Po co mi ten blog?
To pytanie zadaje wielu naszych klientów. Do innych tego typu pytań można zaliczyć jeszcze dodatkowe: "Po co mam to pisać jak i tak nikt nie przeczyta?", "Nie mam czasu na takie głupoty.", "Ile? Chociaż raz w miesiącu? Tak dużo?", "Nie wiem co napisać."
Blog w firmie - dlaczego się opłaca?
Postaram się tutaj spróbować przekonać takie osoby, by choć spróbowały poprowadzić bloga firmowego.
Blog jest po to by komunikować się z klientami i partnerami biznesowymi, w trochę inny sposób niż mówi nam obrana strategia firmy, ale musi być z nią spójny. Poprzez bloga możemy pokazać się naszym potencjalnym i dotychczasowym klientom z trochę innej strony. Możemy budować wokół siebie otoczkę specjalistów w danej dziedzinie, bycia autorytetem oraz co bardzo ważne tworzyć na stronie nowe treści czyli używać content marketingu. Bloga można też wykorzystać do integracji pracowników i dodatkowo zaangażować ich w życie firmy. Każdy z nich ma z pewnością inne spojrzenie na dany temat, własne przemyślenia i uwagi, które mogą stać się bardzo ciekawymi wpisami.
Blog najczęściej dociera do naszych obecnych klientów, z którymi współpracujemy i kontaktujemy się różnymi kanałami. Ze względu na współpracę często wracają na naszą stronę internetową po jakieś nowości, z których mogą skorzystać w swojej własnej działalności. Taki blog utwierdza ich w przekonaniu, że ich sprawy są w rękach specjalistów, którzy wiedzą co robią. Piszmy więc o ciekawostkach w branży, o wydarzeniach we własnej firmie, o wszystkim tym na czym się znamy i co może zaciekawić klientów.
Nie zapominajmy również o nowych klientach, którzy mogą trafić na naszą witrynę dzięki ciekawemu, dobrze spozycjonowanemu wpisowi. Poniżej prezentuję dwa wybrane wpisy z naszego bloga. Udało się nam uzyskać bardzo wysokie pozycje, które przekładają się również na wzrost wizyt na naszej stronie.
Pozycjonowanie a blog
Pisanie bloga ważne jest jeszcze z innego powodu. Tym powodem jest SEO czyli ogólnie rzecz ujmując pozycjonowanie. Pisaliśmy już o pozycjonowaniu we wpisach: linki a pozycjonowanie, parametry SEO oraz po co mi to SEO. Tutaj nastapi tylko krótkie uzupełnienie.
Jak tworzyć nowe wpisy?
Dodając nowy wpis powinniście pamiętać o dwóch bardzo ważnych zasadach:
- Przede wszystkim nasycenie go słowami kluczowymi (wyrażeniami kluczowymi) odpowiednimi w danej branży. W naszej na przykład bardzo odpowiednie wyrażenia to: strony internetowe, agencja marketingowa czy też agencja interaktywna. Starajcie sie fajnie wkomponować je w treść, unikając sztucznych składni zdania.
- Stworzenie oryginalnych i niepowtarzalnych treści. Za kontrolę tego dpowiada robot Google zwany Pandą. Panda ma z założenia premiować te witryny, które posiadają unikalną treść wysokiej jakości. Celem jest dostarczenie internautom przydatnej wiedzy i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
Korzyści z prowadzenia bloga:
- kreowanie się na specjalistów w danej dziedzinie,
- wzrost zaufania wśród dotychczasowych klientów,
- wzrost pozycjonowania na wybrane wyrażenia kluczowe,
- wzrost zasięgu witryny,
- zdobycie nowych klientów,
- integracja i stymulowanie pracowników do rozwoju.