on odpowiednio zawężony. Natomiast wyświetlenia produktów wraz z pozostałymi komponentami może powodować zbyt szerokie kierowanie reklam i wyświetlanie różnych komponentów, które finalnie nie będą generować odpowiedniej liczby sprzedaży. W ten sposób budżet reklamowy może dość szybko i łatwo zostać przepalony.

Dlatego w przypadku reklam dla e-commerce dobrą praktyką jest ustawienie kampanii Pmax kierowanej wyłącznie na produkty (oczywiście należy przetestować różne warianty i sprawdzić, który z nich sprawdzi się najlepiej)

Z tej funkcji nie można skorzystać w sposób bezpośredni – np. ustawiając ją w opcjach kampanii. W tym celu należy stworzyć kampanie Pmax w sposób standardowy (koniecznie w ustawieniach dodać opcję kierowania na plik produktowy).

Merchant Center

Następnie podczas uzupełniania komponentów w grupie plików pozostawiamy wszędzie puste pola – nie uzupełniamy nagłówków, długich nagłówków, opisów i pozostałych danych (nie zawsze ten sposób działa i zależy od konta, gdy ten sposób nie działa, należy dodać kampanię przez Edytor Google Ads).

Google Ads - edytor

Dzięki temu zabiegowy reklama Pmax będzie kierowana wyłącznie na produkty i wyświetlać się w kanałach reklamowych Google. W ten sposób mamy pewność, że dana kampania Pmax wyświetla reklamy wyłącznie z produktami – wstrzymując wyświetlenia w wyszukiwarce Google (reklamy tekstowe) czy w sieci reklamowej (kreacje graficzne).

Kampanie Pmax – na co zwrócić uwagę w ustawieniach?

Niezależnie od wybranej opcji wyświetleń reklamy Pmax, warto zadbać o odpowiednie ustawienia, aby reklamy wyświetlały się możliwie jak najskuteczniej. W tym celu warto przeprowadzić odpowiednie zmiany w ustawieniach konta i kampanii, które pomogą zwiększyć jakość wyświetleń reklamy Pmax.

1. Harmonogram reklam

W pierwszej kolejności warto ustawić harmonogram emitowanych reklam. Dobrą praktyką jest, aby reklamy Pmax ustawić tak, aby wyświetlały się w godzinach np. 6:00 do 23:00 – oczywiście dużo zależy od branży i targetu docelowego, jednak w przypadku reklam dla branży e-commerce należy unikać wyświetleń reklam w nocy.

Harmonogram reklam

2. Wykluczenia miejsc docelowych

Już na samym początku należy wykluczyć wyświetlenia reklam Pmax na aplikacjach mobilnych. W tym celu należy wejść w Narzędzia i wybrać opcję Dopasowanie treści i następnie wykluczyć wszystkie możliwe aplikacje, zarówno dla urządzeń działających na iOS i Androidzie. Powinno być 140 aplikacji do wykluczenia. Uwaga – w przypadku, gdy celem prowadzonych działań reklamowych są wyświetlania w aplikacjach mobilnych, wówczas nie należy ich wykluczać.

Wykluczenia miejsc docelowych

3. Dopasowanie treści

Ustawienia dopasowania treści znajdują się w tej samej zakładce co wykluczenia aplikacji. W dostępnych opcjach zaleca się wykluczyć:

  • treści o charakterze kontrowersyjnym
  • tematykę treści
  • wykluczone słowa kluczowe w treści – należy wpisać słowa kluczowe, na które reklama nie powinna się wyświetlać
  • wykluczone miejsca docelowego (wspomniane aplikacje) – w tej opcji również można wpisać adresy witryn, na których reklamy nie powinny się pojawiać.
Dopasowanie treści

4. Wykluczenia marek

W tym ustawieniu możemy wykluczyć nazwy marek, na które nie powinna wyświetlać się reklama. Można dodać nazwy marek konkurencji, dużych platform sprzedażowych czy nazwę marki własnej, aby reklama Pmax nie konkurowała z aktywną reklamą brandową w sieci wyszukiwania.

Wykluczenia marek

Podsumowanie

Format reklamy Pmax można dodatkowo podzielić na kampanię produktową oraz z włączonymi wszystkimi komponentami. Przeważnie w kampaniach e-commerce używa się formatu Pmax kierowanego wyłącznie na produkty, jednak warto przetestować różne warianty. Niemniej w obu przypadkach warto zadbać o prawidłowe ustawienia kampanii i konta reklamowego. Dzięki temu budżet reklam będzie lepiej spożytkowany, a reklamy nie będę się wyświetlać w miejscach o niskim potencjale na pozyskanie konwersji.

Szukasz efektywnej agencji interaktywnej?

Na naszą efektywność składa się ponad 10-letnie doświadczenie, stale rozwijająca się kadra specjalistów i rzetelne oraz uczciwe podejście do Klienta. Wiemy jak osiągnąć założone cele w błękitnym i czerwonym oceanie marketingu online.

Agencja marketingowa RekinySukcesu.pl to ponad 350 zadowolonych Klientów, ponad 2 000 przeszkolonych osób, ponad 500 tys. zł obsługiwanego w roku budżetu w kampaniach PPC. Sumując wszystkie dane, użytkownicy spędzili już łącznie ponad 90 lat na wyprodukowanych przez nas stronach internetowych. A nam ciągle mało. Nie uznajemy kompromisów. Dlatego warto kliknąć jeden z przycisków poniżej i umówić się na wizytę we Wrocławiu, Kłodzku lub na spotkanie online.

Zobacz inne:

close
keyboard_arrow_up